[Animo check] GPU contest

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-01 08:08
Na toestemming te hebben gevraagd aan Apen-nootjes heb ik dit topic gestart..

Jullie zullen wel denken, Hè weer een GPU contest?

Ja, inderdaad weer een GPU contest. De vorige contest is ontstaat vanuit Techzine, deze contest is ontstaan op BeP. Menig Tweaker zal er al iets over gehoord hebben maar als je het nog niet kent surf je gewoon naar BeP

De contest gaat ongeveer hetzelfde lopen als de huidige contest die op Tweakers.net loopt. Dus gewoon met 3D mark testen enzovoorts. De kaart zal onder de 50 euro moeten blijven omdat er ook een hoop mensen zijn die kennis willen maken met overclocken of gewoon niet zoveel geld voor een contest hebben.

We doen het lekker rustig aan omdat de huidige contest nog moet aflopen en er schijnt ook ineens een contest op HWI te zijn. (misschien een goed idee om hier te oefenen? ;) )

Hieronder heb ik even de startpost geplakt vanuit BeP, hier kunnen jullie wat informatie vinden.
De post zal nog worden aangepast om het allemaal nog wat duidelijker te maken.
Afbeeldingslocatie: http://i219.photobucket.com/albums/cc49/Bliz021/pre_contestbanner.jpg

Zoals elke vaste bezoeker op BeP wel heeft gemerkt zijn er een paar fanatieke overclockers onder ons. Ze maken ons steeds jaloers door steeds die dure en ultra moderne hardware te laten zien en dan een paar 3Dmark cijfertjes te posten.

En in een GPU overclock contest kun jij laten zien dat jij meer skills hebt! ;)

Nu leek het mij leuk om een overclock contest op BeP te houden. Na toestemming te hebben gevraagd aan Kenny heb ik dit topic gemaakt.

Wat is de bedoeling?

De bedoeling is om gezamelijk dezelfde videokaart te kopen. En dan een competitie te houden. Het is de bedoeling dat je een videokaart overclockt (opvoeren). En dan je score's post. Wie uiteindelijk de hoogste score heeft heeft gewonnen.

Leuk maar ik denk dat ik er niks van kan/ mijn computer zal wel niet goed zijn

Dat is nou het leuke van een GPU contest je kunt bijna altijd meedoen. De hoogte van de fps (de score die je haalt in NATURE 3Dmark) is bijna helemaal afhankelijk van jouw vaardigheden!
De test belast vooral je graka en niet je cpu/ram. Met 1 gig geheugen en een AMD athlon 3500+ ofzo kom je al best wel ver. Ook is het van belang dat je een goede voeding hebt want een videokaart heeft soms wel wat stroom nodig.

Ook veel OEM pc's kunnen meedoen mits je aan de spec's hierboven voldoet.

Natuurlijk is het van Belang dat er een PCI express x16 slot op je moederbord zit om je videokaart in te stoppen.

Bovendien is overclocken niet moeilijk, het is vooral een kwestie van puzzelen. Je moet proberen om de verhoudingen core/geheugen goed te krijgen en flink wat tweaks opzoeken, ook is het handig om te weten hoe je alles moet koelen.

overclocken is 20% kennis, 80 % geluk ;)

En voor wanneer staat het in de planning?
Ik verwacht dat we rond april kunnen beginnen, dan is namelijk de tweakers.net gpu contest afgelopen. Ik hoop dat er dan nog mensen zin hebben in nog een contest.

En wat gebeurt er als ik win?

Nou ja dan ben je de winnaar :).
Bovendien wil ik nog een sponsor zoeken die in het geval van het doorgaan van deze contest een prijs beschikbaar stelt. (als je een prijsje wilt sponsoren als bedrijf stuur me dan een berichtje)

Ik wil meedoen!
We gaan dus eerst kijken wie er meedoet ik hoop op zo'n +/-50 mensen (ja het is veel). Het is niet zeker dat het doorgaat maar als je in de lijst staat ben je al bijna verzekerd van een plaatsje!

Dus als zin hebt om mee te doen stuur me dan een berichtje via de berichtjes dienst op BeP. Geef ook aan of je eventueel mee wilt organiseren

Leden van BeP die mee willen doen:
-Bliz(organisator)
-BGamed(mede-organisator)
-Chris.de.W
-Jeroen (wil wel een ATi kaartje :P)
-Marcotjuh
-MartinB
-Reinn
-Maxtor
-Mi©hel
-Symon-NL

Leden van Tweakers die mee willen doen
-

ALS JE MEE WILT DOEN STUUR JE MIJ EEN BERICHTJE ZEG DIT NIET IN HET TOPIC!

linkjes

tweakers.net contest (hier zie je hoe het in z'n werk gaat)

andere linkjes komen nog!

typfouten/ andere fouten voorbehouden
Bep steld zich niet aansprakelijk voor eventuele schade!
Bron: BeP

Hier geld ook hetzelfde wil je meedoen PM mij dan! Anders wordt het weer zo'n grote rommel in dit topic. (op Tweakers of BeP het maakt niet uit)

De kaart zal waarscheinlijk een 7300GT zijn!

Geef je mening hier in het topic of op BeP.

Ik wens jullie allemaal een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar *<:-)

Laatste update 23 december 2007

Verwijderd

Precies op het goede moment.!

Uum de contest die nu loopt op tweakers is wel iets eerder afgelopen als april dacht ik zo :P dat zal zo zijn rond eind januarie begin februarie...
Maargoed i'am in.!!!!!

*ff vraagje nog*
Tussen welke kaarten word nog getwijfeld?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 19:52 ]

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Ik denk dat dit precies het verkeerde moment is, zeker met het oog op de hwi contest.

www.koopeendroom.nl

Verwijderd

Is even bezig de boel door te lezen op BeP en searched nog ff op hwi 8)7
Zal dan ff conclusie trekken, anyways het misschien beter is aan een contest mee te doen geheel van GoT zelf? :O hmm zit nu te twijfelen...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 20:09 ]

Verwijderd

7300gt zal je niet vinden denk ik
Bij de contest van de 2600pro (was eerst 1650xt)
Konden we ook al geen 7300gt vinden.
Zal persoonlijk dus bete naar een 7600gs kijken met ddr2 die wel volop leverbaar is.
en dat voor 10euro meer

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-01 13:28
Beetje kansloze timing.
Andere contest loopt nog.
Contest bij HWI begint twee januari.
Zelfs de kaart is volgens mij het zelfde als HwI.

Maarja, dat is mijn mening. En de 50 serieuze inschrijvingen ga je sowieso niet halen denk.

[ Voor 3% gewijzigd door Mod_Aap op 23-12-2007 21:24 ]

Verwijderd

De kaart van hwi is trouwens een 8400 toch?

Mwah van de ene kant wel... maar aangezien de contest van tweakers al bezig is en ik niet mee doe :( en de komende contest op hwi standaard 50 man heeft en ik dat iets te druk vind...

Ik hier sneller aan mee zal doen... maar dat ligt er maar aan he, bij een contest hoort een prijs dus die zal ik er wel in willen zien... en idd mocht het zo zijn dat deze contest ook 50 man krijgt, doe ik niet mee
don't ask me why :9

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 23:06 ]

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

HWI is een 8400GS idd.

Overigens vind ik het net als snot_aap een beetje verkeerd getimed. Ik ga zelf aan de HWI contest meedoen (ivm dikke prijzen die je kunt winnen :P) en ik denk met mij zeker half doc'end GoT dus ik verwacht neit dat je al teveel deelnemers zult krijgen.

Verder heb je een discutabel persoon op je deelnemerslijst staan wat mijn drang om mee te doen ook niet echt bevorderd.

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Ik doe niet mee.... misschien de volgende....

De HWI contest komt eraan inderdaad, en mijn eigen setup schreeuwt ook om meer en meer aandacht :)

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Verwijderd

Waarom is de 2600Pro contest nog niet eens afgerond en wordt er meteen een nieuwe gestart? :)

Want we hadden namelijk de planning de 2600Pro te laten verlopen op eind januari / midden februari.

Je snapt natuurlijk wel dat deze contest met een 7300 downwards is tov de 2600Pro contest. De eerste redenen was is dat ik het via mijn ex-werkgever voor 43 euro per stuk, een x1650Pro kon regelen, met DDR3. Naderhand bleek dit om een X1600Pro kaart te gaan maar dan een beetje gesjoemeld van peak ermee. Na lang mailen heb ik alle kaarten ondanks de solderingen, vernielingen en compleet ontbreekende coolers kosteloos vervangen gekregen voor een DDR3/2600Pro die ook nog eens DX10 compatible is.

De contest is nog niet eens afgelopen, en dan vraag ik me af wat je vraag dan ook was richting apen-nootjes want dit lijkt wel erg op een verkapte spam-topic :)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 01:00 ]

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 15:42

Gutteguttegut

CEO of TFD

Bliz schreef op zondag 23 december 2007 @ 18:54:
De kaart zal waarscheiijnlijk een 7300GT zijn!

Hier geld ook hetzelfde wil je meedoen PM mij dan! Anders wordt het weer zo'n grote rommel in dit topic. (op Tweakers of BeP het maakt niet uit)

De kaart zal waarscheiijnlijk een 7300GT zijn!
Zet dan wel je PM aan (of een email adres in je profiel), dan had ik bovenstaande spelfout op die manier kunnen doorgeven.
8)7

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Bliz
Gutteguttegut schreef op maandag 24 december 2007 @ 01:05:
[...]
Zet dan wel je PM aan (of een email adres in je profiel), dan had ik bovenstaande spelfout op die manier kunnen doorgeven.
8)7
Gefixt :P

Ja inderdaad slechte timing.. ik vind het wel balen dat HWI ineens met zoiets komen (wij waren eerder 8)7 ) Maarja ik vond dit even..

De winnaar wordt bepaald in de nacht van 16 op 17 maart om exact 0:00 bepaad... Die van ons gaat volgens de "planning" ergens in april starten.. Ik weet niet of er mensen dan nog zin hebben?

• Mod_Aap
Als jullie pas in april starten. Waarom dan nu al de kaart bepalen en inschrijvingen starten?

Verwijderd

Topic titel is toch ook Animo check :9 oftewel dit is alleen inschrijving om te kijken of de boel door kan gaan dmv genoeg deelnemers.. lijkt me niet dat dit al de echte inschrijving is :?

• Bliz
Nee inderdaad dit is niet de echte inschrijving, we proberen alleen zoveel mogelijk informatie te geven en te kijken of je mee wilt doen... Als we genoeg deelnemers krijgen (30+) dan gaat hij denk ik wel door.. Ook proberen we alvast een goede kaart uit te zoeken..

(offtopic: Bliz vind de contest van HWI ook wel leuk :P, misschien gaat hij daar nog oefenen :P)

Verwijderd

een leuke kaart is een 8500gt met 128bit mem bus en gdr3
Die dingen zal je dan tegen die tijd wel aan kunnen komen voor 50euro

Verwijderd

Misschien is het handiger om eerst een sponsor te vinden?

Hierover eerst contact nemen met tweakers en BeP voor de reclame"ring" oid die je voor de eventuele sponsor moet doen... zonder reclame krijg je natuurlijk geen sponsor :P

En als je daarvoor toestemming hebt maar op zoek naar een sponsor... dit zou je allicht zelf al geweten hebben maar gewoon even ter info :)

Ben benieuwd of je het voor elkaar krijgt... :O

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Als ik tegen die tijd een nieuw systeem heb, doe ik mee.
Ik heb nog steeds een dik overgeklokte AGP videokaart :)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:56

Jimbolino

troep.com

Als je de 7300GT vervangt door een 8500GT dan heb ik interesse.
Een 7300GT kun je namelijk al voor 3 tientjes krijgen (is al erg oude kaart)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Bliz
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 22:08:
Misschien is het handiger om eerst een sponsor te vinden?

Hierover eerst contact nemen met tweakers en BeP voor de reclame"ring" oid die je voor de eventuele sponsor moet doen... zonder reclame krijg je natuurlijk geen sponsor :P

En als je daarvoor toestemming hebt maar op zoek naar een sponsor... dit zou je allicht zelf al geweten hebben maar gewoon even ter info :)

Ben benieuwd of je het voor elkaar krijgt... :O
Sinds kort ben ik lid van de crew van BeP dus ik zal "de baas" :) even vragen of hij contacten heeft..
8500GT was al in bespreking geweest, ik dacht dat hij te duur was maar ik zal er even naar kijken.
Als er een spronsor is dan wordt het natuurlijk veel goedkoper.

Verwijderd

Bij Salland hebben ze een Club3D 7600GT kaart voor 42,59. Deze kun je later ook makkelijk weer kwijt. :)

Verwijderd

Zomaar bestellen bij een webshop heeft geen nut.. je moet het egt via de "baas" van de eventuele webshop doen zodat die er dan voor kan zorgen dat ie bijv 20 a 30 stuks uit dezelfde batch binnenkrijgt...
Als je gewoon ff 20 a 30 kaartjes besteld krijg je juist weer allemaal verschillende en dat is juist niet de bedoeling :P

Maar iig ben ik benieuwd of het doorgaat...?

Verwijderd

Hmmm .. Ik heb maar weinig vertrouwen in je aanpak. Er is geen sponsor, er is geen leverancier waar je bij aan kan kloppen met het verzoek voor 15+ kaarten (ligt er ook aan hoeveel lui je zover krijgt om mee te doen), en er wordt wel makkelijk geroepen dat je de kaarten erna wel kwijtkan, maar niet na een fikse wijziging aan de kaart zelf (voltmod, andere koeling etc).

Je moest eens weten wat er wel allemaal niet foutging bij de 2600Pro contest, maar deze loopt ook nog steeds. Er is ook een website met tips & trucs, speciaal voor de 2600Pro te vinden op http://jvanderlinde.net/contest/publiek ,

Voordat je besteld is het wel handig om te weten of je een webshop zover krijgen kan om een bepaalde batch in te laten kopen voor je, en de kans dat bijv 3 van de 20 kaarten doa zijn, is groot.

1 tip , ga niet voor peak trouwens :D

• Bliz
Het ziet er nog niet erg professioneel uit. Het gaat ook niet echt hard. Ik ben wel met een bekende webshop in de weer of ze 50 kaarten direct uit de fabriek kunnen leveren. Zou wel gaaf zijn. Ook kunnen we ze dan krijgen voor de inkoopprijs (excl. verzenden). Dezelfde shop zal dan ook prijzen weggeven aan de winnaars.

Zelf heb ik liever een goedkope kaart die geen DX 10 enzo heeft. Omdat ze ouder zijn, weten we ook hoe je ze moet klokken (de speciale trucjes)..

Maar zijn er mensen die een goede datum weten om te starten en te eindigen?

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:59:
Je moest eens weten wat er wel allemaal niet foutging bij de 2600Pro contest, maar deze loopt ook nog steeds. Er is ook een website met tips & trucs, speciaal voor de 2600Pro te vinden op http://jvanderlinde.net/contest/publiek
Dat er bij jullie vanalles fout ging/gaat is voornamelijk op de organisatie af te schuiven hoor....

Als Bliz gewoon serieus hiermee aan de slag gaat dan kan dit helemaal goedkomen.

Enige wat hij moet doen is knopen doorhakken en grenzen stellen.

Hij moet bepalen welke videokaart er gebruikt gaat worden, als anderen het er niet mee eens zijn: pech gehad.

Bij jullie is er weken gediscusseert over die dingen, wordt er een keuze gemaakt, krijg je de verkeerde geleverd, gaan er mensen zeiken dat het niet goed is, ga je ze omruilen, nog meer gezeik en uiteindelijk is het een puinhoop. Gewoon 1x kiezen en daarbij blijven, verkeerde geleverd? pech gehad, als het maar dezelfde zijn. (ja ik weet dat er 1 iemand was bij jullie met een andere maar toch)

Verder moet hij bepalen wanneer de sluittdatum is. Mensen niet klaar? pech gehad.
Niet zoals bij jullie de sluitdatum 10x opschuiven omdat 1 kandidaat toevallig een verjaardag op die dag heeft of weet ik veel wat voor onzinnig iets.

Gewoon strakke regels opstellen zoals bij de 6600 contest en het zal gewoon super verlopen :)

[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Verwijderd

Wow Syngrow :) Nu haal je wel erg hard uit :D

Ten eerste was de Peak X1650XT helemaal niet de kaart die we besteld hadden. De fout lag bij peak. Peak boodt mij om alle 22 kaarten 'gratis' te retourneren ongeacht of deze al beschadigingen hadden van voltmods, vernielde koelers of gewoonweg alleen de kaart nog over van was. Wij kregen daar (door mijn heftig gemail met peak) allemaal een 2600Pro voor in ruil, die duurder is dan de kaart die we oorsprongkelijk besteld hadden. Vindt je deze service bij elk andere webshop ? Dacht het niet :Y)

Uiteindelijk kwamen we op andere problemen, die ook door de kaart zelf veroorzaakt werdt, zoals het geheugen dat op 1.1ns hoort te draaien (900MHz) maar bij lange niet 850MHz haalt, de OVP-protectie (Overvoltage), en de niet werkende Vmem mod die alleen maar erger werd naarmate je het voltage verhoogde.

Dat heeft niets met organisatie te maken, immers hadden we er allemaal een beetje inspraak in. En wat betreft verschuiven, ja dat kan nu eenmaal gebeuren. Het loopt een beetje moeilijk bij sommige en ook aan mijn kant, omdat ik nog geen 2 weken geleden verhuisd ben en nog niet alles op z'n plek liggen heb. Een soldeerbout pakken of een Multimeter zoeken is daarom wat 'lastiger'.

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

@ lism

Dat met de Vmem mod zie je wel vaker met budget/ mid-end kaartjes
De OVP maakt nou niet zo heel veel uit? Juist leuk om er nog een modje tegenaan te gooien imo

Verder eigenlijk wel agree met syngrow :$

www.koopeendroom.nl

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 19:15:
Wow Syngrow :) Nu haal je wel erg hard uit :D

Ten eerste was de Peak X1650XT helemaal niet de kaart die we besteld hadden. De fout lag bij peak. Peak boodt mij om alle 22 kaarten 'gratis' te retourneren ongeacht of deze al beschadigingen hadden van voltmods, vernielde koelers of gewoonweg alleen de kaart nog over van was. Wij kregen daar (door mijn heftig gemail met peak) allemaal een 2600Pro voor in ruil, die duurder is dan de kaart die we oorsprongkelijk besteld hadden. Vindt je deze service bij elk andere webshop ? Dacht het niet :Y)

Uiteindelijk kwamen we op andere problemen, die ook door de kaart zelf veroorzaakt werdt, zoals het geheugen dat op 1.1ns hoort te draaien (900MHz) maar bij lange niet 850MHz haalt, de OVP-protectie (Overvoltage), en de niet werkende Vmem mod die alleen maar erger werd naarmate je het voltage verhoogde.

Dat heeft niets met organisatie te maken, immers hadden we er allemaal een beetje inspraak in. En wat betreft verschuiven, ja dat kan nu eenmaal gebeuren. Het loopt een beetje moeilijk bij sommige en ook aan mijn kant, omdat ik nog geen 2 weken geleden verhuisd ben en nog niet alles op z'n plek liggen heb. Een soldeerbout pakken of een Multimeter zoeken is daarom wat 'lastiger'.
Ik weet niet of dat hard uithalen is, het is gewoon mijn mening over de situatie die ik geobserveerd heb :+

Dat jullie iets anders hebben gekregen dan jullie oorspronkelijk hebben besteld weet ik ook wel. Maar ik blijf van mening dat het kaartje wat jullie kregen goed genoeg was voor een contest. Je hebt nu een hoop heisa gemaakt om 22 kaarten te ruilen tegen exemplaren waar je alsnog niks aan hebt voor 24/7 gebruik. Sowieso is de insteek van zo'n contest dat je kaartje na gebruik kapot/useless is geworden. Het boeit dus gewoon niks welke kaart je gebruikt, als het maar dezelfde zijn (en ze niet al te mem gelimiteerd zijn om de lol in het benchen een beetje te behouden)

Uiteindelijk komt het op mij over alsof 15 van de 22 man (is maar een schatting hoor :P) alleen maar meededen omdat ze dan lekker makkelijk aan een videokaartje konden komen, niet om echt aan de wedstrijd mee te doen. Want mensen met de echte contest spirit zouden niet zo moeilijk gedaan hebben....

Verder zijn al die "problemen die je noemt" geen problemen maar uitdagingen. Als je XS een beetje volgt dan zie je dat ook bij de duurdere kaarten deze dingen voorkomen en dat er altijd mensen zijn die een oplossing kunnen bedenken. Zo'n ovp mod bv: als je nou een topic opent op XS met goede foto's van het ding en de vraag of iemand een oplossing weet. Ik ben er dan 99% zeker van dat deze gevonden wordt. Zo'n ovp mod is nl. niet meer dan een weerstandje verwijderen, je moet alleen weten welke. vmem mod geld hetzelfde voor.

Ook het mem wat z'n snelheid niet haalt (wat ze volgens datasheets moeten kunnen) dat maakt toch geen drol uit? als iedereen dat mem heeft dan heeft toch niemand voordeel ofzo? dan is het toch gewoon mem zoals ieder ander mem?

Ik begrijp best dat het wat moeilijk verloopt, maar ik ben van mening dat met een wat strakkere organisatie het stukken beter verloopt. Juist doordat iedereen wat inspraak heeft blijf je oneindige discussies houden waardoor je uiteindelijk niks bereikt ;)

Dit is mijn mening natuurlijk dus het kan best dat er mensen zijn die hier volledig anders over denken...ik weet alleen dat het bij de 6600 contest onder de organisatie van Extera en Rol-co stukken beter verliep juist omdat alles van te voren vast stond en de organisatie beslissingen durfden te nemen.

Maar dit gaat zo wel heel erg off-topic, hopelijk leert Bliz van fouten die door anderen gemaakt zijn en zal het bij hem wel soepel verlopen :)

Verwijderd

Mweh. Die organisatie die je vernoemd kan ik anders niet teruglezen in een strak gedetaileerde startpost hoor ;) :P

Bij de huidige contest was het nou niet zeker wie wat zei of bepaalde, dus daarom dat de keus voor 'iedereen' kwam was wel op z'n plaats. Bijv was Snot_aap onze bron voor alle guides, howto's op de kaarten en wat nog niet meer. Ik was verantwoordelijk voor het leveren van de kaarten, alsmede afhandelen van de RMA's en Retour's. Daarnaast deedt ik zelf graag ook mee (nog steeds) en was het topic gewoonweg in leven.

Ik stemde er alleen nog niet mee akkoord dat als de 2600Pro contest nog niet eens gesloten was, er al meteen een half verkapte animo-topic komt met ondertussen al bepalingen over welke kaart het wordt, en / of er al sponsors danwel leveranciers zijn die bereid zijn xx aantal kaarten vanuit de zelfde batch te leveren.

Sorry, ik geloof er dan niet zo in :) En het blijft bij mij dan een verkapte-spam topic voor op bouweenpc.x. Want op tweakers / DOC zijn ze wel lekker actief alsmede een 2600Pro topic. Kom laten we daar dan ook een topic plempen die vervolgens heel ergens anders actief worden gaat, toch? :)

• Mod_Aap
@Syngrow
Volgens mij heb je het topic niet echt gevolgd anders had je al geweten dat er vanaf het begin al een vmem en vddr mod was. En dat op de dag dat het bekend werd dat er OVP op de kaart zat er een mod daarvoor was. Ben het wel met je eens dat de contest beter gestructureerd had kunnen lopen. Maar dat komt omdat de eigenlijke organisator zich heeft terug getrokken en dus iedereen eigenlijk een deel voor zich heeft genomen.

• Bliz
Ik ben nog steeds bezig om een mooie openingspost te maken en wat regeltjes.. Maar ik zit een beetje met de kaart. Is een 64 bit geheugenbus nou een hele grote bottleneck of valt er evengoed mee te clocken?

Verwijderd

64bit... :?
Welk kaartje was je ook alweer van plan te gaan halen 8)7

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 18:21
Bliz schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:20:
Ik ben nog steeds bezig om een mooie openingspost te maken en wat regeltjes.. Maar ik zit een beetje met de kaart. Is een 64 bit geheugenbus nou een hele grote bottleneck of valt er evengoed mee te clocken?
Lijkt mij iets van: hoe kutter de kaart, hoe beter de contest? Des te meer uitdaging zit erin.

Maar ik ben het wel eens met de rest hier die vind dat het een beetje dubbel is. De 2600Pro contest loopt nog en er wordt weer een nieuwe gestart :? Ik zou het maar een beetje bij BeP zelf houden en pas hier een nieuwe contest starten mocht er geen lopen/andere animocheck is.

Verwijderd

Rare vraag ook .. Je weet toch hoe hoger het geheugenbus hoe sneller (in theorie) de kaart is? Ook met geheugen is meestal DDR3 voldoende, DDR2 kan nogal aan de langzame kant zijn en beperkt zijn in oc'en. Verder loopt de 2600Pro contest idd nog, maar onthou als je een snellere kaart wilt met grotere geheugenbus alsmede DDR3/DDR4 dat je meer betalen moet.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
HWI gaat denk ik voor velen voor omdat je daar dikke prijzen kan winnen.

Verwijderd

Ik hoop dat je de lijst nog aan gaat passen van de huidige deelnemers?

Ik zie namelijk iemand tussen de deelnemers staan waardoor ik bij voorbaad al niet eens meer mee wil doen...Wie dat is en waarom kan iedereen denk ik zelf wel invullen.

Verwijderd

Ik krijg een klein gevoel van de organisator zelf?
Verder zou ik het echt niet weten 8)7
Pagina: 1