Toon posts:

[XP] map niet meer toegankelijk (en gebruiker ook niet)*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik gebruik XP. Ik had daar een gebruiker 'recovery' waaronder ik automatisch inlogde. Ik kreeg dan keurig de bijbehorende desktop met al mijn icoontjes. Onder 'my documents' van deze gebruiker - die overigens administrator rechten had - hingen al mijn doc, xls, jpg files keurig in aparte mapjes per type.

Nu kan ik opeens niet meer inloggen als recovery en ook het gebruikersaccount wordt niet meer weergegeven. Als ik het accout probeer aan te maken krijg ik een bericht dat het account al bestaat.

Als ik in verkenner naar de map c:\Documents and Settings\recovery ga dan krijg ik de melding: is not accessible - Access is denied. Al mijn andere mappen doen het keurig wel.

Hoe kan ik weer als recovery aanmelden en inloggen zodat ik al mijn iconen en mappen weer heb.

Overigens: ik heb net recuva gedraaid van www.recuva.com. Die ziet wel oude files in die directory maar geen recente. Mijn directory is ook niet hidden.

Ik ben de weg kwijt en - vervelender - al mijn files in die (sub) directory...

Wie helpt mij weer op weg ?

Bij voorbaat dank uit Boekarest - Roemenie (Koffie staat klaar)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er staat in de Windows Clients - FAQ een item hoe je met een andere account daar weer toegang toe kan krijgen (take ownership).

Dat ook al geprobeerd?
Als je met
net user
op de commandprompt kijkt, dan zou je de useraccount moeten terugvinden, of indien je XP Professional gebruikt met lusrmgr.msc .

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik proberen. Inmiddels heb ik met de Windows Backup een backup van de betreffende subdirectory gemaakt. Vreemd genoeg krijgt Backup dus WEL toegang tot de subdirectory. Dan zie ik in de backup procedure alle files voorbij komen die ik mis. Als ik vervolgens de backup terugzet naar een nieuwe locatie dan zijn de files allemaal nul bytes. rara...

Verwijderd

Topicstarter
Beste Moderator WOS,
Het werkt weer! Heb inderdaad eerst de simple sharing uitgezet en toen op mapnivo de ownership overgenomen zoals het in het artikel beschreven staat. Bijkomend voordeel is dat ik deze nacht 10 kilo lichter geworden ben. Nu voortaan maar zorgen voor een goede externe backup (ja ik weet het wel...) Ben erg blij met je hulp en als je in Boekarest bent....de koffie staat klaar. mvrgr. GL