PC geeft geen beeld!

Pagina: 1
Acties:
  • 527 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-01 12:29
Beste mensen,

Ik heb net geprobeerd mijn asus commando de bios up te date aangezien deze vrij oud was. De update tool deed het alleen niet, ik kreeg de melding Fail te erase EEPROM.
Ik dacht helaas ik probeer het wel met de bios file via de usb stick. mijn computer bleef hangen waarop ik hem resette..

Alleen nu krijg ik geeen beeld meer als ik de pc wil opstarte! Het beeldscherm, dat het wel doet met mijn laptop, geeft weer NO VIDEO INPUT. Als ik op de aanknop druk van de PC gaat hij wel aan maar krijg dus geen beeld. De videokaart krijgt wel stroom want de fan draait wel.

Weet iemand wat ik kan doen of wat er mogelijk aan de hand is???

Hoor het graag!!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sommige BIOSsen ondersteunen een directe boot vanaf Floppy, raadpleeg daarvoor je handleiding. Als je pech hebt kun je er simpelweg niets meer mee.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem PMG FAQ eens door voor wat handige tips om te kijken of het probleem daarmee opgelost kan worden.

• Redbaard
hij ondersteund volgens mij ook direct boot van floppy en van usb stick maar heb geen beeeld.:S dat heb ik wel nodig dacht ik zo. Kan mijn videokaart kapot zijn? me HDD's draaien allemaal.. me mobo display geeft niks aan..

zal het forum idd even doornemen

[ Voor 7% gewijzigd door Redbaard op 20-12-2007 00:15 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Simontjee schreef op donderdag 20 december 2007 @ 00:11:
hij ondersteund volgens mij ook direct boot van floppy en van usb stick maar heb geen beeeld.:S dat heb ik wel nodig dacht ik zo. Kan mijn videokaart kapot zijn? me HDD's draaien allemaal.. me mobo display geeft niks aan..

zal het forum idd even doornemen
Ook al heb je geen beeld, sommige ondersteunen dan alsnog een flash direct van floppy, wellicht met een bepaalde toetscombinatie. Uiterste reddingspoging zeg maar.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Simontjee schreef op donderdag 20 december 2007 @ 00:11:
hij ondersteund volgens mij ook direct boot van floppy en van usb stick maar heb geen beeeld.:S dat heb ik wel nodig dacht ik zo. Kan mijn videokaart kapot zijn?
Nee, video-kaart is natuurlijk niet stuk (98.6% zeker). Wat wel gaande is, is dat je BIOS weg/corrupt is geraakt tijdens de flash poging. Resetten als iets misgaat bij het flashen is dan ook iets wat je tegen alle kosten moet zien te vermijden (gewoon blijven proberen, wellicht dezelfde methode nog eens, wellicht een ander). Maar goed, daar is het nu te laat voor.

Wat je even moet doen, is je manual lezen (altijd een goed idee); te weten, sectie:

4.1.5 ASUS CrashFree BIOS 3 utility

Daar staat een methode beschreven om van je flash disk een emergency BIOS recovery te doen.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
anders heb je ook een bedrijf in Nederland welke de chips recovered, maar met Crashfree BIOS3 zou het ook moeten kunnen.

Maar je kan dit soort dingen voortaan beter niet doen, want:
1. Je weet niet waar je mee bezig bent, anders weet je wel waarom je geen beeld krijgt en dat je NOOIT moet resetten als een flash mislukt. Hier op GoT hebben we er een FAQ over, en daar staan oa dit soort “best practices”.
2. Je moet niet flashen “omdat je BIOS oud is”. Zolang je geen problemen hebt, haal je er ook geen voordeel uit om te flashen. Dit staat eveneens in de FAQ hier op GoT.

Voordat toch maar even lezen voordat je aan dit soort dingen gebeurt. Je manual zal je waarschijnlijk ook wel het eea uitleggen over de mogelijke problemen en gevaren.

Zie dit als een wijze les :)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Redbaard
Dit is zeker een wijze les doe dit dus nooit meer!! me msi deed het altijd perfect update daarom dacht ik van nou doe ik het bij mijn asus ook maar even dan is die alvast klaar voor die nieuwe cpu's.. STOM STOM STOM.

Ik ga even probere te recoveren.. met zo'n disk. Vind alleen heeel moeilijk want bij al die uitleg in de manual staat dat je dit en dit moet zien op het beeldscherm maar ik zie dus niks :(

dat bedrijf wat recovered heb je daar gegevens van en prijzen?

Of is het nu om weg te gooien als ik hem niet kan recoveren..

[ Voor 6% gewijzigd door Redbaard op 20-12-2007 11:09 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Simontjee schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:08:
Dit is zeker een wijze les doe dit dus nooit meer!! me msi deed het altijd perfect update daarom dacht ik van nou doe ik het bij mijn asus ook maar even dan is die alvast klaar voor die nieuwe cpu's.. STOM STOM STOM.

Ik ga even probere te recoveren.. met zo'n disk. Vind alleen heeel moeilijk want bij al die uitleg in de manual staat dat je dit en dit moet zien op het beeldscherm maar ik zie dus niks :(

dat bedrijf wat recovered heb je daar gegevens van en prijzen?

Of is het nu om weg te gooien als ik hem niet kan recoveren..
Dat is flashbios.org (staat eveneens in de FAQ). Geloof dat ze er 15€ voor vragen per chip oid.

Je zult echter je hele bord op moeten sturen, gezien er geen socketed bios aanwezig is, dan kan het duurder zijn (prijzen staan sowieso op de site).

• albatross
LiquidT_NL schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:05:
2. Je moet niet flashen “omdat je BIOS oud is”. Zolang je geen problemen hebt, haal je er ook geen voordeel uit om te flashen.
Inderdaad. Het oude adagium: "Don't fix it if it ain't broken!" gaat weer eens glorierijk op. Ik heb ook een Commando, en heb alleen geflashed (naar 1501, gelook ik) omdat mijn oude 10.x BIOS mijn Q6700 nog niet kende. Maar als het niet nodig is, niet doen dus!

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• Redbaard
Ik lees van asus dat ik op de floppy gewoon de bios file moet zetten. maar op die faq lees ik:

Ami bios:
* Download de BIOS file en hernoem hem naar AMIBOOT.ROM
* Zet dit bestand op een maagdelijk lege flop.
* Duw de flop in de gleuf en booten maar!
* Bij sommige mobo's moet je ook nog ALT+F2 of CTRL+Home oid indrukken tijdens het booten, maar dat staat vast wel in de handleiding beschreven

Moet ik hem nou hernoemen of niet? want in de manual staat dit niet.

• albatross
Simontjee schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:31:
Moet ik hem nou hernoemen of niet? want in de manual staat dit niet.
Kan het erg kwaad om beide even te proberen? :) Het typen van je post duurde ongetwijfeld langer dan het hernoemen van een bestand.

EDIT: In je handleiding kun je duidelijk op het plaatje zien dat de recovery tool zoekt naar: "Commando.ROM". Doe dat dan eerst maar, zou ik zeggen.

[ Voor 20% gewijzigd door albatross op 20-12-2007 11:41 ]

• Redbaard
albatross schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:36:
[...]

Kan het erg kwaad om beide even te proberen? :) Het typen van je post duurde ongetwijfeld langer dan het hernoemen van een bestand.
Ben het ook aan het testen... maar aangezien ik niks zie weet ik ook niet of die iets pakt :s en hoelang moet ik het blijven proberen..

• albatross
Simontjee schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:41:
[...]
Ben het ook aan het testen... maar aangezien ik niks zie weet ik ook niet of die iets pakt :s en hoelang moet ik het blijven proberen..
Zie mijn bovenstaande edit: in je handleiding kun je duidelijk op het plaatje zien dat de recovery tool zoekt naar: "Commando.ROM". Doe dat dan eerst maar, zou ik zeggen.

Overigens, als je geen beeld blijft krijgen, onderneem dan eens de gebruikelijke stappen bij dit soort BIOS issues: stekker eruit, (langdurig) de clear-CMOS in drukken; rood-verlicht knopje daarvoor zit op je mobo. Het kan zijn dat ie alleen met een resetje niet begint aan die recovery.

• Redbaard
albatross schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:47:
[...]

Zie mijn bovenstaande edit: in je handleiding kun je duidelijk op het plaatje zien dat de recovery tool zoekt naar: "Commando.ROM". Doe dat dan eerst maar, zou ik zeggen.

Overigens, als je geen beeld blijft krijgen, onderneem dan eens de gebruikelijke stappen bij dit soort BIOS issues: stekker eruit, (langdurig) de clear-CMOS in drukken; rood-verlicht knopje daarvoor zit op je mobo. Het kan zijn dat ie alleen met een resetje niet begint aan die recovery.
K ik heb nu dat knopje in gedrukt zodat het lampje uitgaat.. ik ga dat commando.rom even proberen thanks! Als ik floppy maak neem ik aan dat ik hem eerst moet formateren met de optie aangevinkt van:
MS-DOs opstart diskette?

EDIT: Woops natuurlijk moet ik dat niet doen foutje! Heb de diskette nogmaals even gewoon snel geformatteerd en dat bestandje Commando.ROM genoemd.

Op de Asus site staat 3years warrenty, ik heb alleen de serial geen bon of iets dergelijks heb ik dan garantie?

[ Voor 13% gewijzigd door Redbaard op 20-12-2007 12:34 ]

• albatross
Simontjee schreef op donderdag 20 december 2007 @ 12:31:
[...]
Op de Asus site staat 3years warrenty, ik heb alleen de serial geen bon of iets dergelijks heb ik dan garantie?
Hmm, ik denk dat je zonder bon niet erg veelt kunt (bij wie wel?). Overigens betwijfel ik ook of 'ge-brickte' BIOSen ook onder de garantie vallen. Maar je zou ASUS een kunnen bellen.

Lukt er al iets met die "Commando.COM"? Hoor je je floppy drive lopen, bv.?

Ik zie overigens ook nog even staan:

"DO NOT shut down or reset the system while updating the BIOS! Doing so can cause system boot failure!"

Ook nog eens die clear-CMOS button proberen terwijl ie aan staat. Gewoon ca. 10 seconden ingedrukt houden, en daarna weer herstarten.

• LiquidT_NL
Je hebt het vanzelf door als hij de floppy pakt, dan gaat je FDD ratelen :)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Redbaard
LiquidT_NL schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:29:
Je hebt het vanzelf door als hij de floppy pakt, dan gaat je FDD ratelen :)
Denk dat ik dan dus een probleem heb.. In de manual staat dat ik een de CD of Flash USB of floppy met het bios bestand moet invoeren en opstarten en op alt f2 moet drukken.

Ik heb dit met alles gedaan, ook met floppy. En heb de biosfiles de orignele benaming/amiboot.rom/commando.rom geprobeerd maar hij doet helemaal niks :S

Ik heb nu het knopj van clearmos ingedrukt zodat het lampje uitgaat en even de stekker eruit zoals mij is aangeraden.. Ik weet het verder ook niet meer nu.. Niet echt crashfree die crashfreebios3

• LiquidT_NL
Komt hij, heeel misschien dat dit werkt:
Ga naar www.bootdisk.com, en download een DRDOS flash bootdisk
Download via asus even awdflash.exe en je biosfile (dus in dit geval commando.BIN).
Maak een file "autoexec.bat" aan in notepad oid, met de volgende regel (*even googlen):

AWDFLASH.EXE commando.BIN /PY /SN /R /CC /CD /CP

stop deze floppy erin, start de PC en op hoop van zegen!

• Redbaard
LiquidT_NL schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:46:
Komt hij, heeel misschien dat dit werkt:
Ga naar www.bootdisk.com, en download een DRDOS flash bootdisk
Download via asus even awdflash.exe en je biosfile (dus in dit geval commando.BIN).
Maak een file "autoexec.bat" aan in notepad oid, met de volgende regel (*even googlen):

AWDFLASH.EXE commando.BIN /PY /SN /R /CC /CD /CP

stop deze floppy erin, start de PC en op hoop van zegen!
even proberen ik heb een drdos flash gedownload waar jij zei,heb ook de awdflash.exe. alleen mijn biosfile opnieuw gedownload een biosfile for dos maar die heet nog steeds.rom en niet .bin.
werkt het als ik er zelf gewoon .bin van maak?

• LiquidT_NL
Simontjee schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:52:
[...]

even proberen ik heb een drdos flash gedownload waar jij zei,heb ook de awdflash.exe. alleen mijn biosfile opnieuw gedownload een biosfile for dos maar die heet nog steeds.rom en niet .bin.
ik zou het niet doen, ik zoek het even op. Over max. 10 minuten edit ik deze post even.

edit: ik ben nog even bezig met zoeken. ik heb nog een vraagje:
Probeerde hij uberhaupt de floppy te benaderen, ook toen je op alt+f2 drukte?

[ Voor 13% gewijzigd door LiquidT_NL op 20-12-2007 16:28 ]

• albatross
Simontjee schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:52:
[...]

Jongens, denk maar niet dat je gewoon met een DOS bootable diskette kunt gaan booten van dat ding om daar wat commando's uit te voeren, zonder werkende BIOS. :) DOS heeft ook *tig BIOS calls en hooks. Vergeet dat maar. Zou wat moois wezen; dan kon je net zo goed van je harddisk booten!

Nee, de truuk hier is dat je met ALT-F2 een hopelijk nog aanwezig stukje (beschermde) BIOS aanspreekt dat alleen maar die Commando.ROM kan inlezen, en zichzelf daar weer aan op kan trekken (een bootstrap dus, in de waarste zin des woords).

Die ALT-F2 zou ik overigens doen TIJDENS het booten, net zoals je DEL indrukt tijdens een boot. Als je er te lang mee wacht, zou het moment wel een voorbij kunnen gaan.

• Redbaard
albatross schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:21:
[...]

Jongens, denk maar niet dat je gewoon met een DOS bootable diskette kunt gaan booten van dat ding om daar wat commando's uit te voeren, zonder werkende BIOS. :) DOS heeft ook *tig BIOS calls en hooks. Vergeet dat maar. Zou wat moois wezen; dan kon je net zo goed van je harddisk booten!

Nee, de truuk hier is dat je met ALT-F2 een hopelijk nog aanwezig stukje (beschermde) BIOS aanspreekt dat alleen maar die Commando.ROM kan inlezen, en zichzelf daar weer aan op kan trekken (een bootstrap dus, in de waarste zin des woords).

Die ALT-F2 zou ik overigens doen TIJDENS het booten, net zoals je DEL indrukt tijdens een boot. Als je er te lang mee wacht, zou het moment wel een voorbij kunnen gaan.
dat heb ik geprobeerd maar dat lukt dus niet.. althans er gebeurd niks en ik hoor ook niet het "geratel" dat mijn fdd zoekt

EDIT:
Ga het nog maar eens probere.. met een toetsenbord met snoer! want heb nu een mx setje eraan via usb .. miss werkt dat?

[ Voor 6% gewijzigd door Redbaard op 20-12-2007 16:29 ]

• LiquidT_NL
heb je al geprobeerd om eens gewoon de recovery DVD te proberen? Dus die recovery DVD erin, en PC aan?

Als dat niet werkt, even rebooten, en dan alt-f2 (hoewel dit niet in de manual staat).
Misschien dat het helpt, dat staat op de ASUS site in de manual bij de CrashFreeBios.

Overigens, voortaan als je een BIOS download even de waarschuwing lezen van de Asus site die dan pop-upt!
Please note, BIOS update is only recommended when experiencing technical difficulties with your system, And is not recommended to be performed regularly.

Moreover, due to the nature of BIOS update, there is certain level of dangers involved. BIOS update must be performed with extreme caution . During BIOS update process, your system must be maintained without interference or power loss to prevent unexpected damage.

In case of BIOS update failure, please follow instructions in your User's Manual for guidelines on BIOS recovery via CrashFree BIOS. In the event that BIOS recovery is not recoverable via CrashFree BIOS, please contact your place of purchase for further assistance on BIOS recovery.

• albatross
Simontjee schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:25:
[...]
EDIT:
Ga het nog maar eens probere.. met een toetsenbord met snoer! want heb nu een mx setje eraan via usb .. miss werkt dat?
Ja, dat zou ik zeker doen! Gewoon een toetsenbordje met een directe PS2 of USB aansluiting.

• Redbaard
LiquidT_NL schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:05:
anders heb je ook een bedrijf in Nederland welke de chips recovered, maar met Crashfree BIOS3 zou het ook moeten kunnen.
Heb dat bedrijf eventjes gemaild vanmiddag maar tot op heden geen reactie.
Heb jij ervaring met dat bedrijf? ik weet totaal niet welke service ofzo ik moet selecteren maar kan het uberhaupt wel met de asus commando.. en als het gebeurd is, is die dan weer net zo als van te voren?

**Damit wat heb ik een spijt hiervan zeg!! board net gekocht! (2de hands)**

• LiquidT_NL
al geprobeerd nou met de DVD die bij het moederbord zat? Dit staat namelijk in de handleiding.

Even 2x proberen:
1x zonder iets te drukken
1x met alt+f2

overigens kan je heel misschien proberen een bootflop te maken, maar als hij bij voorbaat je floppydrive niet benadert lijkt het mij sterk dat hij een autoexec wil gaan uitvoeren voor je.

En dat bedrijf: het bedrijf blijkt gewoon goed te zijn, heb weinig ervaring (zowel van mezelf als anderen) maar degenen die er gebruik van hebben gemaakt zijn gewoon tevreden. Misschien moet je even contact met ze opnemen :)

• Redbaard
LiquidT_NL schreef op donderdag 20 december 2007 @ 18:39:
al geprobeerd nou met de DVD die bij het moederbord zat? Dit staat namelijk in de handleiding.

Even 2x proberen:
1x zonder iets te drukken
1x met alt+f2

overigens kan je heel misschien proberen een bootflop te maken, maar als hij bij voorbaat je floppydrive niet benadert lijkt het mij sterk dat hij een autoexec wil gaan uitvoeren voor je.

En dat bedrijf: het bedrijf blijkt gewoon goed te zijn, heb weinig ervaring (zowel van mezelf als anderen) maar degenen die er gebruik van hebben gemaakt zijn gewoon tevreden. Misschien moet je even contact met ze opnemen :)
Ben bang dat ik idd gewoon moet laten reparen.. heb ook al asus zelf gemaild maar dat volgens mij nogal een gedoe en kost miss nog wel meer want denk niet dat het onder de garantie valt of wel?

DVD pakt ie niet en hij spreekt me floppy ook niet aan..

Vind wel stom dat je zo je moederbord kan verkloten, best een dure mobo! niet echt crashfree dus..

• LiquidT_NL
ehm... Je hebt het toch echt zelf verkloot :P Crashfree is een extra mogelijkheid tot recoveren, vroeger moest je het echt zelf uitzoeken, nu geven ze een mogelijkheid die misschien nog werkt en gebruiksvriendelijk is.

Het is een leer voor de volgende keer. Ik snap ook echt niet dat je die melding niet hebt gezien in die pop-up op de ASUS site, of dat je die melding zo hebt kunnen negeren. Of dat je niet eerst even het eea hebt gelezen over je BIOS flashen; elke howto, tutorial of FAQ geeft al aan dat je het niet moet doen als er niets mis is, en als het mislukt dat je nooit mag resetten.

Asus geeft overigens op hun site aan wanneer ze wel en niet garantie bieden: ik weet niet of jij onder garantie valt zonder bon, maar er wordt nergens wat vermeld over een mislukte flash.

Bel anders eens: +31-(0)591-570290

Dat is een stuk makkelijker dan e-mailen.

• albatross
LiquidT_NL schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:07:
ehm... Je hebt het toch echt zelf verkloot :P Crashfree is een extra mogelijkheid tot recoveren, vroeger moest je het echt zelf uitzoeken,
Dat viel nog wel mee. Ik heb ooit nog eens een AMD 40 386-alike bordje gehad waar de BIOS foetsie van ging. Toen had je een jumper truuk, die een ergens een adres-lijntje omdraaide, zodat je toegang kreeg tot een hardwired mini BIOSje van 4K, die de emergency recovery kon doen. Internet was toen nog niet wijd verspreid, en ik moest die BIOS bij een vriend via zijn modem ophalen op een BBS ergens in Londen. :) Maar het werkte WEL.

• LiquidT_NL
albatross schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:55:
[...]

Dat viel nog wel mee. Ik heb ooit nog eens een AMD 40 386-alike bordje gehad waar de BIOS foetsie van ging. Toen had je een jumper truuk, die een ergens een adres-lijntje omdraaide, zodat je toegang kreeg tot een hardwired mini BIOSje van 4K, die de emergency recovery kon doen. Internet was toen nog niet wijd verspreid, en ik moest die BIOS bij een vriend via zijn modem ophalen op een BBS ergens in Londen. :) Maar het werkte WEL.
joh? :P Ontzettend grappig, maar hoeveel mensen zouden dat weten? :P Of stond dat dan ook in je manual? En zat het in veel moederborden?

Verwijderd

Ik heb helaas nu exact hetzelfde probleem. Mijn computer liet met enige regelmaat een blauw scherm zien en daarom heb ik alle drivers geupdate.

Als laatste wilde ik de update van de bios installeren en exact hetzelfde gebeurde als hiervoor beschreven is. Daarna liep de computer vast met een blauw scherm.

Ik vroeg me af of jij dit probleem als opgelost hebt, en zo ja, zou je me kunnen vertellen hoe?

• Redbaard
Ik ben net terug van vakantie en moet nu inderdaad dit probleem gaan zien te verhelpen.. maar na alles geprobeerd te hebben kom ik toch echt uit op de service van "The Biosflasher" www.flashbios.org.
Een nieuwe bios zou het probleem moeten verhelpen.. Ik houd je op de hoogte

• Razer86
  • Laatst online: 07-04 11:08

Razer86

Hmm....

Ruim een maand geleden heb ik op een avondje na het drinken van een paar biertjes besloten om m'n BIOS te flashen, dit ging totaal mis en m'n pc wilde niet meer booten. |:(
Na er een tijd geen aandacht meer aan te hebben besteed(ik had toch al plannen voor een andere pc) bedacht ik mezelf gewoon dat ik naar DFI zelf moest mailen en ze te vragen voor een nieuwe BIOS chip.

Weekje later had ik m'n nieuwe BIOS. :D

Dus raad ik je aan een mailtje te sturen naar ASUS.

SystemSpecs - D2 LOD *Razernl

• mad_max234
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Exorcist schreef op woensdag 19 december 2007 @ 23:51:
Sommige BIOSsen ondersteunen een directe boot vanaf Floppy, raadpleeg daarvoor je handleiding. Als je pech hebt kun je er simpelweg niets meer mee.
Nou zo erg is het ook weer niet dat je er niks meer mee kan, je kan er altijd nog een nieuwe bioschip instoppen. ;)

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Asus heeft goeie service. Misschien kun je een chip op laten sturen

Geen draadloze toetsenborden of muizen gebruiken als je dit soort dingen probeert. Gewoon met een ps2 aanslutiing als je mobo dat support.

• Redbaard
Ik laat mijn mobo gewoon reparen bij de bios flasher kan altijd nog een keer mailen voor een nieuwe bios, ik soldeer namelijk liever zelf niet aan mijn mobo.

• Redbaard
Mobo naar de Biosflasher verstuurd, dag erna alweer naar mij retour gestuurd! Alles werkt weer gewoon perfect harstikke mooi!
Pagina: 1