Tweakers Free/Tweakers Ad-Removed nog wel nut ?

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:40
Hallo,

Op tweakers heb je verschillende keuzes in de shop, onder andere ook om een account te krijgen waarbij je dus geen ads en banners hebt. Nu, de meeste mensen die hier op Tweakers zitten gebruiken toch wel vaak Firefox/Opera en ook nog wel een deel IE, maar in de eerste 2 zijn er zat genoeg extensies/plugins (noem het zoals je wil) om er voor te zorgen dat je geen ads meer krijgt te zien, gaande van de flash animaties tot de gewone textads.

Ik gebruik zelf ook Adblock Plus icm Firefox, maar principieel zet ik deze af als ik op tweakers zit en klik er regelmatig ééntje aan om een centje te genereren voor Tweakers (right ?). Nu, misschien zorgt dit topic er net voor dat mensen het volgende jaar geen abbo meer nemen en adblock plus gaan gebruiken. Maar ik stel me de vraag dan of die abbo's nog zo nuttig zijn? Ikzelf heb geen abbo en blok geen ads, maar ik denk dat er wel genoeg mensen zijn die dit wel doen. Levert dit soort abbo's nog genoeg op? (dan hoor je mij niet meer, dan ben ik heel blij voor jullie, anders zou ik het jammer vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ads zijn inderdaad te blocken, maar.. dat mag niet. In hoeverre dit controleerbaar is weet ik overigens niet.
Edit: Zie ook Mensen met adblockers op de frontpage. Informatief draadje :)

[ Voor 31% gewijzigd door RoD op 18-12-2007 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Abbo's hebben wel wat meer extra's dan enkel geen banners meer. Foto storage, private storage, extra forum.. geen banners is voor mij enkel een extra.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:26

Just_I

What did you just say?

SinergyX schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:13:
Abbo's hebben wel wat meer extra's dan enkel geen banners meer. Foto storage, private storage, extra forum.. geen banners is voor mij enkel een extra.
Er zijn twee abbo's, een T.net Full en een T.net Clear. In dit geval gaat het om het denk ik over het clear abonnement wat er hoofdzakelijk voor zorgt dat je geen ads meer ziet.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

@SynergyX: Bij een Clear abo krijg je alleen maar een bannervrij T.net en toegang tot /63. ;)

edit:
Hessel, voorkruiper. :w

[ Voor 17% gewijzigd door AtleX op 18-12-2007 17:17 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ah zo :)
Dan een gevalletje 'goed geweten' :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
/63 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat zal het abonneeforum wel zijn. /63 slaat op het forum ID. Lieve Adjes is dus /15 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het onderdrukken van de ads is inderdaad in strijd met de voorwaarden van T.net.
Dat het makkelijk te doen is is op zich niet zo interessant. dat maakt het clear abbo nog niet overbodig imo.
Omdat er dus nog genoeg mensen zijn die (zoals jij) de ads op de FP niet laten blokkeren, of mensen (zoal ik bijvoorbeeld) die samen met de diverse ad-block programma's ook gewoon een abbo hebben om de gemiste inkomsten van die ads te vergoeden.
Ik denk dat de paar Euro die abbo's betalen voor de ad-block meer opleverd dan ads waar die mensen waarschijnlijk toch niet op hadden geklikt.

/63 is inderdaad het abbo forum

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 18-12-2007 17:36 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 11:30
RoD schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:13:
maar... dat mag niet.
Edit: Zie ook Mensen met adblockers op de frontpage. Informatief draadje :)
wie zegt dat dit niet mag. ads zijn vergelijkbaar met reclame folders en die kan je ook weigeren door een sticker op je brievenbus.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

diehard889 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:35:
[...]

wie zegt dat dit niet mag. ads zijn vergelijkbaar met reclame folders en die kan je ook weigeren door een sticker op je brievenbus.
De reviews: Tweakers.net FAQ
Bepaling aangaande advertenties

15. Omdat Tweakers.net een gratis dienst van Tweakers.net BV is, wordt er op de pagina's reclame gemaakt. Het weren van deze reclame op welke manier dan ook is verboden. Deze reclame zorgt voor het voortbestaan van Tweakers.net BV. Overtreding van deze regel kan reden zijn voor onmiddellijke uitsluiting.
Dus het mag wel, maar T.net heeft geen verplichting om jou hun site te laten kunnen bekijken, dus dat mogen ze dan ook verhinderen.

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 18-12-2007 17:38 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Nou, juridisch gezien mag het wel, maar T.net kan je uitsluiten van hun diensten als jij hun ads weigert. Ik meende dat dat ergens in een FAQ/policy stond :)

Edit: Spuit 11 alweer, wat ^^ zegt dus.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 18-12-2007 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
als je het draadje goed leest wat je quoted, dan zal je zien dat je in de AV moet toestemmen om geen ads te blokken, ga je daar niet mee akkoord, dan moet je maar wegblijven (heel cru gezegd).

EDit: en wat betekent die spuit11 in hemelsnaam, daar suffer ik me al twee weken piek op

[ Voor 20% gewijzigd door HyperBart op 18-12-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere kant van het verhaal is dat GoT/t.net heel erg afhankelijk is van de users. Blijkbaar is er nog steeds een goede ratio van abbo's/blockende en niet blockende users om de boel draaiende te houden.

Ik block alles wat rijmt met ad servers of adressen die ik nooit zou bezoeken, eens in de maand ga ik de cookies bij langs en je hebt de meeste wel. En ik heb een abbo, niet zozeer om mijn geweten te sussen maar vanwege de unieke goede community dat t.net heeft en om dat in stand te houden.

Alle overige sites heb ik zoiets van, als het daar niet staat zal er vanzelf iemand opstaan die wel de info gratis vrijgeeft. En mja dat kan best een probleem worden als er een grote meerderheid van personen zijn die als mij denken :P maar goed heel egoïstisch gezegd is dat mijn probleem niet. Dat is iets waar de ondernemer rekening mee moet houden (het komt vaak over van, er ontstaat een community/bedrijf met een website waar veel gebruikers komen en ze verwachten wel even dat het min of meer vanzelf loopt met het tonen van bijvoorbeeld ads om de kosten eruit te halen, mja niet iedereen wordt slapend rijk zonder na te denken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:13
RoD schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:13:
Ads zijn inderdaad te blocken, maar.. dat mag niet. In hoeverre dit controleerbaar is weet ik overigens niet.
De meeste mensen met adblockers vallen door de mand omdat ze zichzelf melden in topics als deze. ;)

Maar het is natuurlijk ook geautomatiseerd te controleren. Kwestie van kijken of de ad wel opgevraagd wordt door de bezoeker... of ze moeten tegenwoordig al adblockers hebben die de ads wel downloaden maar alleen niet weergeven? :X

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
[...]

Ik vraag me inderdaad af hoe haalbaar het is. In de AV van Tweakers.net staat dan misschien wel dat het niet is toegestaan om advertenties te blokkeren, maar wat als dit nou bijvoorbeeld op hoger niveau (proxyserver op het bedrijf?) wordt gedaan, o.a. om bandbreedte te besparen? Wat als ik nu zelf een lijst met adservers blacklist in mijn HOSTS-file? (Ik ben even de naam kwijt van zo'n lijst)

Het internet is een medium net als tv en de brievenbus in dat opzicht: als ik geen reclame wil zien, zap ik door. Wil ik geen folders ontvangen, plak ik een JA/NEE of NEE/NEE-sticker. Op internet heb je zo'n optie niet, dus wordt het 'the next best thing': hosts blokkeren.

Ja, ik blokkeer op T.net de banners. En nee, ik ben niet in strijd met de voorwaarden. Zie mijn MyReact voor de reden ;)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
wederom in het draadje staat dat er die adblockers dat dus wel al kunnen tegenwoordig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:39

Glabbeek

Dat dus.

HyperBart schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:39:
EDit: en wat betekent die spuit11 in hemelsnaam, daar suffer ik me al twee weken piek op
http://nl.wikipedia.org/w...eeft_%28ook_nog%29_modder :)

En zo is het maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:09

sjirafje

No inspirational quotes here

[quote]diehard889 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:35:
[...]

[/quote]
Dat mag, maar dan mag Tweakers.net ook besluiten om je van hun site te weren.

edit: spuit 388

[ Voor 5% gewijzigd door sjirafje op 18-12-2007 17:47 ]

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ABOnnement!!

En hoe vaker je de frontpage bezoekt, hoe minder ads je krijg voorgeschoteld. (weet niet precies hoe het werkt, maar het zal in de cookies wel bijgehouden worden). Waarschijnlijk om te vermijden dat je steeds weer dezelfde ads voorgeschoteld krijgt (die je uiteindelijk al eens gezien hebt). Uiteindelijk krijg je alleen nog die gesponserde links te zien, de banners niet meer.

(en het hoeft niet eens zo vaak te zijn, ik merk dat je vrij snel de banners niet meer ziet). Mijn browser staat altijd open en tweakers.net is altijd ingeladen, dus ik heb nauwelijks last van ads. Geen reden dus om tot een ABO over te gaan. (en die sponsered links rechts onder .plans en reviews zijn zo klein, je merkt ze nauwelijks op, en ook gewoon plaintext...)

En dan nog, als ik eens m'n history clear, dan kan ik terug alle banners zien, big deal? Ik bekijk ze toch niet en scroll gewoon door naar wat ik wel wil zien, ze storen wat mij betreft echt niet. Zo weinig zelfs dat ik ze gewoon toch nooit lees of bekijk (dus weer geen reden tot abo of adblock)

Bandbreedte blijft een beetje jammer, zolang ze niet beginnen met te veel bewegende animaties of imbedded filmpjes vind ik het al best.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Ik ben wel blij dat die mogelijkheid er is. Al die extra opties in een full abbo heb ik niet nodig en op deze manier kan ik toch mijn steentje bijdragen.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

HyperBart schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:39:
Spuit elf zegt dus spuit elf... :(

[ Voor 33% gewijzigd door Guardian Angel op 19-12-2007 09:46 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

In dat geval mogen wij jou ook weigeren. Ik zal je een hint geven: dat gaat niet middels een stickertje. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Leuke reminder, heb net ook maar een abo'tje afgesloten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

-NMe- schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:41:
[...]

In dat geval mogen wij jou ook weigeren. Ik zal je een hint geven: dat gaat niet middels een stickertje. ;)
Je mag sowieso mensen weigeren, niet alleen in dat geval ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

.oisyn schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:06:
[...]

Je mag sowieso mensen weigeren, niet alleen in dat geval ;)
True, maar dat was mijn punt dan ook niet. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1