Toon posts:

Nieuwe Videokaart..

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hé mensen, even een vraagje.

Ik ben al lang toe aan een nieuw systeem en een belangrijk onderdeel is (voor mij in ieder geval) de videokaart...

Nou ben ik zelf een beetje de weg kwijtgeraakt in dit wereldje, een aantal jaar geleden was ik nog verwoede gamer en kocht ik een Asus geforce 4 TI4600.... toen erg goed...en duur, maar lang niet goed genoeg voor de nieuwste generatie games..

Na het zien van wat filmpjes van Crysis en UT 3 komt toch weer dat game gevoel naar boven en omdat ik sowieso een nieuwe pc moet hebben wil ik ook meteen een kaart daarin laten zetten die goed genoeg is om deze games soepeltjes te draaien..

Doom 3 draaien met mijn huidige geforce 4 lukt nog, maar dan wel op 800x600 met zo’n 25 fps…en dat noem ik niet soepeltjes draaien..

Puntje is echter dat in weinig zin heb om aan de top line van de huidige kaarten te gaan zitten…deze zitten rond de 600 euro zag ik, waar je ook bijna een hele computer voor kan kopen..

Dus…..welke kaart denken julie, is redelijk betaalbaar…. en kan UT3 en Crysis (evt Call of Duty 4) goed spelen op een breedbeeldresolutie (1440x900 of hoger) met alle details aan en een behoorlijk aantal FPS?
Ik had zelf eerst de Asus EN8600GT SILENT op het oog, totdat ik las dat de Asus EN8800GT TOP veel beter voor games zou zijn…wat mij vreemd leek want de eerstgenoemde kan een hogere resolutie weergeven…maargoed.

Kunnen jullie wat advies geven?

Mijn dank alvast,

Verwijderd

Crysis - kan niet
Rest van de spellen: HD3850, HD3870, 8800GT (afhankelijk van jouw budget zijn ze alledrie erg goed prijs/prestatie).

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-02 16:30

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

De hoogte van de resolutie die een videokaart kan weergeven zegt echt helemaal niets over de prestaties (en volgensmij is het sowieso onzin dat een 8600GT een hogere resolutie kan weergeven dan een 8800GT).

Je beste indicatie voor de prestaties van een videokaart is een benchmark zoals 3Dmark. Verder kun je wel iets over de specificaties zeggen aan de hand van de specs, maar alleen in vergelijking tot een andere kaart van hetzelfde merk en dezelfde serie, anders wordt het heel gecompliceerd.

De 8800GT is een net nieuwe chip, welke erg goede prestaties biedt, voor een relatief hele lage prijs. Hij zit vaak tegen de prestaties van een 8800GTX aan, welke meer dan het dubbele kost, en veel meer stroom verbruikt. De 8600GT is gebaseerd op dezelfde architectuur als de 8800GTX, dus deze biedt veel minder bang for bucks.

Op het moment is de beste kaart om voor te gaan de 8800GT, of de ATI Radeon HD3870. De laatste is iets goedkoper, maar presteert ook iets minder. Deze laatste heeft ook iets meer features, maar het is maar de vraag hoeveel je daar aan hebt. Met deze kaarten (zeker met de 8800GT), kun je nagenoeg elke game wel op de hoogste settings spelen op 1440x900, met een kleine hoeveelheid AA (Anti Aliasing).

Enige uitzondering hierop inderdaad Crysis. Deze game is op het moment niet echt practisch speelbaar op Very High, behalve als je het hebt over idioot dure SLI setups e.d., en zelfs dan is het zeer moeilijk te realiseren. Als je dit wilt, kun je beter wachten tot februari, wanneer de 9800GX2 uit zou moeten komen, deze kan waarschijnlijk crysis wel op very high aan, maar reken er maar op dat die kaart ook heel erg prijzig gaat worden.

Everybody lies

Verwijderd

Topicstarter
Ohh oke, heel erg bedankt. Ik had geen idee dat die game zo zwaar was eerlijk gezegd. Ik krijg al een error wanneer ik de demo wil starten vandaar :)

Die resoluties had ik van de Norrod website:

(http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=22583 , http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=19789)

Asus EN8800GT TOP/G/HTDP/512M 2560x1600 pixels
Asus EN8600GT SILENT/HTDP/512M 3840x2400 pixels

Dit leek mij nogal typisch, want de 8800GT is dus nieuwer, en sneller...en duurder, maargoed..

Thanks a lot (y)

Verwijderd

Ehh er worden allemaal PCI-E kaarten genoemd, dat gaat nooit passen hé..

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 21:46:
Ehh er worden allemaal PCI-E kaarten genoemd, dat gaat nooit passen hé..
De TS gaat dan ook een hele nieuwe PC kopen en het gaat hier om de videokaart.

Qua prijs/prestatie is de 8800GT op dit moment zeker 1 van de beste keuze's. Hoewel de nieuwe Radeon HD3870 ook erg intressant is.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Hij gaat voor een nieuwe pc ;)

De ts wil alleen advies voor een videokaart omdat het voor hem het belangrijkste punt is.

Edit

Spuit 11 ..... Witte kerst :P

[ Voor 14% gewijzigd door J0J0 op 25-12-2007 21:51 ]

specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Sowieso raar dat je nu al merken en modellen videokaart gekozen hebt nog voordat je gekozen hebt welk chipset erop moet. Voor de keuze mbt chipset: zie 1001 benchmarks. Voor de keuze welke kaart, als je eenmaal chipset gekozen hebt: zie 1001 reviews en ervaringen, hier op GoT en elders.

Beetje meer inzet mag ook wel, "Welke ... moet ik kopen?"-topics getuigen daar zelden van.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.