[Aankoopadvies] 24"-er met *-pva paneel

Pagina: 1
Acties:
  • 1.127 views sinds 30-01-2008

• Akrapovic58
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-01 17:07
Ik wens een monitor met PVA paneel te kopen. Vermits het gaat over een dure aankoop zou ik graag de beste optie nemen.
Ik heb al tientallen fora en reviews gelezen, dus ik ken ondertussen, min of meer, de vreschillende opties/specifiecaties.

Het scherm zou voornamelijk gebruikt worden voor HD-films te bekijken en om games te spelen. Liefst HD op de correcte afmetingen dus met 1:1 pixelmapping (of zoiets :-p)
Ook de een optie om later een ps3 aan te koppelen zou ik erop wensen. Ik heb er geen probleem mee om eventueel een verloop stukje te gebruiken om van HDMI > DVi. Maar ik weet niet of dit een goede optie is?

Verder zou ik eigenlijk gewoon de beste optie prijs/kwaliteit willen.

Ok! Here are the options:

1> Dell 248WFP 24" @ € 600 (geen pva, maar wss wel goede monitor prijs/beeldkwaliteit)

2> Dell ultrasharp 2407WFP-HC @ € 615 (5 jaar onsite garantie, aankoop op internet)

3> Samsung syncmaster 244t @ € 870 (3 jaar garantie, aankoop in winkel)

4> Samsung suncmaster 245t @ € 915 (3 jaar garantie, aankoop in winkel)

5> Aankoop zou samen met de Q9450 geschieden, maar vermits deze is uitgesteld (nieuws: 'Intel stelt lancering 45nm quadcores uit wegens problemen AMD') mss beter een eventuele prijsdaling van de 945t afwachten

6> Ander... @ € ???

1) De dell ultrasharp staat op Qsix online te koop (op Pricewatch). Maar ik weet niet echt of dat wel te vertrouwen is. Kwestie van garantie enzo, of misschien zijn dit wel de "minder goede" producties die ze daar aan verlaagde prijs aanbieden?
Gebruik verloopstukje HdMi > dvi? Kwaliteitsverlies?
Ondertussen verouderd?

2) Is 244t beter als de 245t? Zoja, is het verstandig een monitor te kopen die ondertussen +/- 2 jaar oud is?

Alvast bedankt voor uw reacties/ervaring. Please, help me out... _/-\o_

(mooie review: http://tweakers.net/productreview/5764)

[ Voor 1% gewijzigd door Akrapovic58 op 20-12-2007 12:38 . Reden: added review-link / Thundernet opmerking ]

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:03

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:00

ThunderNet

Flits!

1> Dell 2407WFP-HC 24" @ € 600 (geen pva, maar wss wel goede monitor prijs/beeldkwaliteit)

2> Dell ultrasharp 2407WFP-HC @ € 615 (5 jaar onsite garantie, aankoop op internet)
Je hebt toch wel door dat dit dezelfde monitor is he?
Daarnaast heeft het scherm een s-pva paneel :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:23
badslats schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:30:
...

1) De dell ultrasharp staat op Qsix online te koop (op Pricewatch). Maar ik weet niet echt of dat wel te vertrouwen is. Kwestie van garantie enzo, of misschien zijn dit wel de "minder goede" producties die ze daar aan verlaagde prijs aanbieden?
Gebruik verloopstukje HdMi > dvi? Kwaliteitsverlies?
Ondertussen verouderd?
Qsix is wel te vertrouwen. Hij krijgt zoveel korting omdat hij een zakelijke klant is van Dell en hij daardoor korting krijgt. En wat betreft kwaliteitverlies van een verloopstukje dat kan ik mij niet voorstellen omdat hdmi niet veel anders is dan dvi+audio en met een verloopstuk alleen het videosignaal doorgegeven wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door Jorick op 20-12-2007 13:52 ]

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Als je een monitor wilt met HDMI ingangen en PIP :9 :

pricewatch: Eizo Flexscan HD2441W-BK

Eizo is een Topmerk, maar wel prijzig.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

bitshape schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:26:
Als je een monitor wilt met HDMI ingangen en PIP :9 :

pricewatch: Eizo Flexscan HD2441W-BK

Eizo is een Topmerk, maar wel prijzig.
Dell 2407 heeft ook PIP :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

En heeft deze Dell 2407 ook 2 HDMI ingangen?
Voor de Topicstarter zijn de HDMI ingangen zeer handig ;)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

bitshape schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:30:
[...]

En heeft deze Dell 2407 ook 2 HDMI ingangen?
Voor de Topicstarter zijn de HDMI ingangen zeer handig ;)
Dan pak je toch een HDMI -> DVI plug? :) want de 2407 ondersteund wel hdcp :)
De nieuwe 3008 heeft trouwens wel HDMI en Displayport (en 2x DVI) en en :P

• Akrapovic58
Mja de Eizo zijn me net iets te prijzig... als ik met een verloopstukje ge kwaliteitsverlies heb = geen probleem.

Nu is er de twijfel tussen de [LG L245WP] (door DaCoTa) en de Dell... het prijsverschil van +/- 50 euro is niet zo erg. Enkel: wat is de beste koop...

Alvast bedankt voor de reacties! Hoe meer hoe liever... :-)

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

badslats schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:37:
Mja de Eizo zijn me net iets te prijzig... als ik met een verloopstukje ge kwaliteitsverlies heb = geen probleem.

Nu is er de twijfel tussen de [LG L245WP] (door DaCoTa) en de Dell... het prijsverschil van +/- 50 euro is niet zo erg. Enkel: wat is de beste koop...

Alvast bedankt voor de reacties! Hoe meer hoe liever... :-)
Verloopstukje is geen kwaliteitsverlies :) digitaal signaal naar digitaal signaal :P

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-07 17:07

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

de samsung 244T heeft enorme inputlag. D.w.z. dat alles net even een paar ms vertraagd is door processsing in het scherm. Dat is overigens niet hetzelfde als ghosting (waarbij pixels tijd nodig hebben om van kleur te verwisselen).

Het is een prachtig scherm, maar het is net of er een elastiekje tussen je muis en cursor op het beeld zit. Sommige (non-critici?) zeggen het niet te merken, maar ik vind het vreselijk. Das voor mij de reden geweest om hem niet te kopen, want verder is het een prachtig scherm.

Of dit opgelost is met de 245T weet ik niet, mss wel, mss niet.

Ik zou voor de Dell 2407 gaan. Ik ben zwaar anti-dell, maar dit scherm vind ik prachtig! Goede prijs en de panelen zijn heerlijk helder en backlight bleeding is vele malen minder dan de samsungs (waar ik me ook aan kan storen).

Als je echt geld wilt spenderen moet je naar Eizo kijken; dat zijn mijn lievelings schermen, maar helaas heel erg hoog geprijst; daar is de kwaliteit natuurlijk ook naar.

T60P Widescreen

• Akrapovic58
Seesar schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:44:
de samsung 244T heeft enorme inputlag. D.w.z. dat alles net even een paar ms vertraagd is door processsing in het scherm. Dat is overigens niet hetzelfde als ghosting (waarbij pixels tijd nodig hebben om van kleur te verwisselen).

Het is een prachtig scherm, maar het is net of er een elastiekje tussen je muis en cursor op het beeld zit. Sommige (non-critici?) zeggen het niet te merken, maar ik vind het vreselijk. Das voor mij de reden geweest om hem niet te kopen, want verder is het een prachtig scherm.

Of dit opgelost is met de 245T weet ik niet, mss wel, mss niet.

Ik zou voor de Dell 2407 gaan. Ik ben zwaar anti-dell, maar dit scherm vind ik prachtig! Goede prijs en de panelen zijn heerlijk helder en backlight bleeding is vele malen minder dan de samsungs (waar ik me ook aan kan storen).

Als je echt geld wilt spenderen moet je naar Eizo kijken; dat zijn mijn lievelings schermen, maar helaas heel erg hoog geprijst; daar is de kwaliteit natuurlijk ook naar.
Respect :P

En de dell 2407 vs de LG245WP ?

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

^^ Met de Dell 2407, moet je even zeker weten dat je een HC variant besteld. Deze hebben een ander type backlight, waardoor deze schermen meer kleur kunnen laten zien. Waardoor ze uitermate geschikt zijn voor fotobewerking, etc.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-07 17:07

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

badslats schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:06:
[...]

De LG ken ik niet, maar ik heb alleen een vooroordeel dat het net niet is...d.w.z. niet echt gefocust op kwalitiet, maar meer op prijs. Maar nogmaals ik ken het scherm niet en is gebaseerd op oudere ervaringen. Als ik mis schiet hoor ik dat graag.

En let op de reactie van ThunderNet.......ook niet onbelangrijk ;).

T60P Widescreen

Verwijderd

ThunderNet schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:08:
^^ Met de Dell 2407, moet je even zeker weten dat je een HC variant besteld. Deze hebben een ander type backlight, waardoor deze schermen meer kleur kunnen laten zien. Waardoor ze uitermate geschikt zijn voor fotobewerking, etc.
Echter hebben de HC's wel weer inputlag.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:03
badslats schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:06:
[...]

Zie mijn TS in het LG topic. Ik heb de LG thuis en de Dell op mijn werk en mijn voorkeur gaat uit naar de LG. Enige voordeel van de Dell is de kaartlezer en wellicht de iets eenvoudigere menu's, maar beeldkwaliteit vind ik van de LG beter (volledig subjectief, ik heb geen metingen gedaan).

De Dell is de niet HC versie.

[ Voor 3% gewijzigd door DaCoTa op 20-12-2007 16:18 ]

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

DaCoTa schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:44:
[...]

Zie mijn TS in het LG topic. Ik heb de LG thuis en de Dell op mijn werk en mijn voorkeur gaat uit naar de LG. Enige voordeel van de Dell is de kaartlezer en wellicht de iets eenvoudigere menu's, maar beeldkwaliteit vind ik van de LG beter (volledig subjectief, ik heb geen metingen gedaan).
En is de Dell op je werk de HC of de non-HC? :)

• Akrapovic58
Bron: http://www.pcpro.co.uk/reviews/113181/lg-flatron-l245wp.html
We're pleased to say that image quality is generally good. Gradients were smooth in both our colour and greyscale
ramps, and a large amount of detail showed up in darker areas of our test videos. We had no complaints with the
black or white levels, but we couldn't help noticing a slight reddish tinge when we used the 6,500K setting.
Switching to User mode and lowering the red level a little helped.

We also noticed a very slight amount of blurring in fast-moving scenes, which we didn't expect from a monitor with
an 8ms response time. Plus, the overall image lacked the sharpness of the A-Listed BenQ, possibly due to the anti-glare
ilm on the surface of the screen.

But these are minor complaints, and the LG L245WP costs significantly less than our A-Listed model. It's adjustable,
good-looking and offers the cutting-edge connections that today's devices need. Just keep the BenQ in mind when you go price hunting.

By David Bayon
Mmm, dit gaat een moeilijke beslissing worden blijkbaar... :/

Vooral omdat ik de dell niet kan zien natuurlijk...
beeldkwaliteit vind ik van de LG beter (volledig subjectief, ik heb geen metingen gedaan).
Kan u misschien hier wat dieper op ingaan? De Dell op Qsix is de Hc variant. Dus ik zal enkel op de review kunnen afgaan

[ Voor 43% gewijzigd door Akrapovic58 op 20-12-2007 16:02 ]

• Akrapovic58
Bezoekers van dit topic zulle waarschijnlijk hier veel aan hebben :) : 24" LCD Monitors Roundup by xbitlabs

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Ik heb zelf al een poosje de Dell 2407WFP en ben er uitermate tevreden over.

Wat doe ik zo allemaal mee:

Gamen ( ook op full HD reso's via een console)
TV kijken (via mijn Dreambox satelliet ontvanger)
Films (van AVI tot 1080P)

Heb tot op heden nog geen last gehad van input lag of ghosting.
Al met al een zeer goede monitor, met veel opties.

HDMI is niet nodig aangezien er toch geen speakers inzitten, DVI is dus voldoende.

Heb de mijne gekocht van Rob (Qsix) met dode sub/pixel garantie.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik denk dat ik ook voor de Dell E248 WFP ga gaan, dit voor games en vele films (+ eventueel tv kijken).
De HP 2408 heeft voor mij wat afgedaan wegens slechte kijkhoeken en té felle kleuren.

Wat voor videokaart heb je nodig om op een 24" scherm games op full detail te spelen? Momenteel heb ik een 8800 GTS 640 MB, maar plan wel om over te schakelen naar een nieuwe high end kaart wanneer die verschijnt.

Is het overigens zeker dat het een niet-TN paneel is?

• Akrapovic58
Mja na heeeel veeeel reviews te lezen ga ik ook voor de Dell ultrasharp gaan. Lijkt me de beste optie, met de minste negatieve eigenschappen. Enkel de reactietijd en inputlag zouden wat ghosting veroorzaken maar dit is amper merkbaar op aangeven van enkele tweakers...

Heb hem dan maar ineens besteld bij http://www.qsix.eu/bestdeals.php :9

Ik vertrouw het zaakje van LG niet echt. Misschien omdat ik vooroordelen heb ten opzicht van LG (geef ik eerlijk toe!) maar zeker door de negatieve review (uit mijn vorige post). Ik heb in het heel begin dat Tft schermen op de markt waren ook eens gezocht naar een TFT scherm. En toen waren de LG's (en de Philips'en, die meestal hetzelfde paneel hebben, van zeer povere kwaliteit). Dit zal wel de reden zijn. :X De Dell heeft geen negatieve eigenschappen en kost +/- even veel...

Hup Dell Hup !!! 8)

@ Addiction: De Dell ultrasharp 2407WFP-HC is een PVA paneel :*)

Ps: alvast bedankt aan alle tweakers voor de aan- en opmerkingen !!!

[ Voor 4% gewijzigd door Akrapovic58 op 22-12-2007 14:53 . Reden: Extra info ]

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-10-2025
Laat je bevindingen zeker weten dan !

• Akrapovic58
Zal ik zeker doen! Je mag me binnen een weekje of 1-2 gerust eens mailen.

Opmerkingen zoals die van "fastserver" en een pm (van een reviewer: Ik ben er zelf heeeeel tevreden over, en denk dat je voor dat geld niet snel een betere monitor zult vinden :) hebben de doorslag gegeven.

Ik wou zeer goede kwaliteit aan een schappelijke prijs, en dit leek me de beste optie.
Meestal is "uitstekende kwaliteit" zeer veel duurder. Hoewel ik een 2.1 systeem van bose heb wat +/- 300 heeft gekost. Als je de kwaliteit die daar uitkomt vergelijkt met alles anders: it's was worth every goddamn penny :9~

Verwijderd

Met name de subwoofers van Bose zijn erg goed, die trillen het geld uit je portomonee.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 17:49 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Je hebt je keuze inmiddels gemaakt, maar een topic als dit is eigenlijk niet de bedoeling. Met het lezen van reviews en door wat schgermen in het echt te bekijken (lang niet iedereen vindt tenslotte hetzelfde beeld het beste) had je dit ook prima zelf kunnen beantwoorden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.