Externe E-SATA hardeschijf aanschaffen

Pagina: 1
Acties:
  • 409 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ProperChaos
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hallo iedereen,

Dit is mijn eerste topic so be nice. :)

Goed, ik wil dus een externe harde schijf aanschaffen, omdat ik een relatief kleine kast heb, waar geen harde schijven meer inpassen. Ik wil wel optimale snelheid, dus kies ik voor eSATA. Ik heb de Western Digital MyBook Premium ES uitgekozen, icm de AC Ryan eSATA Kit (die sluit je aan op een SATA poort op het moederbord, en maakt er een eSATA aansluiting van).

Nou las ik ergens hier op Tweakers.net, dat de MyBook een I-SATA aansluiting nodig heeft, ipv de normale L-SATA aansluiting. Ik heb hier geen verstand van, en vraag me dus af wat het verschil is, en welke kabel er bij de AC Ryan eSATA Kit wordt bijgeleverd.

Alvast bedankt! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ProperChaos op 14-11-2010 19:25 ]

• siteslammer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01-2021
Welkom op tweakers.net btw

heb je toevaliig al de OM FAQ / Beleid doorgeleze staat nl. genoeg in betreffende je vraag.

Anders effe op de site van de maker van je Mybook kijken en wat voor aansluiting erop zitten

[ Voor 6% gewijzigd door siteslammer op 22-12-2007 19:07 ]

www.bigclan.co.uk

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:38
Als het om 1 hdd gaat zal het niet veel uitmaken of je esata, usb2 of firewire neemt, de bottleneck zal eerder je hdd zelf zijn. Het is wel zo dat esata de minste cpu belasting heeft (mits drivers voor dma zijn geinstalleerd)

• ProperChaos
  • Niet online
siteslammer schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:06:
Welkom op tweakers.net btw

heb je toevaliig al de OM FAQ / Beleid doorgeleze staat nl. genoeg in betreffende je vraag.

Anders effe op de site van de maker van je Mybook kijken en wat voor aansluiting erop zitten