Asus P4P800 E Deluxe: system failed cpu test

Pagina: 1
Acties:
  • 833 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• perryodk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:37
Wanneer ik de computer opstart krijg ik de geluidsmelding:

system failed cpu test

Ik heb gisteravond de computer uitgezet en wil hem vanmiddag weer opstarten en nu start de computer niet meer.
Ik heb zelf geprobeerd de processor socket schoon te maken, en de socket-processor verbinding te controleren, hierop kwam geen positief resultaat.
Kan het liggen aan de koelpasta die er maar half op zit of ligt het mischien aan het voltage?
De computer heeft altijd stabiel en zonder problemen gelopen maar nu opeens niet meer :/ ;(
Weet iemand een oplossing ?

En net wilde ik even opnieuw de foutmelding horen voor het forum, zet de comp aan met proc, ZONDER koeler, hoor de foutmelding loop naar de andere comp, voor het in, en opeens ruik ik verbrande lucht, shit pc niet uitgezet, zou de proc nu helemaal kapot zijn? schaam |:(

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Normaal schakelt een Pentium 4 vanzelf uit bij oververhitting, maar het is niet onmogelijk dat hij nu is doorgebrand, zonder heatsink... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Tim_R op 04-06-2005 16:27 ]

• perryodk
maar waaraan zou het kunnen liggen dat de cpu test niet succesvol is bij het opstarten van de computer en hoe zou ik de processor kunnen testen of dat hij het nog doet ?

[ Voor 114% gewijzigd door perryodk op 04-06-2005 16:30 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Normaal schakelen Pentium's zich idd zelf uit ter voorkoming van erger. Ik zou eerder eens naar je voeding kijken, of er sporen zijn van doorbranding oid.

Als de voeding namelijk gaar is (geworden), kan hij misschien niet meer de benodigde energie leveren om de CPU aan de gang te krijgen. Dus; wat voor voeding heb je erin met welke specs?

[ Voor 3% gewijzigd door Roamor op 04-06-2005 16:38 ]

• perryodk
De voeding die ik heb is een:

Thermaltake purepower 480 Watt:

http://www.thermaltake.com/purepower/W001920.htm

Dit moet toch voldoende zijn voor een P4 Prescott ?

[ Voor 18% gewijzigd door perryodk op 04-06-2005 17:16 ]

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Euh, tja... een computer aanzetten zonder heatsink is wel érg dom, ik geef je weinig kans dat ie het nog gaat doen. Zonder fan op de heatsink kan nog, maar ik ben bang dat het einde verhaal is.

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:09
De P4 schakelt zichzelf uit als ie te heet wordt met koeler. Zonder koeler zijn die dingen binnen een paar seconde bloed verziekend heet. Denk dat de temp te snel oploopt om nog op tijd te worden uitgeschakeld. Volgens mij is je cpu nu gewoon verrot.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 21:21
ik heb dit probleem ook aan den lijve ondervonden. Ik was hier echt een tijdje mee bezig:

moederbord vervangen voor een nieuw exemplaar. Resultaat = hij boot:D.
cpu vervangen met een 3 ghz prescott ipv mijn norhtwood. Resultaat = niks (cpu was dus nog intact bij mij, ik start een heethoofd wel altijd met mijn zalman erop)
hierna mijn 2 latjes corsair vervangen voor 2 nieuwe latjes. Resultaat = geen BSOD's meer in windows.

Conclusie: je moet je moederbord vervangen en het zou kunnen dat je hierna ook je latjes geheugen moet vervangen omdat ik constant BSOD's kreeg bij herinstallatie van windows. Omdat je "lichtelijk fout hebt gehandeld om je cpu te testen" zou je die nog even naar een vriend of zaak kunnen brengen om hem daar te testen.

Ik bedank nog even de MyCom hierbij voor hun goede garantiemogelijkheden en goede service!!

[ Voor 15% gewijzigd door jozy op 05-06-2005 12:02 ]

Pagina: 1