samsung MP0804H probleem

Pagina: 1
Acties:

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-02 17:29
hallo,

ik heb sinds 6 maanden een samsung MP0804H laptop schijf in een Konig behuizing, ik gebruik 'm alleen als backup schijf voor alles wat ik wil bewaren.

nu zit ik een week in een bungalow park en heb ik mijn laptop + schijf meegenomen om daar vanaf een keer een filmpje te kunnen bekijken en muziek te luisteren.

zit hier nu 3 dagen, zit ik vandaag een film te kijken houdt deze er ineens mee op en blijkt de schijf niet meer te werken.

als ik m opnieuw aansluit begint de schijf niet meer te spinnen en hoor je zacht: tik-tik-tik--------tik-tik-tik--------tik-tik-tik--------tik-tik-tik...

de laptop herkent de controller van de behuizing wel maar ziet geen schijf meer.

ben hier goed van over de flos aangezien het mijn backup schijf is en dus alles kwijt ben.......

weet iemand waar dit aan ligt? mechanisch? electrisch?

please help!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Tik tik tik duidt toch wel op een meganisch probleem, omdat een schijf niet hoort te tikken.

Maar een back-up schijf moet je wel als backup gebruiken, en niet om dingen erop op te slaan en vervolgens het origineel weg te donderen: dan is het opslag en geen backup, als het maar op 1 apparaat staat.

Maar genoeg daarover:
De FAQ Opslagmedia & I/O Controllers geeft hierover wat tips, met name:
Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? - Hier staat jouw tik-gedoe tussen
Hoe krijg ik verloren gegane data terug? - Je beste vriend in een worst-case scenario

[ Voor 6% gewijzigd door LiquidT_NL op 24-12-2007 14:21 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-02 17:29
ik lees dat er nogal wat verschillende oorzaken kunnen zijn.

ik heb inmiddels geprobeerd de laptopschijf te vervangen met de defecte om te kijken of ie nog wel wordt herkend door de bios maar deze herkend 'm niet en zegt dat er geen hdd aanwezig is.

mischien dat dit iets meer verteld..?