Kep een Dialplan editor geschreven voor de Speedtouch 780

Pagina: 1
Acties:
  • 780 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-12 13:47
Ik heb sinds kort een Speedtouch 780 voor mijn adsl account. Een van de redenen om deze te nemen was dat het een ingebouwde voip moegelijkheid heeft.

Ik ben er inmiddels wel achter dat het wijzigen van het dialplan niet echt handig is met via een telnet verbinding. Daarom heb ik een tooltje geschreven waarmee het een stuk handiger gaat.

Het is hier:

http://www.robvonk.com/projects-english/dialplanedit/

te vinden.

Het is heel simpel maar het werkt. Als je ervaring hebt met de telnet methode, snap je mijn tool ook.

Ik moest een nieuw account aanmaken omdat ik niet met administrator zonder wachtwoord kon inloggen via telnet.

Ben benieuwd of ik er nog iemand blij mee kan maken.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Cool !!! Dat is een goed idee. Het werkt!
Inderdaad, ik moest eerst een user account bijmaken, anders werkte het niet.
Waarom werkt het normale Administrator account niet?

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-12 13:47
Waarom werkt het normale Administrator account niet?
Ik heb geen flauw idee. Ik kan ook niet met telnet inloggen via het Administrator account.

• mvanovereem
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-02-2022
Beste Rob,

Dat lijkt me een handig tooltje waar ik mogelijk wel wat aan heb. Misschien kun je me bij het volgende helpen:

Ik heb 2 telefoonnummers bij xs4all. Eén nummer (prive nummer) komt op beide poorten van de ST780 binnen, het andere alleen op poort 2 (zakelijk nummer). So far so good.

Het vervelende is nu dat als ik uitbel met het toestel aan poort 2 ook het zakelijke nummer wordt gebruikt. En dat wil ik nu net niet want op het privé nummer heb ik een flat fee abonnement en heb ik dus geen flexibele belkosten.
Kan ik nu in het dialplan een aanpassing maken zodat ik forceer dat altijd het 'privénummer' wordt gebruikt voor outbound calls?

Misschien schud je het antwoord zo uit de mouw, zo niet dan jammer en in ieder geval bedankt voor de dialplan editor.

tnx,
Maarten