Toon posts:

Hulp bij aanschaf cpu/mobo/mem combi t.b.v. HTPC en gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb hou me al een tijdje niet meer bezig met hardware, maar wil toch mijn huidige systeem wat gaan opkietelen. Ik zoek een nieuwe CPU/moederbord/geheugen/koeler combi, geschikt als HTPC maar ook om op te kunnen gamen met meer dan redelijke performance (denk aan Ghost Recon/Crysis/Farcry2). Indien nodig ook een videokaart en/of geluidskaart.

Mijn behuizing is een Silverstone LC16, dus een eventuele videokaart mag maximaal 18cm lang zijn. Hij wordt aangesloten op een nog aan te schaffen Sanyo PLV-Z5 of PLV-Z2000 beamer, dus een HDMI poort of verloop is noodzakelijk. Mijn surroundsetje heeft SPDIF in, zowel coaxiaal als optisch, maar coax is wat mij betreft voldoende.

Ik moet toegeven dat ik een beetje AMD/ATi fanboy ben, maar als er echt goede redenen zijn om Intel of nVidia te kiezen sta ik daar voor open. Licht overklokken (mits weinig tot geen extra geluidsproductie) ben ik niet op tegen.

Als ik door de webshops heen struin en de beschikbare moederborden bekijk valt me op dat video on board tegenwoordig bijna standaard is. Presteert dit voldoende of kun je dit maar beter links laten liggen? Hetzelfde voor onboard geluid: bruikbaar of te belastend voor de CPU? Of is dat met de huidige multi-core systemen geen issue meer?

Ik heb geen onbeperkt budget, maar hou van een goede prijs/kwaliteit verhouding. Alle advies is welkom, met name productcombinaties die jullie voor een dergelijk systeem zouden kopen.

Bedankt!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wat heb je zelf al bekeken, opgezocht? Daarnaast moet je echt een budget hebben, evt met een kleine afwijking, anders blijf je zoeken.

Als je meer dan redelijke performance met Crysis en Farcry 2(komt nog lang niet uit) wilt, moet je nu wel een monsterpc samenstellen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor dit soort vragen is er de CSL FAQ, met specifiek daarin Ik wil een nieuwe PC kopen, welke? en Ik wil mijn PC upgraden, hoe?. Daarnaast is er een specifiek HPTC topic; Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid.

Waar het op neerkomt is dat je zelf aan de slag zult moeten :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

TeeDee

CQB 241

Vind het persoonlijk een rare combinatie. Een HTPC, maar tegelijkertijd ook een monster pc om Crysis te spellen.

Volgens de reviews heb je een belachelijk krachtig systeem nodig voor Crysis.

je icon strookt niet met je ondertitel ;)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:00:
Voor dit soort vragen is er de CSL FAQ, met specifiek daarin Ik wil een nieuwe PC kopen, welke? en Ik wil mijn PC upgraden, hoe?. Daarnaast is er een specifiek HPTC topic; Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid.

Waar het op neerkomt is dat je zelf aan de slag zult moeten :)
Bedankt voor de linkjes! Die laatste draad had ik al wel vluchtig doorgelezen, maar daarin stonden vooral Intel combi's. Vanwege mijn AMD/ATi fanboyschap zou ik ook graag daarvan wat opties zien.

Misschien heb ik wat overdreven door "meer dan redelijke" prestaties voor te spiegelen. Gewoon redelijk is ook goed. Speelbaar, zeg maar. Ik zal niet echt vaak gamen, maar als ik wil gamen wil ik het wel zonder irritatie over de speelbaarheid doen.

Ik zal het anders stellen: Als je nu een mobo+cpu+ram zou moeten kopen uit de AMD familie, welke zou je dan zelf nemen?

Bedankt voor alle input ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 14:06 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:03:
[...]

Bedankt voor de linkjes! Die laatste draad had ik al wel vluchtig doorgelezen, maar daarin stonden vooral Intel combi's. Vanwege mijn AMD/ATi fanboyschap zou ik ook graag daarvan wat opties zien.

Misschien heb ik wat overdreven door "meer dan redelijke" prestaties voor te spiegelen. Gewoon redelijk is ook goed. Speelbaar, zeg maar. Ik zal niet echt vaak gamen, maar als ik wil gamen wil ik het wel zonder irritatie over de speelbaarheid doen.

Ik zal het anders stellen: Als je nu een mobo+cpu+ram zou moeten kopen uit de AMD familie, welke zou je dan zelf nemen?

Bedankt voor alle input ;)
tja ook dit kan je dus zelf bepalen, dat maakt de linkjes die hierboven gepost zijn niet minder actueel.
Wij verwachten van een tweaker dat hij dit dus zelf uit kan vinden met alle hulpmiddelen die er inmiddels op het www te vinden zijn.

niet volgens de policy, daarom dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.