Toon posts:

Kan XP niet installeren ziet geen harde schijven

Pagina: 1
Acties:
  • 990 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem. Mijn PC was gecrashed windows xp home startte niet meer op dus ik windows cd'tje erin en even opnieuw installeren maar nee hoor. Als ik hij alle windows files heeft geladen dan kom ik in zo'n scherm waar je moet kiezen op welke partitie je hem moet installeren. Maar er staat daar helemaal geen partitie. En als ik dan op "C" durk van create a new partition dan krijg ik een stop error :? Ik had al ergens gelezen dat het dan misschien een Sata harde schijf kan zijn maar geen idee hoe je dit kunt zien en hoe ik dit dan kan oplossen zonder floppy drive. Maar het gekke is hij kan wel windows Vista installeren maar die wil ik absoluut niet gaan bebruiken.
Dus help mij alsjeblieft

Verwijderd

Hoi,

Heb je wel een usb stick tot je beschikking, zo ja zorg dan dat je van je moederbord cd even de sata files erop laat zetten en laat windows daar even op zoeken,
dit staat meestal vermeld onder "Sata -> Makedisk.

En het feit dat vista het wel doet wil zeggen dat vista de driver al heeft en dus de schijf gewoon ziet

grt
succes

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Deze vraag staat letterlijk in de Windows Clients - FAQ , dus ik stel voor dat je eerst bekijkt.
Je bent niet de eerste, dus hoe je zonder floppy een driver kan slipstreamen of integreren kun je dan via de search ook heel goed vinden.

Dicht dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.