DSLR adapter voor een telescoop

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik ben voor mijn schoonvader op zoek (ik probeer een wit voetje te halen :P ) naar een adapter om een Konica Minolta 7D op een Kowa TSN-821 telescoop te monteren.

Ik heb er naar gegoogled, maar ben niet tot een combinatie van deze 2 dingen gekomen in Nederland.

Weet iemand of zoiets hier in Nederland te koop is? En zo ja, waar?

Henk99

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
:|

Canon EOS 400D op telescoop

hier hoef je niet eens voor te zoeken? :X

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Henk: dat is een andere camera en mount, dus dat topic is niet zo behulpzaam. henk99 zou misschien de mensen hier kunnen informeren wat hij precies als keywords heeft gebruikt om het te zoeken? Misschien dat er wat tips mbt de telescopen, adapters en de Minolta-mount gegeven kunnen worden.

LinkedIn
Instagram

• Henk
Remy schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:00:
Henk: dat is een andere camera en mount, dus dat topic is niet zo behulpzaam. henk99 zou misschien de mensen hier kunnen informeren wat hij precies als keywords heeft gebruikt om het te zoeken? Misschien dat er wat tips mbt de telescopen, adapters en de Minolta-mount gegeven kunnen worden.
Mij dunkt dat de meeste spullen in dit soort categorieen (zeker omdat je het al snel bij ebay verkopers gaat zoeken), toch wel voor verschillende mounts gemaakt worden.

Vanaf nu ben ik weer lief :> ;)

En dus: marktplaats :)

http://link.marktplaats.nl/131319417

Dit lijkt me wat je zoekt. En het feest wordt helemaal compleet als je vervolgens op Minolta T2 adapter zoekt op ebay.

[ Voor 31% gewijzigd door Henk op 20-12-2007 22:07 ]

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik begrijp die reactie niet zo goed. Is het nu echt nodig om direct zo in te gaan op een serieuze vraag? Ik vraag toch niet naar een 400D?Ik heb echt wel eerst gezocht, misschien niet me de juiste keywords...dat is best mogelijk, maar wel gezocht.

Ik ben dus op zoek naar een adapter voor specifiek de KM 7D en de Kowa TSN-821. Dat ben ik hier niet tegen gekomen.

De links die je verderop geeft zijn voor een ring, maar hoe weet ik dat dit past? Hoe heb je de link gelegd tussen die camera en die telescoop? Ik kan op internet namelijk wel wat plaatjes vinden van DSLR's op een telescoop, maar dat is dan een 'buisje' ipv een ring.
Ik heb er zelf geen verstand van, maar moet wel weten of het DE adapter is voor die specifieke combi.

• Henk
henk99 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:34:
[...]

Ik begrijp die reactie niet zo goed. Is het nu echt nodig om direct zo in te gaan op een serieuze vraag? Ik vraag toch niet naar een 400D?Ik heb echt wel eerst gezocht, misschien niet me de juiste keywords...dat is best mogelijk, maar wel gezocht.

Ik ben dus op zoek naar een adapter voor specifiek de KM 7D en de Kowa TSN-821. Dat ben ik hier niet tegen gekomen.

De links die je verderop geeft zijn voor een ring, maar hoe weet ik dat dit past? Hoe heb je de link gelegd tussen die camera en die telescoop? Ik kan op internet namelijk wel wat plaatjes vinden van DSLR's op een telescoop, maar dat is dan een 'buisje' ipv een ring.
Ik heb er zelf geen verstand van, maar moet wel weten of het DE adapter is voor die specifieke combi.
Pfoe, geen idee of het de goeie is, maar deze omschrijvingen geven nogal eens dat het is om hem op een tele- of microscoop te bevestigen. Maar wellicht dat daar ook meerdere bajonetten in zijn, en ik zal de laatste zijn om zoiets te er- of ontkennen :+

Wat betreft mijn reactie, ergens vind ik dat deze vraag prima in dat topic gepast had, vandaar, en zie dus ook mijn 2e reactie, want normaal gesproken ben ik niet zo kortaf ;)
Pagina: 1