Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 suggesties quickreply

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 22:45

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Hey allen,

nou heb ik al een tijdje twee dingen die in mijn ogen een verbetering zijn waar ik af en toe aan moet denken als ik rondklik hier op GoT. De tijd is gekomen om dat eens te melden:

1:
In heel veel topics zijn mensen gewoon te beroerd om de check-images knop te gebruiken. Als er iets irritant is, is het een verspringend topic. Vooral omdat ik wel eens quote's teruglees en dan is het na "het grote verspringen der topic" best wel wat werk om de goede post te vinden, ook al begon je op de goede plek. Ennieweeee:

Is het een idee om bij de quick-reply een scriptje te laten lopen bij versturen: als er een [i m g] tag in zit, dan automatisch eerst check-images en dan auto-posten. Lijkt me weinig extra belasting (je checked alleen de images als die tag er is) en op die manier doet iedereen eeeeindelijk aan check-images.

2:

Bij best wel wat topics zie je nu een topic-warning boven de quick-reply: vaak worden daar ook smilies gebruikt, maar de smilie-parser neemt die tekst niet mee. Zonde en volgens mij makkelijk te fixen (je voegt de topic-warning-tekst-vak toe aan de tekst waar die parser doorheen loopt).

That's all. Wou het gewoon even meedelen. En bij deze een keer alle crew bedanken voor een geweldig forum, waar ik te vaak te vinden ben :) d:)b

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
1. Nadat het topic versprongen is en klaar met laden is gewoon nog eens op enter drukken op de url in de adresbalk. Dan gaat ie weer netjes naar de post toe die je wilde bekijken :)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

..of een access key voor anchors instellen in de prefs. ;)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Klinkt als symptoom bestrijding ;)

Hoewel ik de tip van RoD zeker ga gebruiken, iig tot de verbeteringen zijn doorgevoerd ;) :P

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
RoD schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:40:
1. Nadat het topic versprongen is en klaar met laden is gewoon nog eens op enter drukken op de url in de adresbalk. Dan gaat ie weer netjes naar de post toe die je wilde bekijken :)
Maar zou het niet ideaal zijn als dit automatisch zou gebeuren? Volgens mij maakt het qua serverload niks uit of iedereen op 'Check images' drukt of dat dit automatisch gebeurd. Sinds Tweakers.net een fork van React heeft zou dit ook niet in de weg mogen staan. Correct me if I'm wrong.

2: Smilies horen niet in een topic warning volgens mij. :)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Het lijkt me dat er vast wel een reden is om niet standaard check images te doen, en je bent ook vast niet de eerste. De search vind hier vast wel wat over.

/aannames

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 15:24

ThunderNet

Flits!

Niet altijd is de check images gewenst... Zoals bij een dynamisch plaatje (bijv. meetingmanager).

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En ik heb ook ooit ergens vernomen dat die Check Images met Javascript werkt en dat ie niet lekker werkt in alle browsers, maar dat kan ik verkeerd hebben.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• RoD
  • Niet online

RoD

AlainS schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:48:
[...]

Maar zou het niet ideaal zijn als dit automatisch zou gebeuren? Volgens mij maakt het qua serverload niks uit of iedereen op 'Check images' drukt od dat dit automatisch gebeurd. Sinds Tweakers.net een fork van React heeft zou dit ook niet in de weg mogen staan. Correct me if I'm wrong.
Ik heb werkelijk waar geen flauw idee :) Er zijn andere mensen die hier meer verstand van hebben. Het is in ieder geval een manier die best aardig werkt. Persoonlijk kan ik me er dan ook niet zo erg aan storen.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

ThunderNet schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:50:
Niet altijd is de check images gewenst... Zoals bij een dynamisch plaatje (bijv. meetingmanager).
Waarom zou dat een probleem zijn?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
ThunderNet schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:50:
Dan kan je een vinkje uitvinken als je het niet wilt. Op die manier heb je bij alle luie mensen dat er wel check images toegepast wordt.

Je kan beter hebben dat een negatief gedrag meer moeite kost dan het positieve gedrag :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

disjfa schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:53:
[...]

Waarom zou dat een probleem zijn?
Omdat het plaatje dan langer wordt naarmate er zich meer mensen aanmelden, maar de pixelsize in de post vast blijft staan. Waardoor je een nogal vernaggelt plaatje krijgt ;)

De optie om het standaard aan te zetten en de mogelijkheid te bieden om het uit te schakelen indien nodig is misschien wel een idee ja.

[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 24-12-2007 17:55 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
AlainS schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:48:
[...]

2: Smilies horen niet in een topic warning volgens mij. :)
Waarom niet?

Zie bijvoorbeeld:
Welke film heb je het laatst gezien en hoe was hij => 17

Daar staat wel een smilie in de topicwarning en heeft de desbetreffende mod z'n best gedaan om wel een smilie te laten weergeven.

• Alain
  • Niet online
Omdat het in mijn ogen geen toegevoegde waarde heeft. Een topic warning moet een waarschuwing zijn en hoeft geen persoonlijke emotie te bevatten.
Zie bijvoorbeeld:
Welke film heb je het laatst gezien en hoe was hij => 17

Daar staat wel een smilie in de topicwarning en heeft de desbetreffende mod z'n best gedaan om wel een smilie te laten weergeven.
Ik zie niet waar de boodschap versterkt wordt door de smilie. :)
RoD schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:53:
[...]

Persoonlijk kan ik me er dan ook niet zo erg aan storen.
Ik wel en met name in FG waar ik verwacht dat men wel genoeg gelezen heeft om de 'Check images' knop in te drukken. Zelfs regulars vergeten het, omdat het toch een extra handeling is.

[ Voor 23% gewijzigd door Alain op 24-12-2007 18:11 ]

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Aangezien dit over de forumsoftware gaat: → BUG. En a.d. 1 raad ik je aan daar even te zoeken, is wel eerder al verzocht :P :) .

DM!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
AlainS schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:59:
[...]

Omdat het in mijn ogen geen toegevoegde waarde heeft. Een topic warning moet een waarschuwing zijn en hoeft geen persoonlijke emotie te bevatten.

[...]

Ik zie niet waar de boodschap versterkt wordt door de smilie. :)
Daar heb je ook wel weer gelijk in.

Maar als een mod dan toch een smilie gebruikt, laat m dan ook door de parser gaan :)

edit: thx JHS. Ik ga eens kijken (kon me niet voorstellen dat het eerder gevraagd was: waarom was het dan nog niet verandert :+ .
Ik ga eens snuffelen Aah kijk, het is al eens gevraagd en ook behandelt: we zullen zien)

[ Voor 18% gewijzigd door Twhomp op 24-12-2007 18:09 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Twhomp schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:38:
[...]
Bij best wel wat topics zie je nu een topic-warning boven de quick-reply: vaak worden daar ook smilies gebruikt, maar de smilie-parser neemt die tekst niet mee. Zonde en volgens mij makkelijk te fixen (je voegt de topic-warning-tekst-vak toe aan de tekst waar die parser doorheen loopt).
Jij denkt dus dat alle berichten elke keer geparsed worden op het moment dat we ze tonen? ;)

Intentionally left blank

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

crisp schreef op maandag 24 december 2007 @ 21:58:
[...]
Jij denkt dus dat alle berichten elke keer geparsed worden op het moment dat we ze tonen? ;)
Volgens mij doelt 'ie erop dat je de tekst van de quickreply niet door de rml-parser heen haalt, waar 'ie op zich wel gelijk in heeft natuurlijk :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

moto-moi schreef op maandag 24 december 2007 @ 22:10:
[...]

Volgens mij doelt 'ie erop dat je de tekst van de quickreply niet door de rml-parser heen haalt, waar 'ie op zich wel gelijk in heeft natuurlijk :P
Die topicwarning is dan ook gewoon een grote hack geweest ;) Nu dat we zelf dingen kunnen aanpassen is het misschien wel handig om dat gewoon wat netter op te lossen en inderdaad ook gewoon door de parser heen te halen :)

Intentionally left blank

• RoD
  • Niet online

RoD

crisp schreef op maandag 24 december 2007 @ 22:17:
[...]

Die topicwarning is dan ook gewoon een grote hack geweest ;) Nu dat we zelf dingen kunnen aanpassen is het misschien wel handig om dat gewoon wat netter op te lossen en inderdaad ook gewoon door de parser heen te halen :)
Ik zou het wel prettig vinden, aangezien ik niet zo'n held met HTML ben O-)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 15:24

ThunderNet

Flits!

RoD schreef op maandag 24 december 2007 @ 22:17:
[...]

Ik zou het wel prettig vinden, aangezien ik niet zo'n held met HTML ben O-)
Eigenlijk zou je nu weer zwart moeten worden... Niet HTML-en kunnen... foei!

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Hij geeft het tenminste toe, i.t.t. andere mods die gewoon complete topics slopen waarna iemand met db toegang het weer mag fixen. :/

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Twhomp schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:53:
[...]
Dan kan je een vinkje uitvinken als je het niet wilt. Op die manier heb je bij alle luie mensen dat er wel check images toegepast wordt.
Voutloos schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:58:
Die knop vervangen door een standaard aangevinkte checkbox lijkt mij eigenlijk ook wel wat. :)
O-)

{signature}

• Alain
  • Niet online
moto-moi schreef op maandag 24 december 2007 @ 23:42:
Hij geeft het tenminste toe, i.t.t. andere mods die gewoon complete topics slopen waarna iemand met db toegang het weer mag fixen. :/
* Alain aait moto-moi

Zoveel fuckups kun je niet maken volgens mij. Kost dit veel vrije tijd?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

RoD schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:40:
ALT+Q in FireFox :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Koning ;)

Zie je wel dat het een goed idee was :*)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hehe, die fout heb ik ook gemaakt ja :o

Probeer het maar eens buiten GoT ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Spider.007 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 10:46:
[...]

Hehe, die fout heb ik ook gemaakt ja :o

Probeer het maar eens buiten GoT ;)
Nou ja we hadden het over GoT hé O-)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

crisp in "Foto-resocheck"

Het andere (RML in topicwarning) is echt een seperate issue; als de crew daar wat voor voelt dan zie ik daar nog wel een FR van (blijkbaar is het binnen de crew niet echt een issue) :P

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.