2x monitor, 1x Plasma TV, splitter of 2x PCI?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xs4me
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 15:03
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem, eigenlijk een luxe probleem :)

Ik heb nu 1 monitor (Dell 2407wfp) en 1 Plasma tv. Beide met DVI aangesloten. Nu wil ik een 2e monitor aanschaffen en ben ik dus door m'n porten heen. Ik heb een MSI Geforce 7900 GTO videokaart.

Nu heb ik andere topics gelezen en worden de opties van een extra videokaart of splitter genoemd. Wat ik me afvraag is hoe werkt dat op windows? Kun je gewoon 2 verschillende grafische kaarten aansturen en bepalen wat waar moet oid? Kan ik dan bijvoorbeeld ook aangeven dat m'n primary van m'n dual display setup (die op 1 kaart aangesloten zijn) gecloned moet worden naar m'n plasma, maar dan op 1024x768 resulutie?

De andere optie, de splitter, sprak me wel aan omdat je dan het beeld kunt clonen aangezien ik dan makkelijker m'n Plasma / primary monitor kan gebruiken voor HTPC toepassingen (beide hetzelfde beeld). Alleen dan kom je weer in de problemen met de resolutie neem ik aan. Plasma = 1024x768 native en m'n monitor 1920x1200. Dus dat gaat toch nooit goed? Of kun je dat nog instellen?

Dit kreeg ik niet echt duidelijk in beeld met het lezen van de andere topics, dus als iemand me hier duidelijkheid over kan verschaffen maak je me een heel blij mens :)

Alvast bedankt!

Xs.

• xs4me
Ok, ik heb besloten maar voor een extra videokaart te gaan. Volgens mijn logica kan ik m'n primary scherm dan door sturen naar native resolutie van m'n Plasma.

Ik zit te denken aan de HD2400 Pro. Goede prijs, maar zijn de prestaties ook goed voor video/HD? Of kan ik dan beter voor een Nvidia gaan?

Dit is m'n systeem:
- C2D E6600
- Asus P5B Deluxe
- 2 GB RAM

Is voldoende om 1080i/p goed af te spelen toch met een HD2400 Pro? Of moet ik dan naar een 2600 Pro of 8600 GT kijken?

Alvast bedankt!

Xs.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

xs4me schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:02:
Ok, ik heb besloten maar voor een extra videokaart te gaan. Volgens mijn logica kan ik m'n primary scherm dan door sturen naar native resolutie van m'n Plasma.

Ik zit te denken aan de HD2400 Pro. Goede prijs, maar zijn de prestaties ook goed voor video/HD? Of kan ik dan beter voor een Nvidia gaan?

Dit is m'n systeem:
- C2D E6600
- Asus P5B Deluxe
- 2 GB RAM

Is voldoende om 1080i/p goed af te spelen toch met een HD2400 Pro? Of moet ik dan naar een 2600 Pro of 8600 GT kijken?

Alvast bedankt!

Xs.
als ik het dus goed begrijp wil je een systeem, met twee videokaarten, niet in SLI of crossfire. Je huidige kaart is een GF van nvidia, en je nieuwe wordt een ATI / AMD kaart. Lijkt me straf dat dat gaat werken.

Het idee hier is, om je huidige videokaartpower te gebruiken (je gforce geval), en dat signaal door te zappen naar je tweede videokaart (een standaard PCI videokaart, volgens mij werkt het niet met PCI-E).

enfin, misschien dat mensen hieronder wat duidelijker kunnen zijn. Ik ben hier zelf ook niet zo bedreven in.

oow ja, je hoeft echt geen hardwarematige versnelling van je videosignaal te hebben. Die E6600 van je kan het op zijn sokken, een 1080P signaal op je scherm toveren.

-_-

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:23
2de Video kaart is de mooiste oplossing. Hiermee kun je gewoon 4 schermen aansluiten mits je deze niet in SLI of Crossfire zet. Je kunt ze allemaal een apparte resolutie geven enz.

Overigens zou ik geen ATI pakken als je al een NVidia hebt. Gewoon 2 van NVidia pakken, of 2van ATI. maar anders heb je van beide drivers op je pc staan, en dit gaat wat minder tof weet ik uit ervaring (maar dit was wel een jaar of 2/3 geleden). Een Simpele nvidia er bij naast kan prima. Zo had ik laatst naast mijn 7900GT een 6600LE er bij in hangen, omdat ik tijdelijk 2X een TFT had, en een Beamer achter mijn pc hangen. Werkt prima ;)
xs4me schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:02:
Deze is prima daar voor, maar een simpele 7600GT moet dit ook lukken, zeker in combo met jouwn processor. zelfs mijn 6600LE draaide HD films prima af, al was dit 720P/1080i, en geen 1080P

[ Voor 25% gewijzigd door GoldenBatt op 25-12-2007 13:20 ]

Specs!

• xs4me
Top, thanks, hier heb ik zeker wat aan.

Enige waar ik wel even over ben gaan twijfelen is m'n voeding ... Dit is wat ik nu op m'n voeding (Zalman 460 ZM460-APS) heb aangesloten:

- E6600
- Asus P5B Deluxe
- 1x WD Raptor 74 GB
- 2x Seagate 320 GB
- 2x Samsung 500 GB
- 7900 GTO (GTX)
- 2x 1 GB RAM
- PCI Geluidskaart (Audiotrak Prodigiy 7.1 HiFi)
- NEC DVD Brander
- 1x ( dalijk dus 2x Dell 24" 2400 2407wfp)
- Scythe Ninja (met 120mm fan)
- Case Antec P182 met 3x 120mm Fans
- Iets van 6 usb devices.

En dan m'n 2e grafische kaart er nog bij ...

Ik heb hier ook even een check gedaan: http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine
Ik weet niet hoeveel waarde ik daaraan moet hechten, maar het gaat wel hoger dan m'n voeding aankan. Komt namelijk uit op 471W.

Is een voeding upgrade wel aan te raden neem ik aan?
Overigens, geeft DX10 ook nog betere video kwaliteit of maakt dat niks/weinig uit?
M2M schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:10:
[...]

Het idee hier is, om je huidige videokaartpower te gebruiken (je gforce geval), en dat signaal door te zappen naar je tweede videokaart (een standaard PCI videokaart, volgens mij werkt het niet met PCI-E).
Hoe lus ik het signaal dan door ?

[ Voor 21% gewijzigd door xs4me op 25-12-2007 14:09 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

je hebt een uitstekende voeding as it is. En als je er alleen een low-end videokaart bijstopt dan zul je echt geen nieuwe voeding nodig hebben, maar ik zou als ik jouw was voor de zekerheid nog even de voedingentopic checken (hiero)

Ik zit met 6 HD's, een oc'd E6600, een 8800 GTX, een asus P5N-E sli en een berg randappratuur op een 600 watt zalman, maar die trekt normaliter nog niet de helft uit de muur.

-_-

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 23:31

job

xs4me schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:43:
Ik heb hier ook even een check gedaan: http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine
Ik weet niet hoeveel waarde ik daaraan moet hechten, maar het gaat wel hoger dan m'n voeding aankan. Komt namelijk uit op 471W.
Daar zou ik weinig waarde aanhechten. Wat ze uitrekenen weet ik niet.
Maar alle systemen die ik heb gemeten met diverse watt-meters gebruiken een stuk minder dan dat die site aangaaft. bij 1 pc scheelde het meer dan 100 watt.
Pagina: 1