Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nokia E90: wel e-mail zenden, niet ontvangen (POP)

Pagina: 1
Acties:
  • 590 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie zou mij kunnen helpen met het volgende mysterieuze probleem:

Ik heb een hele sloot aan Symbian en Windows Mobile toestellen gehad, waar ik steeds mijn e-mailaccount (standaard POP-account bij hostingprovider) met dezelfde instellingen op had geconfigureerd. Dit zijn de juiste instellingen (ook voor Outlook op de PC) en ze hebben het altijd perfect gedaan.

Nu stel ik ditzelfde e-mailaccount in op de Nokia E90 en dan gaat er ineens iets niet meer goed.
E-mail verzenden gaat zonder problemen, e-mail ophalen gaat helemaal niet.

Wanneer ik wil verbinden met de mailbox om de berichten op te halen, dan slaagt deze verbinding op het eerste gezicht, maar wanneer het scherm opkomt dat de berichten worden opgehaald gebeurt er niets meer.

Wat ik weet/heb geprobeerd:
------------------------------------------
- Verbindingsmethode (3G of WLAN) maakt niet uit;
Het ligt dus niet aan de telecomprovider of wat dan ook.

- Locatie maakt niet uit.

- Stel ik het account op de E90 opnieuw, maar dan als IMAP4 in, dan WERKT HET. Echter is IMAP4 vervelend omdat deze altijd alleen maar headers ophaalt en een eigen mappenstructuur in je E90 inbox handhaaft. IMAP4 mag dan wel werken, maar het is geen oplossing.

- Het exacte probleem is, wanneer ingesteld als POP3 met dezelfde instellingen als altijd:

* E-mailbox (op server) is leeg = verbinden met de mailbox via de E90 lukt zonder problemen.

* E-mailbox (op server) heeft ontvangen berichten = verbinden met de mailbox lukt, maar bij het binnenhalen van de mails gebeurt er verder niets.

------------------------------------------

Weer een lekker exotisch geval dus. Het rare is dus dat het lijkt of het proces na de verbinding met de mailbox stagneert op de constatering van nieuwe berichten. Allerlei instellingen al beveiligingspoorten (SSL e.d.) en aanmelden met APOP op de E90 werken niet. Ik denk dus dat ik alles aan de E90-kant wel heb gehad nu. Pak ik een Windows Mobile-toestel erbij (nogmaals: exact dezelfde instellingen), dan gaat het weer zonder problemen.

Wat doet de E90 dan anders? Hoe los ik dit op?

Bedankt alvast!!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Interessant probleem. Meestal werkt het andersom niet, maar dan vergeten mensen dat ze hun SMTP van hun ISP niet kunnen gebruiken :P

Maar, toch graag verder in:

Het Nokia E90 topic

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Dit topic is gesloten.