Toon posts:

probleem videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een nieuwe videokaart gekocht. instaleren was simpel en kon gelijk aan de slag.
maar toen ik een dvd wilde gaan branden schrok ik toch een beetje.
in plaats van de 6 minuten doet hij er nu maar liefst 25 minuten over.

de kaart die ik heb gekocht is een SAPPHIRE Radeon X1550 Series (512 MB)
deze kaart moet ik aansluiten op mijn harde schijf voor voeding.
ik heb hem aangesloten op mijn seagate 300 Gb harde schijf. 7200 rpm
deze is als slave ingesteld omdat ik een 120 GB schijf heb waar windows op staat (master). Ook deze is 7200 RPM

specs van mijn pc:
CPU Type Intel Pentium 4E, 3000 MHz (3.75 x 800)
Moederbordnaam Asus P4C800-E Deluxe
Systeemgeheugen 2560 MB (DDR SDRAM)
Virtueel geheugen is uitgeschakeld daar ik voldoende intern geheugen heb lijkt mij.

iemand enig idee wat ik fout doe?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 10:38 . Reden: spellingsfouten ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07 22:39
Das nieuw voor me, je videokaart aansluiten op je harde schijf... 8)7 Bedoelje niet een voedingskabel op je grafische kaart aansluiten? Anders denk ik dat je harde schijf(en) te weinig prik krijgen en dat daardoor dvd's branden trager gaat. Overigens zie ik niet meteen een x1550 die een extra PCI-e voedingsstekker nodig heeft.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
klopt idd. het is een voedingskabel die ik op mijn HDD moet aansluiten. Een soort splitter dus. Een in mijn AGP kaart een in mijn HDD en die loopt dan naar mijn voeding...
Overigens is het geen PCI-e maar een AGP slot :)

Verwijderd

De juiste en nieuwste driver geinstalleerd? http://www.sapphiretech.com/us/support/drivers.php
Hoe dan ook is het beter die tweede drive als master aan te sluiten op de tweede controller (als
de drives ata drives zijn).

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07 22:39
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:05:
klopt idd. het is een voedingskabel die ik op mijn HDD moet aansluiten. Een soort splitter dus. Een in mijn AGP kaart een in mijn HDD en die loopt dan naar mijn voeding...
Overigens is het geen PCI-e maar een AGP slot :)
Dat verandert de zaak. Maar dat is nog steeds niet op je HD aansluiten. Dat is je HD en je videokaart op een voedingslijn aansluiten. Het is niet zo dat de harde schijf nu zorgt voor voeding van je videokaart. Wat voor voeding heb je wel als je al moet splitsen?

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een stille voeding in mijn kast hangen van Qtechnology.

http://www.qtechnology.net/html/en/psu_index/qt03350gp.htm

ik heb alle aansluitingen (witte stekkers) in gebruik.. 1 op mijn dvdrom, een op mijn dvdburner een op HDD1 en een op HDD 2.

de enige optie is dus splitten. dit moet op zich lijkt mij geen probleem zijn.
kan het zijn dat mijn voeding te weinig kracht levert?
zoals je kan zien is die "maar" 350W.

• betaplayer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:56
sorry dat ik het zeg maar:

Q-tec???

shame on you, de kwaliteit van hun voedingen is echt niet om naar huis te schrijven hoor...
+ de pentium 4 dat jij hebt is waarschijnlijk een immense powerslurper...

Ik vrees dat het aan je voeding ligt, heb je toevallig nog een andere liggen om te testen?
Hoe oud is je voeding?

btw een slechte voeding is nooit goed: als je een ineens een stroomtekort krijgt, dan kan je pc vastlopen, en crashen, en dan heb je zoals ik gehad heb met een OEM pc data verlies, en is je systeem gedeeltelijk naar de *** :X

[ Voor 56% gewijzigd door betaplayer op 26-12-2007 09:12 ]

https://www.instagram.com/anafollotofbricks/

Verwijderd

Topicstarter
Tja, hij is anders wel inmens stil.

ik heb zelf ook het vermoeden dat het daaraan kan liggen maar ik heb geen andere om hem te testen. en om zomaar een andere voeding te gaan kopen vind ik ook weer zonde. Natuurlijk kijk ik wel of er een betere is. 8)

ik heb ff bij pcsilent gekeken en daar heb ik de volgende gevonden:

http://www.pcsilent.nl/nl...aight_Power_550W.844.html

deze heeft 6 powerconnectors ipv de 4 die ik nu maar heb. Dan hoef ik ook geen splitter te gebruiken en heeft ook meer power om te verdelen. ;)

is die misschien een aanrader?

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:16
betaplayer schreef op woensdag 26 december 2007 @ 09:06:
sorry dat ik het zeg maar:

Q-tec???

shame on you, de kwaliteit van hun voedingen is echt niet om naar huis te schrijven hoor...
+ de pentium 4 dat jij hebt is waarschijnlijk een immense powerslurper...

Ik vrees dat het aan je voeding ligt, heb je toevallig nog een andere liggen om te testen?
Hoe oud is je voeding?

btw een slechte voeding is nooit goed: als je een ineens een stroomtekort krijgt, dan kan je pc vastlopen, en crashen, en dan heb je zoals ik gehad heb met een OEM pc data verlies, en is je systeem gedeeltelijk naar de *** :X
Sorry, dan zeg ik het ook maar:
Ga niet 'shame on you' roepen tegen iedereen die een q-tec voeding gebruikt. Niet iedereen weet wat de beste voedingen zijn en naar mijn weten hadden vooral de 450W/550W voedingen van hun grote problemen. Immers ik draai een dual P3 met een 6 tal HD's zonder problemen op een 350W Q-tec. Dus wat minder veroordelen ;)

Maar ik ga mee in je conclusie dat het waarschijnlijk de voeding is die het niet trekt. Je kan nog proberen om een andere stekker aan je videokaart te steken (bijv. die van je cd/dvd-speler), omdat de voeding alles op 1 lijntje niet zo leuk vindt.

Dannog klopt het inderdaad wat betaplayer zegt dat slechte voedingen nooit goed zijn. Wat goede voedingen dan wel zijn heb ik geen idee van (duh, ik gebruik nog een Q-tec in m'n server :P). Maar er zijn hier op het forum genoeg threads die dat behandelen ;)

Edit: dat linkje dat je gaf johanvanderleij, misschien gelijk voor een Zalman gaan? Ik heb iig iets voorbij horen komen over dat efficiëntie ook belangrijk is :X maar ik laat het liever aan de experts over om je te adviseren ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Mr.B op 26-12-2007 10:00 ]

Maakt soms wel eens een foto ...

Verwijderd

QTechnology mag en wil je niet vergelijken met de o zo gehate en goedkope QTec voedingen.
Naam mag dan wel heel erg op elkaar lijken, maar het is toch echt een wereld van verschil kwa kwaliteit ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2007 13:07 ]

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

in de handleiding van mijn net aangeschafte 7600 gt staat expliciet vermeld dat ik hem NIET op de zelfde voedingsdraad moet zetten als mijn hd.

dus probeer dat idd is :)

tijd voor verandering.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gezien dat ik een klein foutje heb gemaakt. de stekker die op de videokaart moet zitten is dezelfde stekker die je gebruikt om je FDD aan te sluiten op je voeding.
jaja ik weet het. FDD is oud en achterhaald maar deze wil toch echt die stekker als aansluitpunt.

ik heb al geprobeerd om die uit mijn Floppy drive rechtstreeks aan te sluiten op mijn kaart maar dan geeft hij ook nog problemen.

wellicht een idee om dvdrom af te sluiten en 1 HDD af te sluiten en het dan te proberen? en dan 1 voor 1 aan te sluiten om te zien waar het probleem zou kunnen liggen?

ik sta nl echt voor een raadsel....

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:39
het is zeer makkelijk, koop gewoon een nieuwe voeding... het zal best dat het eenn slecht of niet slecht merk is.. 350 zal het misschien net niet redden als die een 80% efficientie rate heeft dan haalt ie 280. koop gewoon een 500 (of hoger) watt voeding, ben je ook meteen future proof dan zal het probleem waarschijnlijk verdwijnen.

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-07 23:40
LittleKiller schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 23:27:
het is zeer makkelijk, koop gewoon een nieuwe voeding... het zal best dat het eenn slecht of niet slecht merk is.. 350 zal het misschien net niet redden als die een 80% efficientie rate heeft dan haalt ie 280. koop gewoon een 500 (of hoger) watt voeding, ben je ook meteen future proof dan zal het probleem waarschijnlijk verdwijnen.
We zitten hier op Tweakers.net en dan gaan we dingen zo oplossen? Misschien eerst een beetje 'tweaken' om misschien het probleem op te lossen ;).

Ontopic:

Heb je misschien niet meerdere 12 volt rails op je voeding zitten? Probeer dan gewoon 1 rail te gebruiken voor de grafische kaart, en de andere hardware op de andere rail(s).

PHILIPS Motional Feedback 544

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:03:
QTechnology mag en wil je niet vergelijken met de o zo gehate en goedkope QTec voedingen.
Naam mag dan wel heel erg op elkaar lijken, maar het is toch echt een wereld van verschil kwa kwaliteit ;)
Inderdaad, Q-Tec = C-merk, Q Tech is gewoon een A-merk, zie ook Welke voeding heb ik nodig? Deel 19.
LittleKiller schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 23:27:
:X

Als een 350W voeding 80% efficiëntie heeft betekent dat niet dat hij maar 280 watt kan leveren hoor, het betekent dat hij ~437.5W uit je stopcontact zal trekken. Daarnaast verbruikt zijn systeem niet zoveel, die Pentium lust welliswaar wat power, maar die videokaart verbruikt bijna niets. Het is dus gewoon onzin wat je zegt.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-07 18:39

Twazerty

AVCHDCoder developer

wat ben je aan het doen 2 voedingskabels aan je videokaart? 1molex en 1ffd voedingskabel. Niet doen. Heb hier ook nog een videokaart liggen en daar staat op niet doen.

Maare voeding lijkt mij niet zo'n probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door Twazerty op 02-01-2008 00:47 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Pagina: 1