WD2000JS: 3.5mb/s transfer hoe kan dit?

Pagina: 1
Acties:

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-02 23:20
Ik heb een WD2000JS, sata 3Gb/s. Allemaal fijn en aardig. Maar ik vond hem wel erg sloom met bestanden kopieren. Dus heb ik het programma HD Tune gedowload omte kijken wat nu de werkelijke transfer rate is.

Ik dat programma laten lopen, en wat komt eruit? Een snelheid van 3.5MB/s! Dat is toch niet acceptabel voor een schijf die beweer 3Gb/s te ondersteunen?

Ik heb ook een samsung schijf in mijn PC hangen en die haalt 71.5 MB/s, wat redelijk normaal is.

Hoe kan het dat die Western Digital schijf zo'n lage transfer rate heeft?

P.S: Op de WD schijf staat het OS *NIET* op.

Afbeeldingslocatie: http://roel.linkkabel.nl/HDTune_Benchmark_WDC_WD2000JS-00NCB1.png

[ Voor 6% gewijzigd door roelieboelie op 16-12-2007 19:28 ]

Hoi

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

zie Spinpoint stranfer rate te laag. RMA? voor hetzelfde probleem

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:05
71% CPU usage en 47°C, dat zijn ook geen normale waarden

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:03
Temperatuur is niks mis mee toch? CPU load is wat vreemd als je niks anders aan het doen bent inderdaad. Check je logboeken eens op disk errors, of anders even wat schijftesten draaien.

Verwijderd

Je schijf draait in PIO, dat kun je herkennen aan de hoge CPU usage in combinatie met een zeer lage maar constante transfer rate, met een horizontale trend. PIO vertraagt je systeem aanzienlijk. Zie de link van heuveltje voor een oplossing van het probleem.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
op de "info" tab zou je normaal moeten kunnen zien of hij PIO gebruikt, bij "healt" eens kijken naar de smart waarden kan ook nooit kwaad

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

PIO modus schijf, dat verklaart tevens je hoge CPU usage. IDE controller verwijderen in je app. beheer, herstarten en gaan.
Pagina: 1