Na toestemming te hebben gevraagd aan Apen-nootjes heb ik dit topic gestart..
Jullie zullen wel denken, Hè weer een GPU contest?
Ja, inderdaad weer een GPU contest. De vorige contest is ontstaat vanuit Techzine, deze contest is ontstaan op BeP. Menig Tweaker zal er al iets over gehoord hebben maar als je het nog niet kent surf je gewoon naar BeP
De contest gaat ongeveer hetzelfde lopen als de huidige contest die op Tweakers.net loopt. Dus gewoon met 3D mark testen enzovoorts. De kaart zal onder de 50 euro moeten blijven omdat er ook een hoop mensen zijn die kennis willen maken met overclocken of gewoon niet zoveel geld voor een contest hebben.
We doen het lekker rustig aan omdat de huidige contest nog moet aflopen en er schijnt ook ineens een contest op HWI te zijn. (misschien een goed idee om hier te oefenen?
)
Hieronder heb ik even de startpost geplakt vanuit BeP, hier kunnen jullie wat informatie vinden.
De post zal nog worden aangepast om het allemaal nog wat duidelijker te maken.
Hier geld ook hetzelfde wil je meedoen PM mij dan! Anders wordt het weer zo'n grote rommel in dit topic. (op Tweakers of BeP het maakt niet uit)
De kaart zal waarscheinlijk een 7300GT zijn!
Geef je mening hier in het topic of op BeP.
Ik wens jullie allemaal een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar *<:-)
Laatste update 23 december 2007
Jullie zullen wel denken, Hè weer een GPU contest?
Ja, inderdaad weer een GPU contest. De vorige contest is ontstaat vanuit Techzine, deze contest is ontstaan op BeP. Menig Tweaker zal er al iets over gehoord hebben maar als je het nog niet kent surf je gewoon naar BeP
De contest gaat ongeveer hetzelfde lopen als de huidige contest die op Tweakers.net loopt. Dus gewoon met 3D mark testen enzovoorts. De kaart zal onder de 50 euro moeten blijven omdat er ook een hoop mensen zijn die kennis willen maken met overclocken of gewoon niet zoveel geld voor een contest hebben.
We doen het lekker rustig aan omdat de huidige contest nog moet aflopen en er schijnt ook ineens een contest op HWI te zijn. (misschien een goed idee om hier te oefenen?
Hieronder heb ik even de startpost geplakt vanuit BeP, hier kunnen jullie wat informatie vinden.
De post zal nog worden aangepast om het allemaal nog wat duidelijker te maken.
Bron: BeP
Zoals elke vaste bezoeker op BeP wel heeft gemerkt zijn er een paar fanatieke overclockers onder ons. Ze maken ons steeds jaloers door steeds die dure en ultra moderne hardware te laten zien en dan een paar 3Dmark cijfertjes te posten.
En in een GPU overclock contest kun jij laten zien dat jij meer skills hebt!
Nu leek het mij leuk om een overclock contest op BeP te houden. Na toestemming te hebben gevraagd aan Kenny heb ik dit topic gemaakt.
Wat is de bedoeling?
De bedoeling is om gezamelijk dezelfde videokaart te kopen. En dan een competitie te houden. Het is de bedoeling dat je een videokaart overclockt (opvoeren). En dan je score's post. Wie uiteindelijk de hoogste score heeft heeft gewonnen.
Leuk maar ik denk dat ik er niks van kan/ mijn computer zal wel niet goed zijn
Dat is nou het leuke van een GPU contest je kunt bijna altijd meedoen. De hoogte van de fps (de score die je haalt in NATURE 3Dmark) is bijna helemaal afhankelijk van jouw vaardigheden!
De test belast vooral je graka en niet je cpu/ram. Met 1 gig geheugen en een AMD athlon 3500+ ofzo kom je al best wel ver. Ook is het van belang dat je een goede voeding hebt want een videokaart heeft soms wel wat stroom nodig.
Ook veel OEM pc's kunnen meedoen mits je aan de spec's hierboven voldoet.
Natuurlijk is het van Belang dat er een PCI express x16 slot op je moederbord zit om je videokaart in te stoppen.
Bovendien is overclocken niet moeilijk, het is vooral een kwestie van puzzelen. Je moet proberen om de verhoudingen core/geheugen goed te krijgen en flink wat tweaks opzoeken, ook is het handig om te weten hoe je alles moet koelen.
overclocken is 20% kennis, 80 % geluk
En voor wanneer staat het in de planning?
Ik verwacht dat we rond april kunnen beginnen, dan is namelijk de tweakers.net gpu contest afgelopen. Ik hoop dat er dan nog mensen zin hebben in nog een contest.
En wat gebeurt er als ik win?
Nou ja dan ben je de winnaar.
Bovendien wil ik nog een sponsor zoeken die in het geval van het doorgaan van deze contest een prijs beschikbaar stelt. (als je een prijsje wilt sponsoren als bedrijf stuur me dan een berichtje)
Ik wil meedoen!
We gaan dus eerst kijken wie er meedoet ik hoop op zo'n +/-50 mensen (ja het is veel). Het is niet zeker dat het doorgaat maar als je in de lijst staat ben je al bijna verzekerd van een plaatsje!
Dus als zin hebt om mee te doen stuur me dan een berichtje via de berichtjes dienst op BeP. Geef ook aan of je eventueel mee wilt organiseren
Leden van BeP die mee willen doen:
-Bliz(organisator)
-BGamed(mede-organisator)
-Chris.de.W
-Jeroen (wil wel een ATi kaartje)
-Marcotjuh
-MartinB
-Reinn
-Maxtor
-Mi©hel
-Symon-NL
Leden van Tweakers die mee willen doen
-
ALS JE MEE WILT DOEN STUUR JE MIJ EEN BERICHTJE ZEG DIT NIET IN HET TOPIC!
linkjes
tweakers.net contest (hier zie je hoe het in z'n werk gaat)
andere linkjes komen nog!
typfouten/ andere fouten voorbehouden
Bep steld zich niet aansprakelijk voor eventuele schade!
Hier geld ook hetzelfde wil je meedoen PM mij dan! Anders wordt het weer zo'n grote rommel in dit topic. (op Tweakers of BeP het maakt niet uit)
De kaart zal waarscheinlijk een 7300GT zijn!
Geef je mening hier in het topic of op BeP.
Ik wens jullie allemaal een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar *<:-)
Laatste update 23 december 2007