Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative
Verwijderd
Ik heb dezelfde GPS-datalogger en ondervondt hetzelfde probleem. Inmiddels ben ik bezig met een programma die de datalog omzet naar een bruikbaar en beter formaat (combinatie van .log en ,kml bestanden). Ik heb dit eerste getracht te doen mbv Excel, dit lukte wel maar is erg omslachtig en niet niet aan te raden. Aan het programma wordt de laatste hand gelegd, ik verwacht binnen twee weken een release 1.0 te kunnen leveren. Op dir forum zal dan de link voor dit programma komen te staan.
Het log bestand kent verschillende problemen, b.v. Longitude en Latitude in .log bestand 4 decimalen, in .kml 6 decimalen. Bij combineren .kml en .log is de synchronisatie niet gelijk bij overgang van .kml files (.kml wordt elke 60.000 records gesplitst). De volgorde van de trackpoints in de .logg bestanden is niet altijd correct (op datum,tijd).
In release 1.0 wordt een OZI-track file als output geleverd die in GPSBabel om te zetten is naar elk formaat, tevens een leesbaar bestand met alle waypointinfo incl hoogte en snelheid en een logbestand waaruit is af te lijden is hoe de omzetting verlopen is.
Het log bestand kent verschillende problemen, b.v. Longitude en Latitude in .log bestand 4 decimalen, in .kml 6 decimalen. Bij combineren .kml en .log is de synchronisatie niet gelijk bij overgang van .kml files (.kml wordt elke 60.000 records gesplitst). De volgorde van de trackpoints in de .logg bestanden is niet altijd correct (op datum,tijd).
In release 1.0 wordt een OZI-track file als output geleverd die in GPSBabel om te zetten is naar elk formaat, tevens een leesbaar bestand met alle waypointinfo incl hoogte en snelheid en een logbestand waaruit is af te lijden is hoe de omzetting verlopen is.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Dit topic is gesloten.
![]()