aardlus problemen in auto

Pagina: 1
Acties:
  • 1.109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 08:35

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Dit heb ik dus ook, en al door meerdere mensen geidentificeerd als een aardlus. Lekker als dit een af fabriek Harman Kardon systeem is waar geen dealer weer aan wil beginnen om de kabels te verleggen. Dan moet bijna de hele auto uit elkaar omdat de kabels vreselijk 'goed' zijn weggewerkt.

Toen ik hem kocht zat het er al in, maar er geen aandacht aan besteerd omdat hij nog op duitse zenders stond en ik dacht gewoon slechte ontvangst te hebben. :(

Wat zou ik in dit geval nog kunnen doen? Ik kan eigenlijk alleen nog maar bij de kabels achterin de autoradio en dan ook nog maar met moeite.

Modbreak:afgesplitst van krekel geluid uit auto speakers

[ Voor 7% gewijzigd door teacher op 19-12-2007 20:18 ]

• appie1981
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
superduper schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:02:
Dit heb ik dus ook, en al door meerdere mensen geidentificeerd als een aardlus. Lekker als dit een af fabriek Harman Kardon systeem is waar geen dealer weer aan wil beginnen om de kabels te verleggen. Dan moet bijna de hele auto uit elkaar omdat de kabels vreselijk 'goed' zijn weggewerkt.

Toen ik hem kocht zat het er al in, maar er geen aandacht aan besteerd omdat hij nog op duitse zenders stond en ik dacht gewoon slechte ontvangst te hebben. :(

Wat zou ik in dit geval nog kunnen doen? Ik kan eigenlijk alleen nog maar bij de kabels achterin de autoradio en dan ook nog maar met moeite.
Je hebt aardlus isolatoren:
http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=852

Het is niet de beste oplossing maar als je niet je hele auto uit elkaar wilt slopen kan het best goed werken.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
appie1981 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:31:
[...]

Je hebt aardlus isolatoren:
http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=852

Het is niet de beste oplossing maar als je niet je hele auto uit elkaar wilt slopen kan het best goed werken.
Thanks. Op welke kabels zou ik deze moeten zetten? Ik kan dus alleen bij de radiokant komen en zou vlak voor de ISO connectoren nog wel een knipje kunnen zetten. Moet ik wel tulpjes eraan solderen....

• appie1981
superduper schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:35:
[...]

Thanks. Op welke kabels zou ik deze moeten zetten? Ik kan dus alleen bij de radiokant komen en zou vlak voor de ISO connectoren nog wel een knipje kunnen zetten. Moet ik wel tulpjes eraan solderen....
Je moet dat apparaatje tussen de tulp kabel die van je versterker af komt en de radio. Maar als ik jou zo hoor dan heb jij geen tulpkabels door je auto heen lopen. Heb je wel een versterker in je auto zitten of is je radio ook versterker?

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
appie1981 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:18:
[...]

Je moet dat apparaatje tussen de tulp kabel die van je versterker af komt en de radio. Maar als ik jou zo hoor dan heb jij geen tulpkabels door je auto heen lopen. Heb je wel een versterker in je auto zitten of is je radio ook versterker?
Ik heb wel een versterker (#17) in de auto zitten en deze zit achterin tegen de achterwand van de kofferbak gemonteerd onder de bekleding. Dat heb ik al wel eens open gehad maar alles zit heel strak met BMW connectoren bevestigd en is in één enorme kabelboom (#1). Daar heb ik zeker geen ruimte om te knippen.
Afbeeldingslocatie: http://www.superdupernet.nl/Z3_HK_audio.png

Zo te zien ligt dit alles wel aan dezelfde kant als de main kabels, alhoewel volgens mij de verbindingen met de accu via de rechterkant lopen (accu zit achterin):
Afbeeldingslocatie: http://www.superdupernet.nl/Z3_wiring.png

[ Voor 4% gewijzigd door superduper op 19-12-2007 20:47 ]

Verwijderd

1. een auto heeft geen aarde, alleen een massa.

2. is er later een andere radio ingeklust?
zo ja, dan zit het probleem hoogst waarschijnlijk in de radio

• appie1981
superduper schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:33:
[...]

Ik heb wel een versterker (#17) in de auto zitten en deze zit achterin tegen de achterwand van de kofferbak gemonteerd onder de bekleding. Dat heb ik al wel eens open gehad maar alles zit heel strak met BMW connectoren bevestigd en is in één enorme kabelboom (#1). Daar heb ik zeker geen ruimte om te knippen.
[afbeelding]

Zo te zien ligt dit alles wel aan dezelfde kant als de main kabels, alhoewel volgens mij de verbindingen met de accu via de rechterkant lopen (accu zit achterin):
[afbeelding]
Je moet er achter zien te komen welke kabels gebruikt worden voor de aansluiting van de versterker. en daar moet je dan die aardlus isolator tussen maken.
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:54:

Je hebt gelijk dat een auto geen aarde heeft maar toch wordt het een aardlus genoemd :9 .

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:54:

Je hebt natuurlijk gelijk bij 1.

Optie 2 is ook al uitgebreid getest met verschillende radios, maar helaas geen verschil.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Massa-ontstoringsfilter zou je ook nog kunnen proberen...

ééntje tussen de massa van de versterker en ééntje voor de radio...
Pagina: 1