Verwijderd

Nou, dat ben ik dus niet helemaal met je eens. Mijn ervaring de US of A in was inderdaad: Wie goed doet, goed ontmoet, maar bij het verlaten van de US of A.....
D: "Tas, open, nu."
Ik heel vriendelijk: "Oh, natuurlijk mag u mijn tas onderzoeken." (Tas open.)
D: (gezicht op onweer en ook niet bepaald voorzichtig met de spullen.)

Kennelijk met het verkeerde been uit bed gestapt denk ik dan maar.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:33

Barrycade

Through the...

Ja maar wat wil je dan... je staat de hele dag in de rommel van andere mensen te graaien.

Maar in de USA / Canada nooit problemen gehad met mijn (hand) bagage, ook niet met mijn fototas. Je mag er ook onzinnige hoeveelheden in kg's meeslepen. (uit mijn hoofd 50 kg voor ruimbagage). Dus het statief en monopod gingen mooi mee in de koffer. Enige nadeel is dat je je wel een breuk sleept.

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-01 20:33

Spotter

Lichtnicht

ajhaverkamp schreef op donderdag 20 december 2007 @ 07:45:
[...]

Hmm, misschien schreef ik het niet helemaal duidelijk. Ik bedoel het douane personeel aan de gate dat je handbagage controleert. Bagage die in het ruim gaat wordt niet zachtzinnig behandeld, door mens en machine.
douane..... aan de gate?? zijn gewoon security bedrijven ;)

Verwijderd

DarkFlow schreef op donderdag 20 december 2007 @ 01:25:
[...]

Vergeet niet dat er zelden slecht één stuks bagage in een bagagerek ligt. Je zit zo aan de 25 kilo als er drie tassen in liggen.
Ja, dat is waar. Op de een of andere manier dacht ik dat hij het over het gewicht van een tas had. 8)7
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 02:28:
[...]

Blijkbaar geldt dat voor nog een hoop mensen hier, want als ik zo de reacties tot nu toe eens over zie, dan zeggen er een stuk meer geen gezeik gekend te hebben. Slechts een klein aantal heeft het over bijbetalen en nog een kleiner aantal over nog vervelendere dingen. Als ik had moeten bijbetalen, vervelend, maar ik had het gewoon gedaan, ik wil immers die foto's schieten op vakantie. ...
Dat snap ik, maar misschien denkt de topicstarter daar anders over. :)
Zoijar schreef op donderdag 20 december 2007 @ 10:28:
[...]

Ik had al bijna problemen toen ik daar een keer om moest lachen... "denk je dat dit grappig is ofzo?" ... pff, doe niet zo moeilijk...
Hehe. Toen ik - een jaar na de aanslagen van 11 september - een weekje naar New York ging met m'n vader waren we al verdacht omdat we slechts één koffer en wat handbagage bij ons hadden. Sta je daar een half uur over je beroep en hobby's te vertellen. |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 00:03:

Dat snap ik, maar misschien denkt de topicstarter daar anders over. :)
Die kans acht ik klein, maar het kan natuurlijk ;) Ligt ook een beetje aan de insteek van de vakantie, maar zo te horen wil Fairy aardig gaan fotograferen daar..anders had het allemaal al wat makkelijker geleken :)

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 12:07:
Nou, dat ben ik dus niet helemaal met je eens. Mijn ervaring de US of A in was inderdaad: Wie goed doet, goed ontmoet, maar bij het verlaten van de US of A.....
D: "Tas, open, nu."
Ik heel vriendelijk: "Oh, natuurlijk mag u mijn tas onderzoeken." (Tas open.)
D: (gezicht op onweer en ook niet bepaald voorzichtig met de spullen.)

Kennelijk met het verkeerde been uit bed gestapt denk ik dan maar.
Dat is gewoon wel... kansloos. Voor jezelf opkomen en zeggen dat hij een beetje rustig aan moet doen. Wat hij eruithaalt, stopt hij ook weer terug, zoals het erin lag. En anders dien je een klacht in, zeg je dan. Hij mag dan wel een rotbaan hebben, maar het zijn jouw spullen!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
Jejking schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 03:44:
[...]

Dat is gewoon wel... kansloos. Voor jezelf opkomen en zeggen dat hij een beetje rustig aan moet doen. Wat hij eruithaalt, stopt hij ook weer terug, zoals het erin lag. En anders dien je een klacht in, zeg je dan. Hij mag dan wel een rotbaan hebben, maar het zijn jouw spullen!
ach, heb je met elk beroep, ook hier in nederland. de een wilt echt niet behoorlijk meewerken, de ander is heel makkelijk, zolang het maar redelijk blijft.

zo ben ik (na 11 september) met een compound boog (welliswaar gedemonteerd) in de ruimbagage naar nederland teruggegaan. alles werd gecontrolleerd (tsja, het was een klein vliegveldje, geen X-ray scanner aanwezig), en toen kwam hij die boog tegen. hij stond even raar te kijken, en een politieagent kwam er ook bij kijken. de conclusie was dat het was toegestaan om mee te nemen. beveiligings persoon pakt de boel weer in, en opeens die agent: "hold it.".. bleek dat die agent het niet helemaal eens was met de manier van inpakken. "you can pretty much count on it being damaged like that. that bow is not a shockbreaker." 8)7

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Verwijderd

Net twee dagen terug nog teruggekomen uit Dubai. Geen problemen met de KLM. Gewoon een crumpler rugtas met alles erin mee in de handbagage. 15 kilo was de max. en er werd nergens moeilijk over gedaan. Als je uiteraard maar wel binnen de afmetingsnormen blijft. Ook naar Hongkong heb ik geen problemen gehad met deze manier van reizen. Zelfs een losse laptop tas mocht nog mee.

Verwijderd

Even een berıchtje vanuıt turkıje

We hebben gevlogen met transavıa.

de handbagage en de ruımbagage nemen ze het gemıddelde van het aantal personen waar mee je reıst.

voor de handbagage staat 5 kg en voor de ruımbagage staat 20 kg.
offtopic:
Nu wachten op de bus dıe ons naar Izmır brengt voor de terugreıs helaas vertragıng

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 20:34:
Even een berıchtje vanuıt turkıje

We hebben gevlogen met transavıa.

de handbagage en de ruımbagage nemen ze het gemıddelde van het aantal personen waar mee je reıst.

voor de handbagage staat 5 kg en voor de ruımbagage staat 20 kg.
offtopic:
Nu wachten op de bus dıe ons naar Izmır brengt voor de terugreıs helaas vertragıng
5kg handbagage... da's ook weinig zeg!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:30

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat is een afweging die je zelf moet maken. Je kunt ook een normale maatschappij kiezen in plaats van een budget maatschappij, dan mag er meer mee.

Maar zoals ik vorig jaar al schreef: over mijn tas van 11kg heeft niemand moeilijk gedaan, al blijft het wel een beetje een gok natuurlijk :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

sOid schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 09:04:
[...]

5kg handbagage... da's ook weinig zeg!
een van onze handbagage tassen was op de heenweg 6,5 kg en die van de kids nog niet eens 1 a 1,5 kg per stuk.

maar zoals ik gezien heb doen ze er niet moeilijk over.

maar ik denk als je met een handbagage van 10 kg aankomt zetten dat ze dan wel zullen ingrijpen.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 10:06:
maar ik denk als je met een handbagage van 10 kg aankomt zetten dat ze dan wel zullen ingrijpen.
Bij mij nam een steward mijn tas gewoon aan om hem daarna in een bagagevak voor me te stoppen. 11kg was dat ding dus. Misschien dat ze niet moeilijk deden omdat ik al in het vliegtuig was :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:32
Na alle verhalen hier MOET ik deze gewoon even posten

Youtube

:9 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door FitTiv op 13-05-2008 11:04 ]

Verwijderd

Wat ik persoonlijk wel vind is dat ze op elke luchthaven dezelfde regels moeten gaan handhaven.

Van schiphol naar luchthaven Izmir, mocht je geen flesjes drinken in je handbagage mee. Maar vanaf Izmir naar schiphol wel.

Ik heb ook een man gehoord die vertelde dat hij door alle controles heen was gelopen op schiphol met een flesje water in de hand. Bij geen een controle hadden ze het flesje ontdekt. Pas toen de man door de buis het vliegtuig inging werd hij aangesproken door de stuwardes dat hij dat flesje water moest achterlaten.

Dan denk je dat er goed gecontroleerd wordt dus not.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 18:21:
Wat ik persoonlijk wel vind is dat ze op elke luchthaven dezelfde regels moeten gaan handhaven.

Van schiphol naar luchthaven Izmir, mocht je geen flesjes drinken in je handbagage mee. Maar vanaf Izmir naar schiphol wel.

Ik heb ook een man gehoord die vertelde dat hij door alle controles heen was gelopen op schiphol met een flesje water in de hand. Bij geen een controle hadden ze het flesje ontdekt. Pas toen de man door de buis het vliegtuig inging werd hij aangesproken door de stuwardes dat hij dat flesje water moest achterlaten.

Jup. Schijnveiligheid...

Anyways, ben benieuwd naar de foto's :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 18:21:

EU-regels op Schiphol. Izmir valt daar blijkbaar nog niet onder of voeren het slecht uit. Istanbul was er wel controle op.

Je gaat maar door 1 controle (lees: controle op bagage en persoon), tenzij je bij de verkeerde doorgang Schiphol binnen gaat (lees: daar waar je paspoort en/of je ticket wordt bekeken).

Niets is 100%. Hey...natuurlijk kan het strenger en veiliger. Maar wil jij het nog strenger...aka...geen handbagage mee en iedereen gefouilleerd etc.? Lijkt mij niet, dus iedereen die klaagt dat het beter kan, kan beter niets zeggen als zij het niet nog strenger willen hebben.

Handbagage
------------------
Gewicht wordt vrijwel nooit gecheckt. Het gaat tegenwoordig meer om de omvang. Zeker vluchten waar men veel bagage meeneemt checkt men daarop (Suriname etc). Maar het kan wel gecheckt worden, dan kost het je geld (als ze nog bagage inchecken bij de gate).

Tripods
-----------
Niet meenemen als handbagage. Niet iedere beveiliger is even streng, maar als je net de verkeerde tegenkomt mag je hem niet meenemen (is zonde). Het kan als slagwapen worden gebruikt, de al eerder genoemde lijst van Schiphol geeft alleen voorbeelden ("o.a.").

Foto-camera
------------------
Mag in tas blijven zitten totdat men extra vraagt om hem eruit te halen. In de tas door de x-ray is veelal geen probleem en veiliger voor de camera.

Voor de rest, blijf rustig dan sta je altijd beter in je schoenen. Ben je het ergens niet mee eens, vraag dan om de verantwoordelijke voor die vlucht of anders supervisor. Ga er ook vanuit dat er veel studenten (HBO en WO...yep me too) werken bij de beveiliging op Schiphol. Die zijn meestal zeer begrijpend (vind ik zelf...) m.b.t. situaties en proberen altijd te helpen als dat kan.

Doe je huiswerk en dan gaat alles goed. Friendly advice.

Verwijderd

Het is van de zotte als je zelf geen flesje water mee mag nemen in een vliegtuig. In het vliegtuig zelf betaal je voor 1 klein k*t flesje even veel als voor 1,5 fles spa rood/blauw.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2008 17:48 ]

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:55
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:47:
Het is van de zotte als je zelf geen flesje water mee mag nemen in een vliegtuig. In het vliegtuig zelf betaal je voor 1 klein k*t flesje even veel als voor 1,5 fles spa rood/blauw.
Zeur je ook over de prijs als je in de horeca drank nuttigt? Da's ook pure oplichterij.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
En hoe ga jij het onderscheid maken tussen water en explosief-achtig spul?

Verwijderd

Daarop maken ze winst. Als jij geen flesjes drinken koopt gaan ze bezuinigen. Weet je ook waarop ze gaan bezuinigen?
Onderhoud.

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
moet je niet met zo'n goedkope k*t maatschappij vliegen :X

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-01 23:19
Over het drinken meenemen: vanuit Zakynthos mogen we wel drinken meenemen, we moesten er alleen wel uit drinken vantevoren (nuja, geen probleem!) en het duidelijk slikken uiteraard. Zo moeilijk deden ze daar dus ook niet :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 21:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Waar blijven de foto's???? Of zijn jullie nog niet terug?

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Je mag wel door de laatste controle lege flesjes meenemen (snel drinken dus voordat je door de bagagecheck heengaat) en bijvullen in de ruimte waar je wacht voor het boarden. Helaas stroomt er op sommige vliegvelden alleen maar warm water uit de kraan met de wc's.. iets minder lekker..

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:52:
Je mag wel door de laatste controle lege flesjes meenemen (snel drinken dus voordat je door de bagagecheck heengaat)
Over helemaal leeg doen ze inderdaad niet moeilijk, maar als je nog een beetje in de fles hebt zitten is het opeens levensgevaarlijk:
MBO student/parttime beveiliger tegen mijn vriendin: Ho, dat is een halve liter cola, dat mag niet mee!
Ik: Er zit nu minder dan 100ml cola in..
Beveiliger: Ja, dat maakt niet uit, het gaat om wat er in past!
Vriendin drinkt flesje leeg, gooit het weg.
Lopen we twee meter verder, zien we verschillende mensen lege flesjes (halve liters, hele liters) zonder problemen door de scanner gooien??

Sowieso kun je nauwelijks normaal praten met die gasten:
Ik: heb gisteravond nog op schiphol.nl gekeken omdat die vloeistof regels versoepelt zouden worden, maar ik vond alleen een pagina met dingen als aanstekers, mesjes en dergelijke. Niet echt handig dat er niks meer over de vloeistoffen te vinden was.
Beveiliger: Aanstekers mogen altijd mee..
Ik: Nuja, het was een lijst met aanstekers in de vorm van een pistooltje en dergelijke, niet met wa-
Beveiliger (meteen door me heen): ja een pistooltje lijkt me sowieso niet handig om mee te nemen! :O
Ik: Dat is het punt niet..
Beveiliger:...
Toppie hoor :P
Overigens staat het nu wel weer duidelijk op de site, wellicht had iemand lopen klooien in het cms.
Henk schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:53:
[...]

En hoe ga jij het onderscheid maken tussen water en explosief-achtig spul?
En hoe ga jij het onderscheid maken tussen een pakje kauwgom en een pakje semtex?

Oftewel, je kunt die beveiliging zo absurd maken als je wilt. Vliegen is al zoveel maal veiliger dan de reis naar het vliegveld. Hoeveel vliegtuigen zijn er al opgeblazen met een vloeistof? 0. Hoeveel reizigers ondervinden last van deze maatregelen? Miljoenen. Hoeveel kost het? Nog veel meer miljoenen aan euro's. Daarnaast is het één grote gatenkaas, want het ene vliegveld doet er wel moeilijk over en het andere niet.

Als je echt mensenlevens wilt sparen zet je beter al die mankracht in op de wegen naar het vliegveld, of op gevaarlijke kruispunten in steden als je het even niet in verband met het vliegveld ziet.

[ Voor 22% gewijzigd door Gizz op 15-05-2008 21:48 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:26
weeeeuw dat je hier nog over kan discussieren man... hoe tres nerdy :X

|>

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Het is gewoon irritant dat je bij de controle toch opeens niks meer in je tas mag hebben en alles moet legen, terwijl je de site nog een dag van tevoren hebt gecheckt. Vooral vrouwen nemen de meest onvoorstelbare vloeistof troep mee :P

Verder was er net wat oponthoud voor ons toen we net bij die gast waren, dus dan ga je maar tegen hem praten he ;)

Pagina: 1 2 Laatste