Toon posts:

[Vista] Beschadigde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 662 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na het installeren van Windows Vista Ultimate (32bit) heb ik wat problemen. De installatie is goed gelukt en Windows Vista start juist op. Als ik dan wat programma's ga installeren (drivers, programma's) dan krijg ik telkens weer een foutmelding (vista namelijk al verschillende malen opnieuw geinstalleerd).

Ik krijg dan deze foutmelding:

---------------
WinSAT.exe (dit kan ook een ander bestand zijn) beschadigd. - Beschadigde schijf.

De bestandssysteemstructuur op de schijf is beschadigd en onbruikbaar. Voor het hulpprogramma CHKDSK uit op volume C:.
---------------

Daarna start ik de vista (of xp partitie) op en gaat de pc de vista partitie controleren/herstellen met CHKDSK.

Er staat dat de 'beschadigde vermeldingen in kernlijst verwijderd worden'...... Uiteindelijk staat er dat er een 'fout in index $I30 voor bestand...' zit. Dan heel veel regels met de tekst: 'verwijderen van index ...'. Daarna nog veel regels dat er een 'zwevende bestand herstelt wordt'.

Als dat na 5 minuten afgelopen is start vista weer op maar uiteindelijk krijg ik de foutmelding weer in vista bij het installeren van een programma (of sp1 bijvoorbeeld) en beginnen we van voor af aan.

Heeft iemand een idee wat hier mis gaat? Is er iets mis met mijn hardware ofzo? Ik heb geen idee wat ik verkeerd doe.
Hopelijk kan iemand mij helpen....

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand me hiermee helpen?

• Monkii0110
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-12-2025

Monkii0110

This is Sparta!!!

Probeer Vista eens te installeren en dan bij de installatie kiezen dat je de partitie wil formateren.

Kijken wat er dan gebeurd.

Anders kan het wat zijn met je geheugen o.i.d.
Is er wat veranderd in de Hardware situatie?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoe is het met de conditie van je harde schijf gesteld? Smart waarden? Zie: OM FAQ / Beleid

[ Voor 43% gewijzigd door Noork op 21-12-2007 02:24 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-02 22:51
Ga eens naar de website van de HD fabrikant en download hun testtool om je HD na te kijken en laat eventuele bad sectors fixen. Houd in je achterhoofd dat bad sectors een aankondiging kunnen zijn (niet altijd het geval) van het begin van het einde van de betreffende HD.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de Sea tool geinstalleerd en een diagnostische test (ook de long drive test). beide geen fouten. ik heb wel laatst 2 niewe geheugenbalkjes in mijn pc gezet. waarvan ik er 1 weer uit heb gehaald, sindsdien geen problemen met het geheugen.....kheb echt geen idee
Pagina: 1