Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm
▀ BBQ ▀ BBQ 2 ▀ Opendeurdag ▀ LED Cat Feeder
Andere oplossingen als lijmen, zullen erg moeilijk zijn omdat je heel weinig contactoppervlak hebt (de kopse kant van dat plaatje, dus enkele vierkante millimeter), dan moet je zoals ^ zegt een groter contactoppervlak creëren door een plaatje op te lijmen ofzo.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
Anders kun je misschien op zoek naar een metaalbedrijf in de buurt, om daar te vragen of ze je willen helpen.
In deeze zin staan drie fauten
Solderen met een brander zou misschien ook nog kunnen ja, maar weet niet of ik daar het materiaal voor heb.. Ik ga eens kijken of ik een dun plaatje heb + goede lijm, als dat geen oplossing biedt dan ga ik nogmaals het solderen proberen.
[ Voor 38% gewijzigd door Boxman op 22-12-2007 13:53 ]
Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm
Anoniem: 35978
Dat zou ook nog kunnen, maar dan zit je met het probleem dat het bijna niet mooi te spuiten is zonder het plexiglas te bespuiten of het metaal te weinig te bespuiten. Ik heb een dun plaatje gevonden, ga dat nu even proberen.Anoniem: 35978 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:57:
Als er toch plexi achter komt kun je het toch op het plexi lijmen?? Het plexi is dan gewoon het "plaatje er achter".
And it goes BRAAAAAPP!
Tip: Waar haal je zo'n dun plaatje blik vandaan? Conserveblikjes zijn gemaakt van heel dun blik.
Dit verlijm je dan aan de achter zijde.
Je plexiglas komt dan wel iets hoger te liggen afhankelijk van de dikte die je gebruikt, maar dit kan best mooi staan.
Anoniem: 186591
Vloeibaar metaal zit is meestal wel te krijgen bij de goede doe het zelf zaak
Ik zou geen harskernsoldeer gebruiken, maar soldeertin voor waterleidingen, en een goed fluxmiddel als S39. Daarna wel goed reinigen (borstel+water), S39 is een vorm van zoutzuur.
Je kan een brander gebruiken, maar ook een zware soldeerbout als je daar aan kan komen (minstens 100W lijkt me)
Als het aluminium is wordt lassen lastig, dat kan alleen met TIG (argon) en een AC lasapparaat (die je ook niet elke dag ziet
[ Voor 15% gewijzigd door mr_petit op 22-12-2007 15:22 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Anoniem: 35978
Da's natuurlijk een kwestie van zorgvuldig afplakken. Als je dat goed doet en de afplaktape niet te lang laat zitten na het spuiten ga je daar echt niks van zienBoxman schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 14:00:
[...]
Dat zou ook nog kunnen, maar dan zit je met het probleem dat het bijna niet mooi te spuiten is zonder het plexiglas te bespuiten of het metaal te weinig te bespuiten. Ik heb een dun plaatje gevonden, ga dat nu even proberen.
lassen of lijmen zijn inderdaad de enige 2 oplossingen die werken...
toch zou ik voor lassen gaan (omdat ik binnenkort een lasappraat heb
(na het lassen natuurlijk ff netjes de bubbels eraf dremelen zodat de ruit weer goed aansluit, en evt de voorkant een beetje planuren zodat er geen streep in de verf komt.
Gelukkig is het inderdaad een goedkope stalen kast, dus ik zel eens zo'n zware soldeerbout pakken (die hebben wij wel een), en dat plaatje erachter solderen. Lijm heb ik net geprobeerd, maar dat ging niet aangezien de lijmklem ook meegelijmd werd danmr_petit schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 15:16:
Zo te zien is het gewoon staal (goedkope kast), dus ik zou het gewoon solderen.
Ik zou geen harskernsoldeer gebruiken, maar soldeertin voor waterleidingen, en een goed fluxmiddel als S39. Daarna wel goed reinigen (borstel+water), S39 is een vorm van zoutzuur.
Je kan een brander gebruiken, maar ook een zware soldeerbout als je daar aan kan komen (minstens 100W lijkt me)
Als het aluminium is wordt lassen lastig, dat kan alleen met TIG (argon) en een AC lasapparaat (die je ook niet elke dag ziet)
Als het af is zal ik nogmaals een plaatje posten voor de liefhebber
Ik zou bijvoorbeeld die schuine streep + vierkantje voor het logo uit aluminium zagen en dan aan de voorkant plakken. Polijsten, desnoods heel precies het logo uit het vierkantje zagen en je bent helemaal de bom
En geinstalleerd op de kast:
Helaas is het scheurtje nog te zien, ondanks mijn plamuurpogingen. De dekking is goed, maar wat je nu ziet is de reflectie door het dikteverschil (denk ik). Jammer maar helaas, niks aan te doen. Al met al toch een mooi resultaat
Ohja, waarom geen normaal embleem? Dit stuk heb ik gekregen van ons pap die jarenlang lid is geweest van de Volvo Turbo club, hij heeft mij dit embleem toevertrouwd en ik moet zeggen, het staat erg goed.
Het hele Volvo thema is gewijd aan het fijt dat ons opa een Volvo garage had in Apeldoorn, meerdere records heeft geraced in een Volvo Amazone (waarvan zijn baanrecord op Zandvoort officieel nog onverslagen is, omdat na de laatste mislukte aanval op zijn record de baan veranderd werd), en wij tot op heden alleen nog maar Volvo hebben gereden en daar erg tevreden mee zijn

Twee strookjes aluminium erover en niemand ziet de scheur nog
edit// Of bedoel je 2 op maat gemaakte plaatjes van tevoren bewerken/beschilderen en er dan als zijnde decoratie overheen plakken? Dat zou inderdaad nog een idee zijn.. En dan natuurlijk de latjes zo schilderen dat het net een echte metalen schuine band is zoals op echte volvo's ook zitten. Ty voor het idee !
[ Voor 34% gewijzigd door Boxman op 24-12-2007 22:24 ]