Toon posts:

Aanraders om PC stiller/koeler te krijgen gewenst.

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In het begin van 2008 ben ik van plan om het volgende systeem aan te schaffen,
en was mijn vraag als mijn voeding het wel zou trekken, ik kwam zelf via enkele
calculators zelf op de 400 watt. Maar liever heb ik een second opinion van mensen
die er wat meer verstand van hebben dan mij, ook betreft de koeling...

Mijn systeem,

Antec Neo HE 430watt
Antec P180B (Met 3x 120mm TriCool fans)

Asus P5N32-E-SLI
Intel Core 2 Duo E6750 (Zalman CNPS9700 NT)
XFX GeForce 8800GT Extreme 512MB (Zalman ZM-RHS88 + VF1000-LED)
G.E.I.L 2x 1024MB, PC6200, C4 (Overclock modules)

Samsung Spinpoint T166, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II (Wellicht x2)
Plextor PX-810SA, Serial ATA150
Creative X-Fi XtremeGamer

Op het moment zal ik nog even draaien op twee IDE HDD's, verder heb ik op het moment
ook een (nutteloze) fancontroller, en twee CD-ROM stations aangesloten, maar deze zullen
verdwijnen bij het nieuwe systeem.

Verder behang ik de binnenkant van me kast met dempend materiaal.

Ik wacht op jullie mening :)

PS. (Als er nog opmerkingen zijn over hoe ik mijn stiller/koeler ZOU kunnen maken, zijn deze ook welkom.)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor de voeding is er een apart topic: Welke voeding heb ik nodig? Deel 19. Lees eerst de startpost en het topic door voor je enthousiast gaat posten, want waarschijnlijk is je vraag daar al beantwoord :) .

Verder is er ook de Frequently Asked Questions TCA met daarin Warmte en Koeling, en zijn er al heel wat topics over koeling, die zijn goed te vinden met de search functie. Veel leesplezier ;) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 23 december 2007 @ 02:48:
Voor de voeding is er een apart topic: Welke voeding heb ik nodig? Deel 19. Lees eerst de startpost en het topic door voor je enthousiast gaat posten, want waarschijnlijk is je vraag daar al beantwoord :) .

Verder is er ook de Frequently Asked Questions TCA met daarin Warmte en Koeling, en zijn er al heel wat topics over koeling, die zijn goed te vinden met de search functie. Veel leesplezier ;) .
Bedankt! Ik heb al een gelijkwaardig bericht hier gepost om antwoord te krijgen op mijn vraag, maar ik heb het bericht een beetje aangepast en gekopieerd betreft het overclocken en het koelen van mijn systeem.

Verder heb ik niet de mogelijkheid om mijn voltages te meten en dergelijk, maar ik heb wel dergelijk alle informatie gelezen die daar naar verwijst. Door mijn topic hier wil ik vooral antwoord op de vraag krijgen als mijn systeem, goed (stil) gekoeld is, in combinatie met mijn systeem, fans, en case.

Vandaar mijn post op dit bord :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 03:01 ]

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:32

Dark

who tweaked the light?

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 02:57:
Door mijn topic hier wil ik vooral antwoord op de vraag krijgen als mijn systeem, goed (stil) gekoeld is, in combinatie met mijn systeem, fans, en case.

Vandaar mijn post op dit bord :)
8)7 tja? jouw systeem als ie goed gekoeld is in combinatie met je systeem? geen probleem hoor...

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-03 21:59

Smarron

The bend

Die Antec Tri-cool fans maken zelfs op de laagste stand nog teveel geluid. Die zou ik echt niet aanraden.

Ik heb de Antec Sonata Designer 500 gekocht. Daar zat er 1 bijgeleverd. Nou, de Nexus 120mm fans die ik daarvoor in de plaats heb gebruikt zijn in ieder geval stiller!

Samsung heeft weer een nieuwe serie HD's uitgebracht die weer iets stiller zouden zijn (Ik heb ook de T166, want ik las gisteren pas over die F1-serie).

Ik heb mijn project stille PC overigens ook af. Het resultaat: Smarron in "[Geluid] Het stille PC topic deel IV"

Misschien heb je er wat aan ? Zorg in ieder geval voor stille fans (geldt uiteraard ook voor de videokaart, maar die Zalman is volgens mij wel in orde) en voor stille HD's.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Ik zou iig niet die Zalman 9700 nemen, heb ik ook maar maar is mij te luidruchtig!

heb nu een Thermalright 120 extreme met een 120mm 1000rpm fan, en die is heerlijk stil en koelt beter

qua voeding heb je iig een goed merk te pakken, maar als je met rekenen op 400watt komt is 430 dan niet wat weinig? neem dan een 500 ~ 550w oid

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Zalman ZM-RHS88 past niet op een 8800gt volgens de zalman site

No signature required.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dubbelposten vindt ik niet zo'n goed idee... Blijf dus maar bij dit: Verwijderd in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 19" topic

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.