Toon posts:

Xbox360 DVI vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Allereerst de situatie bij mij thuis.

- Xbox360, verbonden met een MONSTER VGA Cable (met verloopstukje vga-dvi) aan mijn:
- Philips 23PF4321/1 Televisie (enige HD-aansluitmogelijkheid op dit toestel is DVI)

Vraag 1:

In mijn instellingen bij de xbox360, kan ik kiezen uit een groot aantal resoluties. Nu is in mijn geval 720p het hoogst haalbare HD-signaal. Bij mijn weten is dit een resolutie van 1280x720. Echter, heb ik ook de mogelijkheid om 1280x1024 te kiezen. Als ik dit nou doe, heb ik dan nog wel HD beeld?

Vraag 2:

Ik was onlangs bij mijn moeder thuis. Ze heeft een nieuwe televisie gekocht, van philips. precieze model weet ik niet. de specs verschillen niet veel van mijn televisie, alleen heeft wel een component aansluitmogelijkheid voor mijn xbox (die ik uiteraard had meegenomen). tot mijn grote verbazing waren (aangesloten met component dus) de kleuren wel héél erg veel mooier/helderder als op mijn televisie!

Is dit daadwerkelijk het verschil met dvi en component? of doe ik iets verkeerd en is het niet verstandig om een xbox vga kabel met vga-dvi verloopstuk te gebruiken? (naar mijn weten is er geen rechtstreekse DVI kabel voor de X360 verkrijgbaar..

Vraag 3:

Nu vraag ik mij heel simpelweg af: (wat is in mijn situatie de manier om het beste beeld te krijgen? ik heb overigens een component - dvi kabel in mijn bezit (beide male stekkers dus), en ik weet niet of er uberhaupt omzetstukken/converters voor te krijgen zijn).

Alle hulp is welkom!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 18:41 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:53

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 18:33:
Tweakers,
Vraag 1:

In mijn instellingen bij de xbox360, kan ik kiezen uit een groot aantal resoluties. Nu is in mijn geval 720p het hoogst haalbare HD-signaal. Bij mijn weten is dit een resolutie van 1280x720. Echter, heb ik ook de mogelijkheid om 1280x1024 te kiezen. Als ik dit nou doe, heb ik dan nog wel HD beeld?
1280 x 1024 is een 4:3 resolutie (gewoon beeld). En 1280 x 720 is een 16:9 resolutie, ook wel bekend als breedbeeld.

1280 x 1024 is nog steeds HD. Want HD Ready wordt ook op schermen geplakt met 1024 x 768. In principe gaan producenten van tv’s en dergelijke ervan uit dat iets HD-Ready mag heten als de tv meer beeldlijnen heeft dan normaal. En normaal is in dit geval 576i.
Vraag 2:

Is dit daadwerkelijk het verschil met dvi en component? of doe ik iets verkeerd en is het niet verstandig om een xbox vga kabel met vga-dvi verloopstuk te gebruiken? (naar mijn weten is er geen rechtstreekse DVI kabel voor de X360 verkrijgbaar..
Dit is het lijstje van hoe je het best apparatuur aan kan sluiten. Hoe verder naar beneden, des te beter is de aansluiting:
  • RF
  • Composiet
  • S-Video
  • Component
  • VGA
  • DVI
  • HDMI
Verder is component een analoog signaal en DVI is digitaal. En alles wat digitaal is is nu eenmaal beter, dus vandaar dat DVI en HDMI onderaan het lijstje staan (en dus de beste beeldkwaliteit leveren).

Over welke van de twee – VGA of Component – beter is zou ik niet durven zeggen. Meningen zijn daarover nogal verdeeld. Kleuren van component zijn mooier volgens sommigen en anderen zeggen weer dat VGA beter beeld geeft.

Zie dit draadje op Tweakers Daarin wordt de discussie gevoerd die wellicht antwoord geeft op jouw vraag.
Vraag 3:

Nu vraag ik mij heel simpelweg af: (wat is in mijn situatie de manier om het beste beeld te krijgen? ik heb overigens een component - dvi kabel in mijn bezit (beide male stekkers dus), en ik weet niet of er uberhaupt omzetstukken/converters voor te krijgen zijn).
VGA en component zijn beide analoge signalen. DVI is echter digitaal (HDMI ook, maar dat terzijde). Jouw Xbox geeft dus altijd een analoog signaal uit en dit zal niet naar digitaal worden omgezet omdat jij het puur aansluit met een DVI-aansluiting. Zou eventueel wel kunnen, maar dan zal er toch iets van een converter tussen moeten.

Er zullen veel manieren zijn om via een Xbox 360 goed beeld te krijgen met betrekking tot het aansluiten ervan. Maar aangezien jij alleen een DVI-aansluiting hebt lijkt me het overbodig om die hier allemaal op te gaan sommen. Dus wees blij dat je via component-DVI toch nog HD resoluties kan halen.

Hopelijk kun je hier wat mee en mocht ik iets verkeerd hebben reply dan ff :>

Edit:
En ik denk dat je topic in een ander forum beter tot zijn recht komt dan in Overige Hardware. Zou alleen niet weten of dat nu Spielerij zal worden of iets met Video.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.