Notebook Dillema...

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008

• Electrifying
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-01 21:18
Beste Tweakers,

Mijn oude Notebook (Sky Powernote A4231) van bijna 4 jaar oud heeft er uiteindelijk de brui aan gegeven, de videokaart is naar zijn gootje, ik heb alleen maar rare strepen en blokjes in beeld. Dus wordt het tijd om dan maar een nieuwe aan te schaffen.

Nou heb ik al een aantal uurtjes op internet en in winkels versleten op zoek naar een leuke Notebook. Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor internet, voor me studie en voor een gamepje die ik thuis ook speel op mijn desktop. Mijn Desktop heeft een P4 3,2, 1024 mb ram (DDR1) en een Radeon X800XL, wat kort gezien eigenlijk de belangrijkste specs zijn. Nou speel ik graag Test Drive Unlimited dus het is voor mij belangrijk dat de Notebook die minstens wel fatsoenlijk kan spelen met een aantal leuke details.

Verder is HDMI wel leuk, maar geen vereiste. Verder wil ik ook graag een aardige batterijduur, dus niet een laptop die na een uurtje leeg is met Power Save aan en vind ik aardig geluid wel belangrijk (2 van de onderstaande hebben een ingebouwde subwoofer, wat mij zeker wel aanspreekt). De processor vind ik iets minder belangrijk, aangezien het allemaal Core 2 Duo's zijn die sowieso allemaal sneller zijn dan mijn P4 3,2 HT. Werkgeheugen kijk ik ook niet echt naar omdat tegenwoordig bijna alle laptops wel 2GB DDD2 hebben. Verder vind ik ingebouwde WLAN en Bluetooth leuk om te hebben, zodat ik geen aparte stickjes nodig heb en gewoon draadloos kan synchen met mijn PDA. Verder heb ik de voorkeur voor een 5400 RPM harde schijf (sneller is natuurlijk beter voor de prestaties maar deze notebooks hebben allemaal in ieder geval geen 7200RPM)

Na een tijd zoeken ben ik op 3 laptops uitgekomen en ik wil graag de meningen van jullie daarover:

- Toshiba Satellite A200-1H2

- Packard Bell Easynote MB88-P-004

- Acer Aspire 5920G series.

De Toshiba vind ik wel leuk omdat hij niet te duur is en voor die prijs ook een goede videokaart heeft (HD2600). Wat ik minder van de Toshiba vind is dat ik een aantal keren gelezen heb dat de batterijduur ronduit belabberd is en dat het geluid niet heel erg goed is (geluid getest bij de Media Markt)

De Packard Bell's design spreekt mij heel erg aan. Ik vind het echt een hele mooie notebook en ook niet te zwaar, verder beschikt deze laptop over HDMI en een ingebouwde subwoofer. Het nadeel van de Packard Bell vind ik echter wel zijn videokaart (de 8600 GS) Wat volgens mij de slechtste van deze 3 notebooks is (ik volg de notebook markt niet zo erg).

De Acer spreekt me erg aan vanwege zijn prestaties (op papier), de ingebouwde subwoofer, HDMI, de videokaart (8600M GT). Verder had ik een aantal keren gelezen dat de batterijduur heel goed was, dat er geregeld rond de 3 uur gehaald werd met een laadcyclus. Het enige waar ik niet zo kapot over ben is het design van de Acer. Ik vind dat grijs niet geweldig, eigenlijk is dat het enige nadeel wat ik zo kan bedenken.

Hebben jullie nog tips? aanbevelingen? alternatieven?. De videokaart vind ik een belangrijk onderdeel van het systeem, omdat ik ook nog een aantal games van de afgelopen jaren wil spelen, die ik niet kon spelen op mijn X800XL (denk aan Shader Model issues ;)). Zou ik met deze laptops bijvoorbeeld SCDA kunnen spelen met een leuke resolutie en detail niveau? En zijn al deze kaarten beter dan mijn X800XL, of alleen sommige, of niet?

Alvast bedankt voor de genomen moeite en tijd! _/-\o_

Verwijderd

Lees eerst even: CSL Beleid en CSL FAQ en Notebook FAQ door.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2007 14:44 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:59
Stap een winkel aan en voel ze. Je gebruikt hem voor je studie en een stevige laptop is minstens zo belangrijk als een goede. Kijk ook eens naar HP een vooral Asus. Dat zijn in mijn optiek toch de stevigere laptops op het moment waar Asus zelfs standaard 2 jaar garantie meegeeft, wat een grote plus is. De Asus F3Sv komt wel in de richting van wat jij zoekt.

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Gezien je wensen denk ik dat de aspire 5920G hieraan wel voldoet, omdat de design je niet aanspreekt zal je ook een BTO laptop kunnen overwegen met een 9 cell accu.
Indien je student bent, zal je zelfs nog kunnen overwegen om een T61P bij Megasellers te halen, deze heeft echter wel een NVidia Quadro GPU, welke gebasseerd is op de 8600GT.

• Electrifying
  • Laatst online: 21-01 21:18
Sorry, ik ben niet echt bekend met de term BTO, wat is het als ik vragen mag?

Ik hoef niet per se de goedkoopste laptop op zich hoor, ik heb een deal met me ouders gesloten dat als ik een mooie website voor me vader zijn bedrijf maak, ik een laptop krijg. Mijn moeder is dan wel weer zo dat ze op de prijs let, maar ik denk dat ik het tot de 1000 euro wel red. Ik kijk eigenlijk een beetje naar een gaming laptop omdat daarvan, ondanks dat de laptop niet echt als een desktop vervanger hoeft te functioneren, de prestaties altijd wel snor zijn. Persoonlijk gaat me voorkeur wel een beetje uit naar Ati (sorry heb meer ervaringen met Ati kaarten dan met Nvidia) Maar dat weerhoud me er niet van om een laptop met een Nvidia kaart te nemen (mijn vorige pc had een Geforce 2 MX 32MB en dat ding draaide vrijwel alles soepel wat je er tegen aan smijtte, in vrij hoog detail nog ook, zelfs Battlefield 1942). Ik wil gewoon een notebook waar ik in ieder geval minimaal Test Drive Unlimited met alle details op vrij hoog kan spelen. zodat de laptop que prestaties wel weer even mee kan, zeker voor een laptop. Aangezien TDU ook niet een van de simpelste games is.

In ieder geval bedankt voor de nuttige reacties. Ik zal is even kijken of die Asus wat is, bedankt! _/-\o_

Edit: Wat ik overigens ook een big plus vind: Ik heb gelezen dat de Asus een MXM II slot heeft, wat inhoudt dat mocht de videokaart het ooit begeven, ik gewoon een nieuwe "videokaart" in dat MXM/Pci Express slot kan prikken heb ik begrepen? Dat zou wel mooi zijn, aangezien er dan niet zoveel honderd euro voor een nieuw moederbord hoeft te worden uitgegeven, of dat ik een nieuwe laptop moet kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Electrifying op 14-12-2007 23:18 ]

• W.Zijlstra.
  • Laatst online: 29-12-2025
PCMedic schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:47:
zal je zelfs nog kunnen overwegen om een T61P bij Megasellers te halen, deze heeft echter wel een NVidia Quadro GPU, welke gebasseerd is op de 8600GT.
en... dat is een minpunt...waarom?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:59
Electrifying schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 23:13:
Edit: Wat ik overigens ook een big plus vind: Ik heb gelezen dat de Asus een MXM II slot heeft, wat inhoudt dat mocht de videokaart het ooit begeven, ik gewoon een nieuwe "videokaart" in dat MXM/Pci Express slot kan prikken heb ik begrepen? Dat zou wel mooi zijn, aangezien er dan niet zoveel honderd euro voor een nieuw moederbord hoeft te worden uitgegeven, of dat ik een nieuwe laptop moet kopen.
Dat weet ik zo niet, volgens mij moet je dan bij de duurdere C serie zijn. Volgens mij heeft de F3 geen MXM, mijn verder aan de F3Sv identieke F3Sc (alleen graka is anders) heeft volgens mij geen MXM, heb hem al eens open gehad om geheugen bij te plaatsen waar ik tot het meeste toegang had. Aan de andere kant is de service bij Asus wel heel goed. Ik heb gratis een neiuwe laptop gekregen nadat een onderdeel niet leverbaar was zonder dat ik ivm waterschade nog garantie had. Lees ik net dat iemand een veel duurdere G2S gaming laptop heeft teruggekregen nadat ook daar een onderdeel te lang liet wachten :) . Maarja, dat is voor iedereen afhankelijk, zelf heb ik erg slechte ervaringen met Acer dus, buurjongen is zn laptop al sinds maart kwijt, you do the math!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Electrifying schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 23:13:
Sorry, ik ben niet echt bekend met de term BTO, wat is het als ik vragen mag?
Dat is 'n laptopmerk ;) Bijvoorbeeld: [Ervaringen] BTO 17W24+ / BTO 15W25+ en BTO 15V125+ - Deel 2
Weet wel dat die kaarten gigantisch duur zijn en als je graka kapot gaat je je gewoon op je garantie
kan beroepen. MXM II is niet erg interessant imho, MXM III daarentegen wel aangezien daar nieuwere videokaarten voor uitkomen (8800GTX bijvoorbeeld) alleen zit je dan snel in 't 17" segment!
Omdat die gemaakt zijn voor 3D werk en niet echt toegelegd zijn op gaming :)
En er staat quadrio in je signature ipv quadro ;)

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 15-12-2007 12:46 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:22

Thandor

SilverStreak

Zie het CSL Beleid en CSL FAQ - Ik wil een nieuwe laptop kopen, welke? :). Dit soort topics zijn niet gewenst op GoT en gaan derhalve dus op slot. Het is gewoon een kwestie van goed zoeken :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.