[VLC] Problemen met en door DTS geluid*

Pagina: 1
Acties:
  • 961 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StoicTundra
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik heb een paar rare dingen met het geluid....
Ik heb een iMac sinds 1 maand. Ik speel daar HD films op af, dat gaat prima icm VLC player.
Alleen nu heb ik een paar vage dingen.
Als ik een film met DTS geluid afspeel dan hapert het geluid, bij AC3 5.1 geen problemen.
Als je een film met DTS geluid doorspoelt crashed VLC player en dan ben ik het geluid in heel macos kwijt.

Mijn vraag is nu hoe kan ik zonder steeds opnieuw te moeten starten me geluid weer terug krijgen en heeft iemand een idee hoe het komt dat het DTS geluid zo hapert.

Meer info:
Bestand typen video: X264HD in MKV container
OS versie 10.5.1 leopard
VLC versie: 0.8.6c

Verder heb ik 1 film waar het DTS geluid het wel goed doet.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 20:16

deadinspace

The what goes where now?

Ik denk eigenlijk dat je bij onze verre noorderburen moet zijn ;)

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

=> Afbeeldingslocatie: http://www.shiftbackspace.com/images/apple_small.gif

Heb je al VLC 0.8.6d geprobeerd ?

Over je geluidsloosheid : ik zou ook eens een Activity Monitor openen als VLC gecrasht is : grote kans dat VLC daar nog staat. Even killen en hatseflats.

[ Voor 41% gewijzigd door Jungian op 18-12-2007 00:00 ]

0.0

• StoicTundra
Jungian schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:58:
=> [afbeelding]

Heb je al VLC 0.8.6d geprobeerd ?

Over je geluidsloosheid : ik zou ook eens een Activity Monitor openen als VLC gecrasht is : grote kans dat VLC daar nog staat. Even killen en hatseflats.
Geprobeerd, levert geen resultaat... nog steeds geen geluid. Moet echt opnieuw starten, maar naar mijn mening moet ik me geluid toch zonder reboot terug moeten krijgen??
Ja nu je het zegt... tis al laat en heb deze groep over het hoofd gezien O-) :z

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:25

zomertje

Barisax knorretje

mv Topic Appeltjesforum :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:39
Ik heb de titel aangepast, zodat het duidelijker wordt wat het probleem is: "[VLC] Problemen met en door DTS geluid".

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Als VLC omvalt, en dat doet 'ie af en toe, kan je met activity monitor of de terminal het proces 'coreaudiod' killen. Het OS start zelf een nieuwe op en je geluid is dan weer terug...

• StoicTundra
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:59:
Als VLC omvalt, en dat doet 'ie af en toe, kan je met activity monitor of de terminal het proces 'coreaudiod' killen. Het OS start zelf een nieuwe op en je geluid is dan weer terug...
Ok thanks, dat is opgelost, scheelt weer hoop reboots :P

Alleen vraag ik me wel af waarom DTS geluid zo hapert, ik heb 1 film waar DTS geluid goed werkt de rest bij 720p of 1080p films hapert het allemaal

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Heb hier een topic over geopend nog niet zo lang geleden (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1259709). De reden waarom dts niet werkt is simpel, het is een zware fout in vlc. Er wordt 2 keer gedecodeerd, waardoor de geluidstrack verhakkeld wordt afgespeeld. Het zal wachten worden tot het wordt opgelost in vlc, of met een beetje geluk kan je de laatste mPlayer gebruiken. Ik zeg een beetje geluk omdat hij bij meer mensen crasht dan werkt ...

• StoicTundra
F e r o x schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:10:
Heb hier een topic over geopend nog niet zo lang geleden (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1259709). De reden waarom dts niet werkt is simpel, het is een zware fout in vlc. Er wordt 2 keer gedecodeerd, waardoor de geluidstrack verhakkeld wordt afgespeeld. Het zal wachten worden tot het wordt opgelost in vlc, of met een beetje geluk kan je de laatste mPlayer gebruiken. Ik zeg een beetje geluk omdat hij bij meer mensen crasht dan werkt ...
Ok maar waarom werkt het in de ene film wel en andere niet dan?

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Omdat het enkel bij hoge kwaliteit dts-streams is. 1.5mb/ bijvoorbeeld.

• jnmen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-02-2022
Er is door het VLC-team een fix gemaakt. Zie jnmen in "MKV en DTS in Mac OS X"

Verwijderd

hebben jullie nu al een build of is het nogaltijd wachten geblazen want ik wil namelijk een filmpje zien met hoge DTS bitrate en kwacht tot het gaatvia VLC en kwil em nu zien in feite :p
Pagina: 1