Toon posts:

Nvidia Geforce 8800GT geeft strepen en vlakken

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo, vandaag heb ik mijn 8800gt binnen gekregen en hem er direct ingezet
extra voeding aangesloten pc opgestart, en opeens allemaal strepen en rare vierkanten.
kan iemand mij alsjeblieft helpen hoe ik dit moet oplossen?????

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Voeding in orde?

Test de beeldkaart?

PCI-e slot vuil?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
naja ik heb ook nog een 7600 en die werk wel gewoon, wat bedoel je met beeldkaart? voeding is in orde als het goed is

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:52

Format-C

Tracing Rays

Lekker duidelijke startpost... :/

Geef eens wat meer informatie.

Hoe ziet de rest van je systeem eruit (CPU/ mobo/ RAM/ Voeding (hoeveel WATT?)), welke drivers gebruik je?

Wat heb je zelf al geprobeerd?

[ Voor 13% gewijzigd door Format-C op 22-12-2007 15:55 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

Topicstarter
12/22/2007, 15:55:12
Machine name: VISSER-73CF392C
Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.070227-2254)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: System manufacturer
System Model: P5K-VM
BIOS: BIOS Date: 05/11/07 12:49:24 Ver: 08.00.12
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6750 @ 2.66GHz (2 CPUs)
Memory: 2048MB RAM
Page File: 467MB used, 3472MB available
Windows Dir: C:\WINDOWS
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode

• Giga_Bjorn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Kan je ons ook vertellen wel OS je gebruikt, en heb je al de nieuwste drivers van nVidia.com geïnstalleerd?

Het is ook handig om even te vertellen hoeveel watt voeding je heb en andere specs van je systeem.

Ik zit niet links, ik zit niet rechts, ik zit recht achter voor mijn pc.

Verwijderd

plus dan ook ff erbij hoe groot je kast,veel/weinig airflow

die krengen kunnen behoorlijk heet worden zonder te overlijden maar toch....

miss iets verkeerds aan de kaart vastgepakt en je mem een optater gegeven??...

pc niet spanningsloos gemaakt???

voedingsstekker van het moederbord laten zitten bij inbouw??

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:14
Dit klinkt als een halve DOA, gare kaart. Als ie gelijk al artifacts geeft zonder load.

Verwijderd

Topicstarter
pc is niet spanningloos, voedingstekker er wil in laten zitten si dit een probleem??

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-03 22:25

Erw

Hoeveel watt voeding heb je?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik dat zien?? everest???

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lijkt erop dat de kaart niet goed vastzit, te weinig van de 12V mag slurpen of dat 'ie DOA is.

Denk dat eerst maar eens duidelijk moet worden op welk punt er artifcacts optreden en wat er precies is gebeurd bij het installeren/inbouwen van de kaart.

Voor de rest: Tweakers verwacht iets kennis/inzet meer dan "waar zit ik het wattage van mijn voeding"...

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 22-12-2007 16:01 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 11:33
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 15:58:
pc is niet spanningloos, voedingstekker er wil in laten zitten si dit een probleem??
Na wat ontcijfer werk begrijp ik dit goed: stekker is in de pc blijven zitten tijdens installeren videokaart.

Probleem? KAN, er blijft dan namelijk spanning op je moederbord staan.
waar kan ik dat zien?? everest???
Op de voeding zelf? Graag merk en wattage doorgeven.

[ Voor 12% gewijzigd door rdfeij op 22-12-2007 16:02 ]

Verwijderd

Als je dit al hebt tijdens heb opstarten (ook in de bios enzo), ligt het dus niet aan je OS of driver. Je kaart is dan gewoon stuk, DOA. RMA'tje dus... :'(

Verwijderd

Misschien is het handig eerst te vermelden wanneer je die strepen enzo krijgt.

Al meteen wanneer je je PC aanzet? Zodra je in windows komt? Na een tijdje gamen?

Verwijderd

Topicstarter
als ik de pc opstart komen er al allemaal roze vierkantjes en cijfertjes lettertjes

Verwijderd

Topicstarter
dus direct al jah

Verwijderd

Dat wordt waarschijnlijk terug naar de winkel dan.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:01:
als ik de pc opstart komen er al allemaal roze vierkantjes en cijfertjes lettertjes
Kijk eens goed of de kaart er echt goed in zit. Probeer em er nog een keer goed in te zetten. Is het dan nog is de kaart gewoon echt kapot mits het met een andere kaart wel goed werkt.

Ik kan je trouwens wel aanraden de FAQ te lezen over wat de bedoeling is hier op tweakers.net. Een titel met HELP!!! er in is dat in ieder geval niet.

Ook 2 keer achter elkaar posten is niet de bedoeling, daar is de edit-knop voor.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 22-12-2007 16:04 ]

• MAX3400

MAX3400

Zit de kaart wel goed in het PCI-E slot?

PS: Heb je Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif dit wel een gezien of geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
het ligt niet ergens anders aan?

• MAX3400

MAX3400

Ja, de verwarming staat op 21 graden en dus verstoort dat de aardstraling...

Even serieus: je vraagt hier wat en 10 man zegt ongeveer tegelijk dat er een aanzienlijke kans is dat je kaart dood is. Wat voor ander antwoord wil je dan? Dat je met lief praten tegen de kaart een werkende PC krijgt?

• PilatuS
  • Niet online
Probeer wat in mijn post hier boven staat. Heb je het met de 8800GT wel en met je oude niet dan is de kaart echt kapot. Zorg dan gewoon dat je een RMA aanvraagt en een nieuwe krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
nee tuurlijk niet, maart is togh vreemd dat de kaart het gewoon niet doet? terwijl ik hem net binnen heb gekregen

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:07:
nee tuurlijk niet, maart is togh vreemd dat de kaart het gewoon niet doet? terwijl ik hem net binnen heb gekregen
Postbode heeft ermee gegooid? Buiten gelegen? Er zitten wormen in?

DOA kan en komt voor...

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:07:
Dat noemen ze DOA (Dead on arrival)

Verwijderd

als je de stekker van de voeding op het moederbord hebt laten zitten toen je de kaart ingebouwd hebt kan het zijn dat je hem zelf naar zn grootje geholpen hebt

het kan namelijk zomaar zijn dat er restspanning in je voeding zit die dan vervolgens door je kaart gejaagd wordt met als resultaat een dode kaart,

heb dit zelf ook al eens gehad met een cheap-ass voeding en een oude radeon 8700
aleeendeze wilde helemaal niet meer, kaart bleef crashen onder windows terwijl hij in zijn oude pc-tje wel werkte , daarna ook niet meer

Verwijderd

MAX3400 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:08:
[...]

Postbode heeft ermee gegooid? Buiten gelegen? Er zitten wormen in?

DOA kan en komt voor...
Helaas maar waar.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 15:54:
naja ik heb ook nog een 7600 en die werk wel gewoon, wat bedoel je met beeldkaart? voeding is in orde als het goed is
Een kaart die beeld produceert, oftewel je videokaart. En wat bedoel je met voeding is in orde? De fan draait?
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 15:56:
12/22/2007, 15:55:12
Machine name: VISSER-73CF392C
Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.070227-2254)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: System manufacturer
System Model: P5K-VM
BIOS: BIOS Date: 05/11/07 12:49:24 Ver: 08.00.12
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6750 @ 2.66GHz (2 CPUs)
Memory: 2048MB RAM
Page File: 467MB used, 3472MB available
Windows Dir: C:\WINDOWS
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode
Wat hebben we hier nou weer aan :? Geef gewoon een lijstje met welke hardware je hebt, wat je zelf al geprobeerd hebt, welke drivers je hebt, hoe je alles geïnstalleerd hebt, whatever.
Op de voeding zelf? :/
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:01:
Had je al gezegd ja...
Leuk. Volgende keer de edit-knop gebruiken.
Ik denk dat het ligt aan jouw kunde (of het gebrek hieraan) mbt het zoeken met google of de search...

Let overigens ook even op hoofdlettergebruik en interpunctie, en laat die "??????" gewoon weg, 1 vraagteken is wel genoeg om je probleem duidelijk te maken. Daarnaast voldoet je TS overduidelijk niet aan de voorwaarden die GoT stelt, neem even http://gathering.tweakers.net/forum/faq door om te begrijpen wat je moet doen.

Verwijderd

leonpwner1 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:12:
[...]

Ik denk dat het ligt aan jouw kunde (of het gebrek hieraan) mbt het zoeken met google of de search...

Let overigens ook even op hoofdlettergebruik en interpunctie, en laat die "??????" gewoon weg, 1 vraagteken is wel genoeg om je probleem duidelijk te maken. Daarnaast voldoet je TS overduidelijk niet aan de voorwaarden die GoT stelt, neem even http://gathering.tweakers.net/forum/faq door om te begrijpen wat je moet doen.
Gefrustreerd? Tijd teveel? Slechte Zaterdag? :>

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:16:
[...]

Combinatie :P

Nee, ik denk dat het iets te maken heeft met luie mensen die de FAQ niet lezen terwijl er bij het maken van een topic overduidelijk dit staat:
* Lees de algemene FAQ inzake topicstarts zodat je weet wat er van een topicstart wordt verwacht.
* Lees * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * even goed door voor je een topic opent.
* Vergeet de search niet, misschien is je vraag/probleem al langsgeweest.
* Wees duidelijk in je topicstart, des te beter kunnen anderen helpen.
Daarnaast blijkt uit de posts van de TS dat hij niet zoveel basis kennis heeft, gezien vragen als "waar zie ik het wattage van mijn voeding?". Geeft niet, maar dan is GoT denk ik niet de juiste plek en kun je beter beginnen op beginnersweb.nl.

[ Voor 14% gewijzigd door Avalaxy op 22-12-2007 16:20 ]

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:16:
[...]

Hij heeft helemaal gelijk hoor. Hier op GoT zijn gewoon regels waar de TS aan moet voldoen. Hij geeft alleen die regels aan.

Verwijderd

Yuh, maakte ook maar deels een grap. We zijn allemaal van onderaan begonnen en misschien is zijn topic niet toepasselijk en niet passend binnen GoT's regels. Maar gezien zijn taalgebruik is hij niet zo oud en bedenk zelf eens. Je hebt al je zakgeld besteed aan een nieuwe videokaart en je verheugt je erop om de nieuwste games te spelen en je kaart blijkt DOA. Zou ik ook wel beetje in paniek raken ahah.

Maar goed, jullie hebben helemaal gelijk. Daar doelde ik niet op. O-) O+

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05-2025

Firestone

$ su - vuursteen

Om maar eens wat nuttigs toe te voegen :P
• Haal je kaart uit je pc
• Controleer de kaart op schade
• Stop de kaart weer in de pc en controleer of hij er goed in zit
• Stop de voedingskabel er in en kijk of de kaart niet meer aansluitingen vereist
• Zet de pc aan en controleer of de fan op de kaart werkt
• Update ons :)

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:30:
Yuh, maakte ook maar deels een grap. We zijn allemaal van onderaan begonnen en misschien is zijn topic niet toepasselijk en niet passend binnen GoT's regels. Maar gezien zijn taalgebruik is hij niet zo oud en bedenk zelf eens. Je hebt al je zakgeld besteed aan een nieuwe videokaart en je verheugt je erop om de nieuwste games te spelen en je kaart blijkt DOA. Zou ik ook wel beetje in paniek raken ahah.

Maar goed, jullie hebben helemaal gelijk. Daar doelde ik niet op. O-) O+
Leeftijd valt mee, hij is zelfs 2 maanden ouder dan mij :P

Maarja, zal wel DOA zijn, dan heb je sowieso toch garantie en krijg je gewoon een nieuwe dus geen reden voor paniek.

• MAX3400

MAX3400

leonpwner1 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:37:
[...]

Leeftijd valt mee, hij is zelfs 2 maanden ouder dan mij :P

Maarja, zal wel DOA zijn, dan heb je sowieso toch garantie en krijg je gewoon een nieuwe dus geen reden voor paniek.
Als die kaarten op voorraad zijn ja; volgens mij zijn ze op dit moment nog zeldzamer dan een 6-potige spin.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-03 20:08
Voor dat jullie roepen dat zijn kaart DOA is moet hij toch echt eerst eens de specs van zijn voeding geven. Temperatuur van de kaart kan ook handig zijn.(al lijkt me dan dat de ventilator helemaal stil moet staan.)

http://specs.tweak.to/16567

• PilatuS
  • Niet online
skelleniels schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:42:
Voor dat jullie roepen dat zijn kaart DOA is moet hij toch echt eerst eens de specs van zijn voeding geven. Temperatuur van de kaart kan ook handig zijn.(al lijkt me dan dat de ventilator helemaal stil moet staan.)
Direct al artifacts kunnen eigenlijk niets met de voeding te maken hebben. Artifacts en voedings problemen horen niet echt bij elkaar.

• MAX3400

MAX3400

PilatuS schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 17:08:
[...]

Direct al artifacts kunnen eigenlijk niets met de voeding te maken hebben. Artifacts en voedings problemen horen niet echt bij elkaar.
Gedeeltelijk heeft ie wel een punt; een GT trekt idle tegen de 110W. Dat is best wel veel extra belasting voor een voeding, vooral als je bedenkt dat je HDD's ook ff piek trekken van rond de 15W tijdens spin-up. Het zou net de bottleneck kunnen zijn maar ja; iemand die een GT aanschaft, mag toch wel op de hoogte zijn van de vereisten aan de PSU?

• Avalaxy
Artifacts kunnen helemaal niet door de voeding veroorzaakt worden, de kaart krijgt genoeg stroom of krijgt niet genoeg stroom. Je PC werkt of hij werkt niet.

• PilatuS
  • Niet online
Het zou best kunnen dat de voeding niet voldoende is. Maar dan zou je eerder denken aan geen beeld of spontane reboots tijdens gamen, maar artifacts tijdens booten ? Ik denk niet dat artifacts iets met de voeding te maken hebben.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:52

Format-C

Tracing Rays

Er zit vast een Q-Tec voeding in. Een 600W die 100W continu kan leveren. Die geeft al arti's bij het booten. >:)

Nee, ff serieus; haal de kaart er eens uit en steek hem er voorzichtig weer in. (Haal eerst de stroom eraf, trek de stekker eruit, hou de aan en uitknop van de PC even ingedrukt, en raak even een blank/ongelakt deel van een kachel of verwarming aan) Daarna pas aan de PC komen. Druk de kaart even goed aan tot hij een soort van klik geeft of niet verder wil. Tak! Goed aandrukken iig. :)

En kijk ook direkt even aan de zijkant van je voeding, en post eens hoveel watt het is en hoeveel Ampere hij op de 12V lijn kan geven, en wat voor merk en/of type voeding het is.

Dan weten we meer... Waarschijnlijk. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

Ik ben benieuwd wie met een PSU al artifacts kan cree'ren bij opstarten :)

Wat iedereen hier nu roept bedoelen ze het volgende mee:

Afbeeldingslocatie: http://lh3.google.com/_XARDU6A5o1Y/RoC1B6RptYI/AAAAAAAAANQ/rn3VOx2fh4M/s800/25-06-07_1735.jpg

De zijkant, en de benummering is waar je naar kijken moet. sorry voor de aso-pic. Een 8800GT vereist minimaal 2 rails van elk 12V / 14Ampere. Een Ampere lees je af door te kijken naar bijv 12V - 20A, dat betekend dus dat die 12V lijn, 20 ampere levert. Een 2de lijn (af te lezen aan 12V+2) levert ook nog eens 20A, wat gecombineerd 40Ampere is.

Hoewel iedereen hamert op je PSU , en de wattage daarvan, ben ik eerder van mening dat je kaart gewoon stuk is (Dead on arrival). Waar je 'm gekocht hebt, moet je 'm ook weer terugbrengen, of opsturen. Zij zijn je dan verplicht om je een nieuwe werkende kaart te regelen. Sucess :)

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 18:41 ]

Verwijderd

Misschien een rare vraag, maar gezien je TS, heb je wel eerst je drivers geunstalled en daarna pas de kaart verwijder, boot, nieuwe drivers met nieuwe kaart geinstalleerd :? Zoals ik het lees heb je dat namelijk niet gedaan en dat kan ook voor vreemde taferelen zorgen, met de nadruk op kan :)

Dan pas kun je verder gaan kijken als het blijft, zoals dat er misschien nieuwe BIOS drivers zijn voor je MoBo die eventueel dit probleem oplossen, anders gezegd, een lijstje afvinken met de mogelijkheden van de oorzaak achterhalen.

En bij twijfel, even een back-up maken van je hudige install en dan een clean install proberen, om echt alles uit te sluiten. Blijft de kaart met een clean install vreemd doen dan kun je mogelijk denken aan omruil en je huidige install weer terugzetten.

Verwijderd

TS komt ongeloofwaardig over :')

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 18:44 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Het is de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat voordat je een topic opent. Dan had je kunnen vinden dat het waarschijnlijk gewoon een kapotte kaart is. Jammer maar helaas, en terug naar de winkel ermee dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.