Geheugen timing

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008

• ZeroXT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-05 19:16
Een goedendag,

Ik was van plan een nieuw systeem te kopen met daarbij natuurlijk ook nieuw geheugen.
Nu heb ik rond gekeken op internet naar de beste geheugen modules binnen mijn budget.
Ik kwam daar een overclocking review tegen en zag ook een paar dingen over geheugen timings.

zoiets als 4-4-4-9

Wat betekenen al die cijfers nu eigenlijk en hoe moet ik dat zelf toepassen op mn eigen geheugen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dat is de CAS Latency: Wikipedia.
Geheugen timings: en dan de CAS latencies. Hoe lager is natuurlijk hoe sneller. Maar of je verschil gaat merken? Procentueel worden de verschillen steeds kleiner, naarmate de kloksnelheid cq bandbreedte van het geheugen toeneemt. Het verschil tussen bijvoorbeeld PC100 CL2 en PC100 CL3 is veel meer merkbaar dan het verschil tussen PC3200 CL2 en PC3200 CL3, die op haar beurt meer merkbaar is dan het verschil tussen PC2-6400 CL3 en PC2-6400 CL4. Lage latencies zijn leuk voor benchmarkresultaten en voor de overclockers (laag-latentie geheugen is in wezen verder te overclocken dan hoog-latentie geheugen), echter tegenwoordig zijn de real world performanceverschillen te verwaarlozen. Mocht het prijsverschil voor voor jou "te groot" zijn, dan kun je deze gerust links laten liggen. Word start heus niet 1 seconde trager op

[ Voor 83% gewijzigd door Outerspace op 19-12-2007 00:52 ]

Wauw, een sig!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:15

Thandor

SilverStreak

Dit is wel vrij basic en eenvoudig op te zoeken, derhalve gaat dit topic op slot.
Zie bv. de PMG FAQ waar een link naar de RAM FAQ staat :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.