Ik heb sinds kort een nieuwe PC gebouwd waarop ik Windows Vista wilde installeren. Ik heb Windows Vista op m'n oude PC ook gebruikt. Ik gebruik nog steeds dezelfde DVDspeler, Vista Ultimate 32-bit DVD en dezelfde harde schijf. Specs als volgt:
Asus M2N-e SLI mobo
AMD Athlon 64 X2 2,6 GHz
Club3D 8800 GTS 320mb
2 GB Kingston 667 RAM
160 GB Maxtor IDE hard disk
OCZ 600 watt voeding
Windows XP werkt trouwens prima, daar ben ik nu dit bericht op aan het typen.
Wat gebeurt er precies?
Ik installeer Vista Ultimate (tis gewoon een legale versie), typ serienummer in, format de C en D schijf, kies de C schijf om Vista op te installeren. Alles gaat prima, de computer start 1 keer opnieuw op en komt terecht bij "completing installation". Hier start de computer nogmaals opnieuw op waarna ik het bericht krijg "THE COMPUTER RESTARTED UNEXPECTEDLY OR ENCOUNTERED AN UNEXPECTED ERROR.
WINDOWS INSTALLATION CANNOT PROCEED. TO INSTALL WINDOWS, CLICK OK TO RESTART
THE COMPUTER AND THEN RESTART THE INSTALLATION."
Dit heb ik natuurlijk gedaan, zelfde probleem.
Wat heb ik allemaal gedaan?
- Windows Vista 64 bit versie geprobeerd
- 1 GB ram eruit gehaald en de modules een keer omgewisseld
- RAM voltage handmatig ingesteld
- Nieuwe harde schijf gekocht, oude losgekoppeld en Vista alleen op de nieuwe geprobeerd te installeren
- Andere DVD-speler geprobeerd
- alle devices losgekoppeld
- De 160 GB en nieuwe 400 GB harde schijf samengevoegd
- RAID in bios ge-enabled
- RAID drivers geïnstalleerd tijdens de Vista installatie
- BIOS geflashed in XP tot nieuwste versie voor dit mobo
- APIC instellingen gedisabled
- Vista upgrade advisor gedraaid, alles een vinkje- Windows Vista memory check (weet niet meer precies de naam) gerund, geen problemen
en niks werkt...
Windows XP draait nu dus, zoals gezegd, als een zonnetje... Je begrijpt vast wel dat ik een beetje wanhopig ben nu, het enige wat ik nog kan bedenken is dat het moederbord gewoon geen zin heeft om Vista erop te zetten en dat de enige oplossing is om een ander aan te schaffen. Daarentegen is het moederbord Vista compatibel volgens Asus én Microsoft en wordt er een drivers CD meegeleverd inclusief Vista drivers...
Wie kan mij helpen?
Asus M2N-e SLI mobo
AMD Athlon 64 X2 2,6 GHz
Club3D 8800 GTS 320mb
2 GB Kingston 667 RAM
160 GB Maxtor IDE hard disk
OCZ 600 watt voeding
Windows XP werkt trouwens prima, daar ben ik nu dit bericht op aan het typen.
Wat gebeurt er precies?
Ik installeer Vista Ultimate (tis gewoon een legale versie), typ serienummer in, format de C en D schijf, kies de C schijf om Vista op te installeren. Alles gaat prima, de computer start 1 keer opnieuw op en komt terecht bij "completing installation". Hier start de computer nogmaals opnieuw op waarna ik het bericht krijg "THE COMPUTER RESTARTED UNEXPECTEDLY OR ENCOUNTERED AN UNEXPECTED ERROR.
WINDOWS INSTALLATION CANNOT PROCEED. TO INSTALL WINDOWS, CLICK OK TO RESTART
THE COMPUTER AND THEN RESTART THE INSTALLATION."
Dit heb ik natuurlijk gedaan, zelfde probleem.
Wat heb ik allemaal gedaan?
- Windows Vista 64 bit versie geprobeerd
- 1 GB ram eruit gehaald en de modules een keer omgewisseld
- RAM voltage handmatig ingesteld
- Nieuwe harde schijf gekocht, oude losgekoppeld en Vista alleen op de nieuwe geprobeerd te installeren
- Andere DVD-speler geprobeerd
- alle devices losgekoppeld
- De 160 GB en nieuwe 400 GB harde schijf samengevoegd
- RAID in bios ge-enabled
- RAID drivers geïnstalleerd tijdens de Vista installatie
- BIOS geflashed in XP tot nieuwste versie voor dit mobo
- APIC instellingen gedisabled
- Vista upgrade advisor gedraaid, alles een vinkje- Windows Vista memory check (weet niet meer precies de naam) gerund, geen problemen
en niks werkt...
Windows XP draait nu dus, zoals gezegd, als een zonnetje... Je begrijpt vast wel dat ik een beetje wanhopig ben nu, het enige wat ik nog kan bedenken is dat het moederbord gewoon geen zin heeft om Vista erop te zetten en dat de enige oplossing is om een ander aan te schaffen. Daarentegen is het moederbord Vista compatibel volgens Asus én Microsoft en wordt er een drivers CD meegeleverd inclusief Vista drivers...
Wie kan mij helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 11:42 ]