Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Langere HDD schroeven, bestaan die?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11 08:07
Ik zoek dus langere schroeven om mijn HDD's mee vast te zetten, omdat ik bezig ben met een casemod die dit vereist. Heb al even rondgekeken bij de Jecor (lokale wannabe bouwmarkt) maar daar hadden ze voor zover ik gezien heb niet de goede. Het zijn bij mijn weten namelijk geen schroeven met metrische draad of wel?

Weet iemand waar deze te koop zijn als ze al bestaan?

There is no replacement for displacement!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11 11:12

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Dit lijkt me typisch zoiets waarvoor je niet naar de bouwmarkt gaat, maar een echte gereedschapswinkel/ijzerhandel. Die hebben vaak schroeven in echt alle soorten en maten. Gewoon even een HDD-schroefje meenemen, en ze vertellen je waarschijnlijk meteen wat je moet hebben. :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik heb boven wel een paar liggen 1 a 1,5 cM (mooie inbus) niet superveel maar wellicht genoeg
dus als je in de buurt van amersfoort woont

Iperf

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

dell heeft ze ooit gebruikt, iets van 2 cm lang, heb dr ook nog 2 stuks van ergens...
toch maar naar de ijzerwarenhandel idd ;)

• _eXistenZ_
Ik heb er 16 nodig, dus bedankt voor het aanbod maar geen van jullie heeft er wss 16 liggen :)
Ik ga vanmiddag wel ff naar de gereedschaps/ijzerboer toe.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:27
Toen ik een keer voor zo'n soort probleem stond kon ook de gereedschaps/ijzerboer me alleen aan metrische standaarden helpen. :(

Ze bestaan in ieder geval wel. Mijn Antec P182 kast gebruikt ze ook, om de schijven door een rubbertje heen vast te schroeven.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Anders gewoon een M4 boutje ? die zijn er bij de gemiddelde bouwmarkt echt wel tot een CM of 6

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

m3 dan nog altijd..

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:47
DukeBox schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:39:
Anders gewoon een M4 boutje ? die zijn er bij de gemiddelde bouwmarkt echt wel tot een CM of 6
Helaas hebben HDD's geen metrische schroefdraad, dat werkt dus niet als je je hdd schroefgaten heel wil houden

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
HD's hebben een #6-32 draad om precies te zijn. Dus nummer 6 met 32 gangen per inch als spoed. Fabory heeft ze wel, maar de meeste (grote) ijzerhandels niet.

Casemod: Cubeleon

• _eXistenZ_
Meh, net ff rondgebeld maar ze zijn niet te krijgen. Me pa gaat me helpen de zaak te tappen naar M4. Problem is dan wel aardig solved. Overigens snap ik niet dat de computerbizz niet ovestapt op metrische standaarden...

/edit

En ik heb geen zin om ze bij Fabory te bestellen, heb ze vandaag nodig als et even kan ;)

[ Voor 18% gewijzigd door _eXistenZ_ op 22-12-2007 14:34 ]

• Xander
Schroefgaten tappen in je HDD's zou ik persoonlijk toch niet aan gaan beginnen. HDD's een keer verkopen wordt er een stuk lastiger mee. ;) Maarja, eigen keus. :P

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Xander schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 15:16:
Schroefgaten tappen in je HDD's zou ik persoonlijk toch niet aan gaan beginnen. HDD's een keer verkopen wordt er een stuk lastiger mee. ;) Maarja, eigen keus. :P
Hoe vaak verkoop je nou een HD :z

Goedkoop bellen via VoIP

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Xander schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 15:16:
Dat niet alleen, metaalbewerking/splintertjes met gevoelige printplaatjes is vrij riskant.
Kan je ze niet op ebay.com vinden? Of ebay.co.uk, geloof dat ze in Engeland ook nog wel zotte schroefdraad hebben. Het zal ongetwijfeld bestaan op aarde!

*edit* Ik kan me voorstellen dat je garantie ook voorbij is als je de schroefgaten hebt aangepast...

[ Voor 9% gewijzigd door RemcoDelft op 22-12-2007 16:32 ]

• Xander
MensionXL schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 15:20:
[...]

Hoe vaak verkoop je nou een HD :z
Ik? Vaak genoeg. :z

De TS misschien niet. Daarom zeg ik ook dat hij zelf een afweging moet maken... :z

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

de afstandbusjes waar je mobo op rusten passen vaak perfect in de hdd's. mijn tip schroef die erin en maak zo de lengte die je nodig hebt :) :D

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
De gamma had ze gewoon toen ik ze nodig had.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Goed, aangezien het dus M3 is en andere schroefdraad toch nog een ietwat nuttige post ervan maken..
DukeBox schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:39:
Anders gewoon een M4 boutje ? en dan nieuwe schroefdraad tappen ? Die zijn er bij de gemiddelde bouwmarkt echt wel tot een CM of 6

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:47
Het kan natuurlijk altijd, maar aangezien Seagate bijvoorbeeld 5 jaar garantie geeft, is het toch wel risicovol te noemen. Want naar je garantie kun je fluiten als je de behuizing fysiek wijzigt.

• _eXistenZ_
Ik heb nu gewoon M3 er door gedraaid waardoor het geheel ook past. Had niet verwacht dat et zo makkelijk zou zijn achteraf. Stel dat ik een rotte schijf heb die met 2 maanden verrot gaat, zien ze zeer waarschijnlijk niet dat er een iets anders schroefdraad door 4 van de 6 gaatjes gedraaid is, terwijl de ouwe schroefjes ook nog passen. Ik voel me dam ook niet verplicht om dit te melden, want dit heeft natuurlijk geen zak met de interne rotheid van een schijf te maken :). Eind goed al goed.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Zolang er geen sticker over de schroef gaten zit met 'waranty void if removed' ;)

Verwijderd

Waarom maak je niet 2 strookjes van 3 of 4 mm dik aluminium die je met de standaard hdd schroeven tegen je hdd schroeft en dan ergens ander's m3 of m4 gaten tapt? Dan kun je alle kanten op zonder dat je je garantie het raam uit gooit.

• casefan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-04 21:31

casefan

Elektrotechniek!

Bij mijn Antec 900 zitten een stuk of 20 lange hdd schroeven, omdat ze door de hdd 'doosjes' heen moeten. Maar ik zie dat je het al opgelost hebt. Ook een manier.
Pagina: 1