[XP] Maar één programma toestaan

Pagina: 1
Acties:

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 17:00

tim-w

TiPisch...

Topicstarter
Ik ben bezig een pc in te richten voor een Café, als muziekpc. Ik heb daarvoor al meerdere dj achtige programma's bekeken en overweeg om virtualdj aan te schaffen.

Echter heb ik één probleempje met dat programma: het is niet te locken (zodat je er niet meer uit kan, en alleen nog maar dat programma kan gebruiken).
Ik wil een aparte gebruiker onder Windows (XP) aanmaken met zeer beperkte rechten en deze eigenlijk alleen maar toestaan het dj programma te gebruiken, anders kan ik er namelijk weer iedere week achteraan omdat ze daar de boel weer eens lekker door elkaar gehaald hebben.

Ik gebruik zelf de gratis versie van MediaMonkey, en die heeft wel zo'n optie...maar dat programma voldoet niet echt aan de eisen van het café...

Weet iemand een programmatje waarmee ik af kan dwingen dat een gebruiker maar van één specifiek softwarepakket gebruik mag maken, of is dat in te stellen met rechten onder Windows?

Alvast bedankt!

But Seriously...

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
taakbeheer e.d. uitschakelen en dan via de search de explorershell vervangen voor het programma wat je wilt draaien?

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Je moet eens zoeken op Shell aanpassen. Kan ergens in het register of de Adminstrative Tools geloof ik..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Door [search=rechten beperken pc] vind je al tientallen topics waarin vrijwel alle informatie staat die je nodig hebt. Je kan misschien dit programma als shell instellen?

Wat heb je zelf zoal geprobeerd? Dat zie ik namelijk helemaal niet terug in je topicstart. Wel is dat een vereiste op dit forum, daarover meer info in Het algemeen beleid.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters