Externe E-SATA hardeschijf aanschaffen

Pagina: 1
Acties:
  • 409 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ProperChaos
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hallo iedereen,

Dit is mijn eerste topic so be nice. :)

Goed, ik wil dus een externe harde schijf aanschaffen, omdat ik een relatief kleine kast heb, waar geen harde schijven meer inpassen. Ik wil wel optimale snelheid, dus kies ik voor eSATA. Ik heb de Western Digital MyBook Premium ES uitgekozen, icm de AC Ryan eSATA Kit (die sluit je aan op een SATA poort op het moederbord, en maakt er een eSATA aansluiting van).

Nou las ik ergens hier op Tweakers.net, dat de MyBook een I-SATA aansluiting nodig heeft, ipv de normale L-SATA aansluiting. Ik heb hier geen verstand van, en vraag me dus af wat het verschil is, en welke kabel er bij de AC Ryan eSATA Kit wordt bijgeleverd.

Alvast bedankt! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ProperChaos op 14-11-2010 19:25 ]

• siteslammer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01-2021
Welkom op tweakers.net btw

heb je toevaliig al de OM FAQ / Beleid doorgeleze staat nl. genoeg in betreffende je vraag.

Anders effe op de site van de maker van je Mybook kijken en wat voor aansluiting erop zitten

[ Voor 6% gewijzigd door siteslammer op 22-12-2007 19:07 ]

www.bigclan.co.uk

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:38
Als het om 1 hdd gaat zal het niet veel uitmaken of je esata, usb2 of firewire neemt, de bottleneck zal eerder je hdd zelf zijn. Het is wel zo dat esata de minste cpu belasting heeft (mits drivers voor dma zijn geinstalleerd)

• ProperChaos
  • Niet online
siteslammer schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:06:
Welkom op tweakers.net btw

heb je toevaliig al de OM FAQ / Beleid doorgeleze staat nl. genoeg in betreffende je vraag.

Anders effe op de site van de maker van je Mybook kijken en wat voor aansluiting erop zitten
Ja ik heb de OM FAQ/Beleid gelezen, en het antwoord op mijn vraag staat er niet bij. Er staat geen eens iets over eSata in :+.

Heb op de site gekeken van WD, daar staat op dat hij een eSATA aansluiting heeft, maar dat wist ik al, maar welke :X

@DukeBox: Zoals ik al zei heb ik er weinig verstand van, wat is DMA? Ik zie wel dat het op mijn huidige interne schijf aanstaat (schijf staat bij Apparaatbeheer op DMA Mode)

EDIT: Ah DMA versneld de boel zeg maar, heb even op wikipedia gekeken.

EDIT2: :X :X :X Diegene op Tweakers.net had het over de shape van de connectie, een L is dus zo'n hoekige kabel, en een I gewoon een rechte. Nou ja, weer wat geleerd. :/ Toch bedankt allemaal. :P

[ Voor 26% gewijzigd door ProperChaos op 22-12-2007 19:25 ]

• siteslammer
met een beetje googlen heb ik dit voor je gevonden WD sata en daar staat in dat je duidelijk een I sata connector nodig hebt voor je WD schijft aangezien de L shape conenctor met notch niet compatible is
en mischien is dit ook wel makkelijk om het verschil te zien Plaatjes

www.bigclan.co.uk

• ProperChaos
  • Niet online
Jep, had 't zelf ook al gevonden.

• siteslammer
das mooi dan maar een tip voor de volgende keer eerst zelf even wat meer zoeken voordat je topic opent op tweakers.net aangezien de meeste hier niet echt van gedient zijn en de meeste mods het topic dan weer gelijk op slot gooien.

Men verwacht nl. een redelijke kennis van zaken als men zich zelf op tweakers begeeft.

www.bigclan.co.uk

• ProperChaos
  • Niet online
Sorry, had idd niet genoeg rondgekeken. Laten we het maar op een beginnersfoutje houden :P
Pagina: 1