Prijzen kunnen onderhand niet door de beugel meer

Pagina: 1
Acties:

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:18
Ik weet niet of ik de enige ben die er zo over denkt maar ik gok wel dat er hier veel mee eens zullen zijn:
De prijzen van de videokaarten van tegenwoordig groeien de spuigaten uit!! :( "Vroeger" kocht je de nieuwste Viper 770 voor 500 piek. Dat was toen ook al veel. Die voodoo kaarten kon je kopen voor 300 piek. Nu is strax de GeForce 3 uit: 1600 piek!!! Ik vind zoiets gewoon belachelijk en vraag me af welke idioot nu voor zo'n kaart gaat betalen. Ik iig niet. Ik vind die GeForce 2's van tegenwoordig al duur! :(

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Er zullen altijd mensen zijn die die videokaarten zullen kopen.
Maar aan de andere kant een paar jaar geleden koste de snelste intel processor ook bijna 1800 of meer gulden.s

Nuff Said

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Hier is 'laatst' ook een topic over geweest.

Maar je hebt gelijk, de prijzen zijn echt belachelijk hoog ...

PC Specs

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Je hebt uiteraard gelijk, maar het probleem ligt vooral bij het gebruikte geheugen.
Het geheugen op de videochips is zo geavanceerd dat het ontzettend moeilijk blijkt te zijn om dat geheugen te maken. Oftewel de prijs van het dure geheugen wordt doorgerekend in de prijs van de uiteindelijke kaart.

Nvidea heeft dit eigenlijk een beetje aan zichzelf te danken door iedere 3 maanden een nieuwe videokaart te lanceren.

Echter, een GF3 is alleen maar interessant voor de Die Hards onder ons. Nvidea maakt ook de meeste winst op de OEM producten in 'standaard' systemen. Ik denk dan aan die vele TNT2 M64's die in alle Packard Bell / Compaq pc's zitten.

Goede alternatieven zijn er natuulijk ook, denk aan de Geforce 2 MX en straks gewoon de GF2 als de GF3 uit is.

Helaas, helaas is ook 3DFX bedolven onder de concurrentie van Nvidea, tuurlijk het is een goede zaak dat er snelle videokaarten zijn maar dat het ten koste moet gaan van zo'n innovatief bedrijf is alijd jammer, maar dat hebben ze ook wel een beetje aan hun eigen te wijten.

Een goede 2e op dit moment is ATI, aangenaam verrassend met hun Radeon serie. 't is alleen de vraag hoe lang ze dat volhouden. Ik kruis in ieder geval mijn vingers.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
klein zeikdingetje, maar het is toch Nvidia :?

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Niemand verplicht je om het ervoor neer te tellen hoor.

Een Ferrari kost ook 10x (als je geluk hebt) zoveel als een "gemiddelde" auto.. is ie daarom 10x zo snel? Nee dus.. heeft iedereen dat ervoor over? Nee dus.. Rijdt iedereen erin? Nee dus..

Ze worden vanzelf wel een keer goedkoper, zo niet, jammer dan..

[gezeik altijd] duh tis niet dat je niet kan leven zonder een GEFORCE 335 hoor |:(

Laat maar.. .

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 15:27 schreef ElemenTAL het volgende:
Er zullen altijd mensen zijn die die videokaarten zullen kopen.
Maar aan de andere kant een paar jaar geleden koste de snelste intel processor ook bijna 1800 of meer gulden.s
maar die intel processors(PIII) blijven steeds weer zakken en de nieuwste is dan weer rond de 1800-2000 gulden zo shuift het steeds op met een snellere processor, bij videokaarten is het echter anders, vroeger een videokaart voor 500, toen 700 toen 950 en nu 1500...terwijl vorige generaties vrijwel niet in prijs verlaagd worden(50 piek ofzow) ik snap ook wel dat het door het geheugen komt maar kijk eens naar de kyro, die heeft zoveel bandbreedtebesparende techniekjes dat als nvidia die gaat gebruiken ze gewoon weer 150mhz DDR kunnen gebruiken.
Pagina: 1