[BBG] Workstation januari 2008

Pagina: 1
Acties:
  • 2.045 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Dames en heren,

De nieuwe BBG komt er weer aan, en dus ook een nieuwe workstationconfiguratie. Het systeem is een 2d-workstation, bedoeld voor de fanatieke fotosjopper. Ten opzichte van de vorige guide met een configuratie die juist op de 3d-gebruiker was gericht zijn er een aantal wijzigingen aangebracht:
  • Processor. Een quadcore is niet zo zinnig in combinatie met photoshop, daarom kiezen we voor een snelle dualcoreprocessor met een 1333MHz fsb: de E6850.
  • Videokaart. Een zware 3d-kaart is niet nodig, daarom kiezen we voor de Asus GeForce 8600 GT die passief gekoeld wordt.
  • Monitor. Een monitor met goede kleuren is erg belangrijk voor deze workstation. Daarom kiezen we voor een 24" scherm van Eizo die gecombineerd wordt met een colorimeter om het scherm te calibreren.
Op- en aanmerkingen zijn zoals gebruikelijk welkom :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec LifeStyle Sonata III€ 94,40€ 94,40
1Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)€ 15,79€ 15,79
1Asus EN8600GT SILENT/HTDP/512M€ 113,90€ 113,90
1Asus P5K-E/WiFi-AP€ 119,90€ 119,90
1Eizo CE240W-BK+DTP94 (24", wide, 8ms, DVI-I, Zwart)€ 1.449,50€ 1.449,50
1Intel Core 2 Duo E6850€ 209,-€ 209,-
2Kingston KVR667D2N5/2G€ 34,84€ 69,68
1Logitech G5 Laser Mouse (USB)€ 39,85€ 39,85
1Logitech Z-3e (2.1, 2x 8.5W, 23W, Zilver)€ 55,40€ 55,40
1Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000 (USB)€ 40,32€ 40,32
1NEC 3,5" Diskette Drive 1,44MB (Zwart)€ 5,95€ 5,95
1Samsung SH-203N€ 25,85€ 25,85
2Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)€ 83,85€ 167,70
ImporterenTotaal€ 2.407,24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-10 18:34
Hmm, in plaats van die Samsung schijven, zou ik voor meer performance toch gaan voor de Seagate schijven met 32MB cache. Kost wel +/- 20 eurootjes per stuk meer...

't zal niet veel schelen, maar het zal waarschijnlijk wel prettiger werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 19:21
Waarom geen Samsung 245B, voor het geld van die Eizo kun je 3 van die 245Btjes voor kopen.

Heb zelf een 245B, perfekt scherm en geen blacklightlekkage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ebbie73 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:17:
Hmm, in plaats van die Samsung schijven, zou ik voor meer performance toch gaan voor de Seagate schijven met 32MB cache. Kost wel +/- 20 eurootjes per stuk meer...

't zal niet veel schelen, maar het zal waarschijnlijk wel prettiger werken.
Toch niet: http://www23.tomshardware...=674&model2=1049&chart=31 (en nee, dat die Seagate een 1TB schijf is maakt niet veel uit, daar wordt 'ie in theorie zelfs wat sneller van door een hogere data-dichtheid)

Bovendien zijn die nieuwe Samsungs behoorlijk stil, lees ik @ GoT en SPCR.
En zelfs al zou er een verschil zijn, is het inderdaad niet groot. 40 euro is het dan niet waard, voor dat geld koop je bijvoorbeeld een 5e en 6e GB geheugen :+
Frankie02 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 18:38:
Waarom geen Samsung 245B, voor het geld van die Eizo kun je 3 van die 245Btjes voor kopen.

Heb zelf een 245B, perfekt scherm en geen blacklightlekkage.
Monitor. Een monitor met goede kleuren is erg belangrijk voor deze workstation. Daarom kiezen we voor een 24" scherm van Eizo die gecombineerd wordt met een colorimeter om het scherm te calibreren.
;)

Dit is een beetje hetzelfde als een GeForce-kaart erin stoppen 'omdat die goedkoper is'. De eisen van een werkstation zijn nu eenmaal anders dan die van een desktop-PC.

[ Voor 37% gewijzigd door TheZeroorez op 21-12-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Geeft Eizo niet 5 jaar garantie tegenwoordig? In elk geval op de 20", 24" en 30" monitoren.
Is het niet handig om twee schijven in RAID 1 te zetten?

[ Voor 24% gewijzigd door PcDealer op 22-12-2007 15:33 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
- Eizo geeft idd 5 jaar garantie
- De workstation is uitgerust met twee schijven, dus raid 1 is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Dan heb ik "d'r neffe gekeken". Ik dacht dat het er een was.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

2GB voor een fanatieke photoshopper ?

Als er iets is wat je photoshop ervaring verhoogt, is het wel geheugen; liefst met sloten tegelijk.

4, 8 of 16GB geheugen is zeker geen overkill voor een serieuze photoshopper. Ga maar eens flink wat bewerkingen loslaten op een highres 2500x1920 ofzo image; moet je eens kijken hoe snel je geheugen "vol" zit. Misschien is het ook handig als de photoshopper kan scannen of printen ?

Wellicht is een externe USB harddisk handig, kan hij zijn "werk" overal mee naartoe nemen.

[ Voor 18% gewijzigd door Madrox op 23-12-2007 23:03 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
Madrox: er zit 2x 2G in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat voor een OS wordt hier gebruikt? Windows XP werkt maar met max 3,2GB, Vista wel met 4GB.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
We kiezen geen OS in de bbg, maar uiteraard is het handig om voor een 64-bit OS te gaan voor dit systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hielko schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:09:
We kiezen geen OS in de bbg, maar uiteraard is het handig om voor een 64-bit OS te gaan voor dit systeem.
offtopic:
Ik heb al een post gemaakt in het feedbacktopic aangaande de BBG's.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-10 15:32

ThunderNet

Flits!

Uit ervaring kan ik zeggen dat een quadcore wel degelijk zinnig is met Photoshop. Daar veel Photoshop gebruikers ook Lightroom gebruiken. En dat maakt prima gebruik van meerdere cores.

Daarnaast zal me niks verbazen dat de volgende versie van Photoshop er nog betere support voor is :)

[ Voor 22% gewijzigd door ThunderNet op 24-12-2007 12:19 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
Een quadcore kan soms idd wel handig zijn, maar over het algemeen kan je beter twee cores op 3GHz hebben in Photoshop dan vier cores op 2,4GHz (E6850 vs Q6600). Daarnaast heb je ook nog een 1333MHz fsb vs een 1066MHz fsb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Hier nog een mening over ?

Misschien is het ook handig als de photoshopper kan scannen of printen?

Wellicht is een externe USB harddisk handig, kan hij zijn "werk" overal mee naartoe nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
De meeste mensen - niet alleen de photoshopper - zullen het handig vinden om te kunnen scannen en printen, maar 't lijkt me niet zo'n goed idee om dat ook op te nemen in de BBG: dat staat eigenlijk helemaal los van de rest van het systeem.

Een externe usb harde schijf is wellicht het overwegen waard, maar heeft wederom niet zo veel te maken met de kern van de zaak: de workstation zelf. Als er meer mensen zijn die graag een aanbeveling in de workstation zien voor een externe schijf wil ik het er best instoppen, maar echt belangrijk is het imo niet.

Overigens ben ik nog wel van plan om een ander moederbord uit te zoeken voor het systeem, of wellicht andere harde schijven. Het schijnt namelijk dat deze combi niet in alle gevallen even lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Met Hielko, maar dan mag die USB-disk bij de printer en scanner in het rijtje...

Ik zou trouwens toch quadcore doen, Photoshop heeft er (relatief) weinig aan, maaf afaik gaat renderen bijvoorbeeld er al enorm goed op, en er is meer dan alleen photoshop en renderen, kijk daar ook eens naar. (Heb niet zoveel kaas gegeten van alle meuq die op werkstationnetjes draait).

@onder: Ah, IC. Als fotoshop zo'n beetje de kern van deze BBG is is er zeker niets mis met een dualcore inderdaad.

[ Voor 13% gewijzigd door TheZeroorez op 25-12-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
TheZeroorez: Het is een 2d-workstation, dus de photoshop-prestaties zijn juist het belangrijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Hielko schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 17:13:
De meeste mensen - niet alleen de photoshopper - zullen het handig vinden om te kunnen scannen en printen, maar 't lijkt me niet zo'n goed idee om dat ook op te nemen in de BBG: dat staat eigenlijk helemaal los van de rest van het systeem.

Een externe usb harde schijf is wellicht het overwegen waard, maar heeft wederom niet zo veel te maken met de kern van de zaak: de workstation zelf. Als er meer mensen zijn die graag een aanbeveling in de workstation zien voor een externe schijf wil ik het er best instoppen, maar echt belangrijk is het imo niet.
Dat het handig is staat buiten kijf; mijn punt is dat het voor een photoshopper een onontbeerlijk gereedschap is. Zo bekeken lijkt het me helemaal niet gek dat je juist bij dit systeem een scanner/printer doet.

Die externe USB-harddisk is zoals je zegt minder belangrijk; helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-10 15:32

ThunderNet

Flits!

Madrox schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 20:25:
[...]

Dat het handig is staat buiten kijf; mijn punt is dat het voor een photoshopper een onontbeerlijk gereedschap is. Zo bekeken lijkt het me helemaal niet gek dat je juist bij dit systeem een scanner/printer doet.

Die externe USB-harddisk is zoals je zegt minder belangrijk; helemaal mee eens.
Mwah, ik mag toch wel zeggen dat ik veel photoshop gebruik. Ik gebruik echter nooit een scanner.. En een printer ook niet (laat het altijd afdrukken, ivm het beste resultaat).

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
De uiteindelijke config:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec LifeStyle Sonata III€ 98,70€ 98,70
1Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)€ 15,79€ 15,79
1Asus EN8600GT SILENT/HTDP/512M€ 113,90€ 113,90
1Asus P5K-E/WiFi-AP€ 119,90€ 119,90
1Eizo CE240W-BK+DTP94 (24", wide, 8ms, DVI-I, Zwart)€ 1.449,50€ 1.449,50
2Hitachi Deskstar T7K500, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)€ 94,-€ 188,-
1Intel Core 2 Duo E6850€ 209,-€ 209,-
2Kingston KVR667D2N5/2G€ 34,84€ 69,68
1Logitech G5 Laser Mouse (USB)€ 39,85€ 39,85
1Logitech Z-3e (2.1, 2x 8.5W, 23W, Zilver)€ 55,40€ 55,40
1Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000 (USB)€ 40,32€ 40,32
1NEC 3,5" Diskette Drive 1,44MB (Zwart)€ 5,95€ 5,95
1Samsung SH-203N€ 25,85€ 25,85
ImporterenTotaal€ 2.431,84

Heb nog de harde schijven veranderd omdat de Samsung SpinPoint T166-serie volgens sommige berichten niet vlekkeloos samenwerkt met het gekozen Asus-moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-10 15:22

Hot Pixel

King of no pants

Persoonlijk zou ik dat toch niet doen. Ik zou persoonlijk voor de Samsung F1 1tb schijven gaan.
Ook is een Wacom tablet het overwegen waard om als alternatief te noemen van de muis.
Ook lijkt het me handig de E8400 als alternatief te noemen voor wie nog even kan wachten. Scheelt ook zo weer dertig euro.
Wat ís het budget eigenlijk van een workstation? Voel me een beetje lui. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Je bent hier een beetje laat mee, het staat al op de frontpage ;)
Rick Meijer schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 10:29:
Persoonlijk zou ik dat toch niet doen. Ik zou persoonlijk voor de Samsung F1 1tb schijven gaan.
Want?
Ook is een Wacom tablet het overwegen waard om als alternatief te noemen van de muis.
Die dingen zijn reteduur, en vervangen een muis nooit 100%. Dit is net zoiets als een printer. Vaak heb je 'm al, of niet. Het hoort niet echt bij dit systeem, want een standaard photoshopper zal 'm niet gebruiken, maar iemand die veel tekent wel. ALS je hem dan ook veel wil gebruiken, heb je hem al of koop je er al een wat je zelf uitgezocht hebt.
Ook lijkt het me handig de E8400 als alternatief te noemen voor wie nog even kan wachten. Scheelt ook zo weer dertig euro.
Dat zou nog wel kunnen ja. Slikt dit moederbord 'm alleen wel?
Wat ís het budget eigenlijk van een workstation? Voel me een beetje lui. O+
€2500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

TheZeroorez schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 11:50:
Je bent hier een beetje laat mee, het staat al op de frontpage ;)
Haha tjonge... ben niet helemaal helder meer geloof ik :)
Nou Hardware.info had een leuk artikeltje hierover. De F1 scoort uitermate goed.
En mijn fotoschop bestanden zijn tussen de twee- á vierhonderd mb groot. Dus de schijfruimte is ook wel'n beetje waardevol voor me. In mijn geval zou'n F1 beter zijn denk ik, maar op zich zijn die 2 schijven ook wel een goede keus. Met twee schijven verdeel je het risicogebied ook een beetje nietwaar?
Die dingen zijn reteduur, en vervangen een muis nooit 100%. Dit is net zoiets als een printer. Vaak heb je 'm al, of niet. Het hoort niet echt bij dit systeem, want een standaard photoshopper zal 'm niet gebruiken, maar iemand die veel tekent wel. ALS je hem dan ook veel wil gebruiken, heb je hem al of koop je er al een wat je zelf uitgezocht hebt.
Een tablet gebruik je niet alleen om te tekenen. Het is ook RSI-verminderend. Ik ken weinig vormgevers die niet zo'n ding gebruiken. Of ze nou DTP'ers zijn of Photoshoppers; de meesten hebben zo'n ding wel nodig.
Afijn; doet er niet echt toe, want ik vind je tweede argument veel leuker. Want het hele idee achter een BBG is juist dat mensen opties aangereikt krijgen dunkt me.
'Niet elke Photoshopper heeft een scherm van bijna 1500 euro nodig.
En ALS je zo'n scherm veel moet gebruiken, heb je er al een of koop je wat je zelf uitgezocht hebt.'
Geld ook voor zo'n kleurcorrectieizzle van 175E.
Als je web-photoshopper bent is het helemaal niet interessant, omdat toch iedereen zijn/haar monitor anders ingesteld heeft staan. Heb je meer aan twee mid-range monitoren lijkt mij.

Maar wel hele leuke BBG. Erg veel plezier gehad in het lezen ervan :) Dank je
edit:
1 januari-fouten. Grammatica FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Volgens mij is er weer iets te veel gecopy/paste. :(

Een Samsung SyncMaster 940BW is niet 1280 x 1024 en een kijkhoek van 160 graden is niet hoog.
Deze voeding, met een maximaal vermogen van 380W, heeft een rendement van minstens tachtig procent.
Het maximale rendement is minimaal 80%. Dat betekent niet dat het rendement bij elke belasting minimaal 80% is.
De Core 2 Duo-processors komen met een goede boxed-koeler die ook gebruikt kan worden, maar over het algemeen net iets meer geluid produceert dan de Arctic.
Er zit een Core 2 Quad in het multimediasysteem.
Deze keuze handhaen we deze editie van de best buy guide, aangezien deze kast van goede kwaliteit is voor een gunstige prijs.

[ Voor 10% gewijzigd door Olaf van der Spek op 01-01-2008 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
Volgens mij gaat dat niet over de workstation ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-10 23:13
Rick Meijer schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 12:42:
[...]

'Niet elke Photoshopper heeft een scherm van bijna 1500 euro nodig.
En ALS je zo'n scherm veel moet gebruiken, heb je er al een of koop je wat je zelf uitgezocht hebt.'
Geld ook voor zo'n kleurcorrectieizzle van 175E.
Als je web-photoshopper bent is het helemaal niet interessant, omdat toch iedereen zijn/haar monitor anders ingesteld heeft staan. Heb je meer aan twee mid-range monitoren lijkt mij.
Een "web-photoshopper" moet naar mijn mening evengoed op correcte kleuren letten als een andere designer. Dat de gemiddelde site-bezoeker zijn monitor toch totaal verkeerd heeft staan is geen excuus om professionaliteit totaal in de wind te slaan.

Wanneer het product op deze Eizo perfect uitziet, zijn de afwijkingen bij de gemiddelde site-bezoeker minimaal en dus acceptabel. Ziet het product op je goedkope monitor goed uit, is het nog maar een raadsel hoe het geheel uitziet op een andere monitor.

Toegegeven mijn monitoren zijn ook geen Eizo's, daarom heb ik er ook 2 kunnen betalen. Maar ze zijn wel uitgezocht op een fatsoenlijk binnenwerk, met een correcte kleurweergave. Natuurlijk zijn ze niet perfect natuurgetrouw en niet hardwarematig gekalibreerd, maar wel zo goed mogelijk ingesteld als ik het kan beoordelen. Zolang mijn producten op andere monitoren uitkomen zoals ik ze bedoeld heb, met minimale afwijkingen, kan ik ook terecht tevreden zijn.

Met andere woorden: Het is veel geld en je moet maar kijken waar je je prioriteiten legt, maar deze monitor misstaat echt niet bij een workstation. Van de andere kant is een monitor een investering die langer meegaat dan je (werk)pc en die 175€ van de kalibratiehardware is in vergelijking met losse oplossingen nog best schappelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-12-2023

WubboZ

Evil Inside

Er wordt voor de BBG workstation al tijden gekozen voor de Z-2300 en daarna de Z-3e. Opzich hele mooie speakertjes. Alleen snap ik niet helemaal waarom die nu bij het workstation zitten... Als ik de reacties hierboven zo lees dat is de focus meer op de fanatieke photoshopper, of andere data vreter. Nu heb je voor photoshop toch eigenlijk geen speakers nodig lijkt mij zo, laat staan zo'n zware logitech set. Ik neem aan dat een photoshopper wel met wat minder uit de voeten kan, en iemand die echt met audio aan de slag wil wel wat beter speakers koopt.
Is het niet handiger om bij het workstation dan ook gewoon een logitech s-220 te doen? Zo'n setje is al een aardige overkill als je alleen windows foutmeldig geluidjes produceerd :)

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Daar ben ik het deels wel mee eens ja. Een fotoshopper zal ook af en toe naar muziek luisteren, of het zal eigenlijk een beeldbewerker zijn, maargoed. Een Z-2300 of Z-3e lijkt me inderdaad nogal overdreven.

Een s-220 echter, is meteen wel weer heel veel kleiner, en bovendien staat er maar één shop in de PW die 'm kan leveren.. Een leuk setje ertussen (voor de volgende BBG) lijkt me dan bijvoorbeeld de X-230 van Logitech, of een gelijk iets van een andere fabrikant uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

TheZeroorez schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:31:
Daar ben ik het deels wel mee eens ja. Een fotoshopper zal ook af en toe naar muziek luisteren, of het zal eigenlijk een beeldbewerker zijn, maargoed. Een Z-2300 of Z-3e lijkt me inderdaad nogal overdreven.

Een s-220 echter, is meteen wel weer heel veel kleiner, en bovendien staat er maar één shop in de PW die 'm kan leveren.. Een leuk setje ertussen (voor de volgende BBG) lijkt me dan bijvoorbeeld de X-230 van Logitech, of een gelijk iets van een andere fabrikant uiteraard.
De creative inspire T3100 zou dan ook wel kunnen. Die zit in de zelfde prijs range, en is goed leverbaar PW link
Een klein setje op die iets boven de s220 staat zou ook nog de a200 van creative kunnen zijn (ongeveer 22 euro) PW link

(\__/)
(='.'=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
Ik vind de BBG weer zeer mooi, maar ik snap alleen de keuze voor Sennheiser headsets niet echt in het high-end gamesysteem. De PC-series staan onder gamers nou niet bekend als 'de beste' keuze. Vooral het feit dat de microfoon niet te verbuigen is om deze goed aan te laten sluiten bij de vorm van je hoofd is een nadeel.

(Als je voice activation gebruikt in Ventrilo is het belangrijk dat de mic goed aansluit, anders moet je de voice activation op een zeer laag volume zetten, er wordt dan regelmatig omgevingsgeluid opgevangen, daarnaast ga je wanneer de mic verder van je hoofd staat er eerder in ademen.)

De geluidskwaliteit is ook niet geweldig, dan kun je beter iets meer geld uitgeven voor bijv. een

Steelseries 5hv2. (55 euro in de pricewatch, dus scheelt maar een euro of 5)
Everglide s-500 (79,99 euro in de pricewatch, scheelt wel meer maar staat goed bekend.)

De steelseries kun je zelfs nog uit elkaar halen om makkelijk te vervoeren naar een LAN. Persoonlijk zou ik de steelseries verkiezen voor in de pricewatch, het geringe prijsverschil staat tegenover de betere geluidskwaliteit en betere microfoon.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxx
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-03 07:41

Maxx

Live, to the Maxx!

FrenzyFreak schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:28:
[...]

Een .... .... best schappelijk. :P
Hoewel je verhaal wel redelijk klopt, zou het ook makkelijk zijn als je meld welke monitoren jij gebruikt. Voor veel mensen is dit waarschijnlijk ook nuttige informatie. Voor mij in ieder geval wel.

TheMaxximum of your life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

XyritZz schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:57:
Ik vind de BBG weer zeer mooi, maar ik snap alleen de keuze voor Sennheiser headsets niet echt in het high-end gamesysteem. De PC-series staan onder gamers nou niet bekend als 'de beste' keuze. Vooral het feit dat de microfoon niet te verbuigen is om deze goed aan te laten sluiten bij de vorm van je hoofd is een nadeel.
[...]
Dit is wel het workstation topic he ;)

Een koptelefoon zou misschien voor het workstation ook een goede oplossing zijn. Als het work station in een kantoor gebruikt wordt kan veel geluid storend zijn voor collega's. Maar net als met de speakers is een koptelefoon niet nodig voor fotoshop, en zal de echte prof wel betere/duurdere hardware kopen dan begroot kan worden in deze BBG (aangezien dit om een algemeen worstation gaat).

[ Voor 31% gewijzigd door WubboZ op 02-01-2008 23:47 . Reden: quote geknipt ]

(\__/)
(='.'=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp de keuze van de videokaart niet echt goed in dit systeem. De 8600Gt is niet bepaald bekend voor zijn prestaties. Deze is wel stil natuurlijk dankzij passieve koeling.

Ben je niet beter af met een asus EAH2006xt? Deze is iets goedkoper, maar is beter voor HD en dergelijke content. Er bestaat ook een passief gekoelde versie van Gigabyte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

FrenzyFreak schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:28:
[...]

Een "web-photoshopper" moet naar mijn mening evengoed op correcte kleuren letten als een andere designer. Dat de gemiddelde site-bezoeker zijn monitor toch totaal verkeerd heeft staan is geen excuus om professionaliteit totaal in de wind te slaan.
En ik blijf erbij dat twee monitoren veel praktischer is. Omdat juist niemand een goed gekalibreerde monitor heeft staan is het handiger om al met wat achterstand te werken.
Wanneer het product op deze Eizo perfect uitziet, zijn de afwijkingen bij de gemiddelde site-bezoeker minimaal en dus acceptabel. Ziet het product op je goedkope monitor goed uit, is het nog maar een raadsel hoe het geheel uitziet op een andere monitor.
Nou... eigenlijk is het andersom. Als je een gekalibreerde monitor hebt behoor je tot een kleiner percentage dan wanneer je dat niet hebt. Het lijkt me dat statistisch gezien je beter af bent met een mainstream monitor.
Daarnaast; als je een ontwerp aangeleverd krijgt gebruik je toch de eyedropper.
Met andere woorden: Het is veel geld en je moet maar kijken waar je je prioriteiten legt, maar deze monitor misstaat echt niet bij een workstation. Van de andere kant is een monitor een investering die langer meegaat dan je (werk)pc en die 175€ van de kalibratiehardware is in vergelijking met losse oplossingen nog best schappelijk. :P
Dat laatste ben ik met je eens. Maar als Photoshopper heb ik eerder baat bij (veel) meer opslag en twee schermen dan één scherm ter waarde van de hele computer. Je schrijft ook zelf dat je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-10 20:56

Thandor

SilverStreak

Ik heb even een aantal replies weggehaald daar deze tegen de topicwaarschuwing (en daarmee ook het CSL Beleid) in waren. Gelieve geen vragen stellen zoals 'kan ik op deze machine wel programma <x> draaien?' of 'wanneer komt processor <y> uit en past die dan wel op het moederbord?'.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thandor schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:24:
[mbr]Ik heb even een aantal replies weggehaald daar deze tegen de topicwaarschuwing (en daarmee ook het CSL Beleid) in waren. Gelieve geen vragen stellen zoals 'kan ik op deze machine wel programma <x> draaien?' of 'wanneer komt processor <y> uit en past die dan wel op het moederbord?'.[/mbr]
Het is toch prima om te discussieren over of een programma erop kan?

Als dat programma veel wordt gebruikt door de mensen voor wie dit systeem bedoeld is, dan is het toch juist goed om daar bij de samenstelling rekening mee te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 09:13

DeFeCt

je wéét toch

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:41:
[...]
Het is toch prima om te discussieren over of een programma erop kan?

Als dat programma veel wordt gebruikt door de mensen voor wie dit systeem bedoeld is, dan is het toch juist goed om daar bij de samenstelling rekening mee te houden?
Ik zie dat mijn eigen post ook is verwijderd. Dat lightroom draait op die pc wil ik best geloven en dat de videokaart het kan weergeven ook. Wat ik me afvraag was, mede ingegeven door de reacties die al gegeven waren, of de BBG Workstation misschien puur op photoshop gefocused was en dat het in mijn geval misschien toch verstandiger zou zijn om een quad core en andere videokaart te kiezen. Ik vertrouw blind op de kennis en kunde van de mensen die de BBG samenstellen maar ik kreeg de indruk dat er in de reacties nogal wat vraagtekens bij werden gezet.

Flickr

Pagina: 1

Let op:
Dit topic is niet in het leven gebracht voor 'welke moet ik nemen?'-vragen.
Zie CSL Beleid#welke.