Welke CPU??

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• Roberto.A.G
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 15:29
Ik heb een compaq desktop gekocht.

Er zit een p4 1.5 ghz in.
Maar ik wil van cpu upgraden.
maar dat gaat moeilijk als ik niet weet welke moderbord ik heb.

Als ik everest home instaleer en kijk welke moederbord het is
zie ik alleen

Moderbord id: <dmi>
Moderbordnaam: compaq

en verder zie ik geen informatie meer.
op de moederbord zelf staat ook compaq.

De chipset die erop zit is intel 845 (socket 478)
ik weet het niet of ik daarmee er achter kan komen welke cpu ik erin kan zeten.

Ik hoop dat er een manier is om er toch achter te komen tot welke speed die mobo kan hebben.

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-03 11:53

QinX

Shai-Hulud

probeer CPU-Z eens.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-02 15:55
Even cpu-z bekijken. ik denk dat jij maar een 400 fsb cpu kan, type maakt dan verder vrij weinig uit.

edit: damned net voor, zelfde minuut gepost :P

[ Voor 19% gewijzigd door Cardo op 24-12-2007 00:04 ]

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:40

Croga

The Unreasonable Man

Hele grote kans dat dit een Willamette is en het bord geen Northwood ondersteund. Dan is upgraden niet alleen vrij lastig maar ook nog eens niet echt zinvol....

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Staat er helemaal geen informatie op het moederbord zelf? Dus op het moederbord gegraveerd?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-03 01:13
Probeer anders eens in het BIOS van de computer te komen. Als je het ding aanzet staat er vaak dat je op F10 ofzo kan drukken om in het BIOS te komen. Daar wil nog weleens het typenummer van de computer staan. Als je dat effe overneemt en op de site van Compaq opzoekt, of hier post, kom je vast wel verder.

• Roberto.A.G
Croga schreef op maandag 24 december 2007 @ 00:06:
[...]

Hele grote kans dat dit een Willamette is en het bord geen Northwood ondersteund. Dan is upgraden niet alleen vrij lastig maar ook nog eens niet echt zinvol....
Het is idd een willamette :s

• Roberto.A.G
Dancing_Animal schreef op maandag 24 december 2007 @ 00:25:
Probeer anders eens in het BIOS van de computer te komen. Als je het ding aanzet staat er vaak dat je op F10 ofzo kan drukken om in het BIOS te komen. Daar wil nog weleens het typenummer van de computer staan. Als je dat effe overneemt en op de site van Compaq opzoekt, of hier post, kom je vast wel verder.
dit ga ik proberen
als ik op de site van compaq aan het browsen bent stuurt ie mij plotseling naar sit van HP :s

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:16
Roberto.A.G schreef op maandag 24 december 2007 @ 00:48:
[...]
dit ga ik proberen
als ik op de site van compaq aan het browsen bent stuurt ie mij plotseling naar sit van HP :s
Compaq is van HP :)

• Roberto.A.G
Het is een Compaq Evo D500 Desktop

De volgende info heb ik gevonden.
Maar het word mij niet duidelijk of de aangegeven snelheden zo standaard geleverd worden
of dat het max tot die cpu worden ondersteund :s door de mobo's .

http://h18000.www1.hp.com..._na/10947_na_Changes.HTML

http://h18000.www1.hp.com..._ca/10946_ca_Changes.HTML

http://eit.tamu.edu/eitnew/fall01/d500spec.pdf

En in het pdf bestand staat er ook niet wat voor type cpu de mobo ondersteunt

[ Voor 6% gewijzigd door Roberto.A.G op 24-12-2007 10:37 ]

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-02 15:55
het heeft zo ie zo weinig zin. er zit een Willamette in. Das dus max 400 fsb. Veel sneller ga je dus niet vinden :(

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:40

Croga

The Unreasonable Man

Dan is de kans zo'n 99% dat je een socket 423 bord hebt. Maximaal kun je daar een P4 2Ghz in stoppen, als je die kunt vinden. Als je nou echt perse dit systeem wilt houden zijn er nog wel converters te krijgen om er een northwood met 400Mhz FSB in te zetten maar ook dan wordt het niet zo heel veel sneller (2.4Ghz als ik me niet vergis) en het kost klauwen met geld.

Tip van de dag: Koop een mini ATX Socket 775 bordje met onboard video en een C2D uit de 2000 series. Gooi er nog wat geheugen bij en je hebt voor minder geld dan een nieuwe processor een geheel up-to-date systeem!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03 22:41
Croga schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:41:
[...]

Tip van de dag: Koop een mini ATX Socket 775 bordje met onboard video en een C2D uit de 2000 series. Gooi er nog wat geheugen bij en je hebt voor minder geld dan een nieuwe processor een geheel up-to-date systeem!
Mijn tip van de dag: koop een goedkoop AM2 bord van 60 euro met een 4200+ X2 voor 50 euro, met daarbij 2GB PC6400 voor 35 euro. Ben je klaar voor 150 euro...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

In de FAQ van dit subforum staat sowieso hoe je je moederbord kunt identificeren - maar dan kom je idd uit op een Compaq bord waar vaak wat minder documentatie voorhanden is. Alleen mis ik dan wel de stap van jouw kant om even alle info die je wel hebt te verzamelen en te kijken wat dat exact voor je betekent. Trek die kast open, haal de koeler van de CPU, kijk op de socket, kijk op de CPU en lees de codes daarop. Google desnoods op die dingen. Kijk naar de voltages die geleverd worden daarvoor en zoek op of andere CPUs met dezelfde voltages overweg kunnen. Dat soort dingen. Aangezien je daar niets van gedaan hebt en alleen een of ander prog gedraaid hebt en dan maar dit topic geopend hebt, voldoe je niet bepaald aan de minimale eisen die we hier stellen en gaat dit topic dus dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.