Ik heb een paar vragen over het aansluiten van mijn pc op een televisie en stereo-installatie.
Ik weet namelijk niet precies welke kabels ik het beste kan gebruiken.
De situatie is als volgt:
Uitgangen pc:
2X DVI waarvan 1 bezet door monitor.
1X S-VHS
S/PDIF out
3,5mm jack
Ingangen TV (Philips 32PW9551):
Scart
HDMI
S-VHS
Ingang stereo-installatie:
Stereo-tulp (wit/rood)
De pc en tv/stereo staan 15 meter van elkaar af.
Nu heb ik een aantal vragen:
Hoe krijg ik de beste beeldkwaliteit? Is dit via een S-VHS => S-VHS kabel of via een DVI => HDMI kabel? Kan ik op mijn videokaart (XFX geforce 6800GT) uberhaupt wel een HDMI apparaat aansluiten, of is daar speciale ondersteuning voor nodig?
Maakt het voor de geluidskwaliteit uit of ik de 3,5mm jack of de S/PDIF aansluiting van de PC gebruik? (aangezien ik bij de stereo verder geen andere keus dan tulp heb)
Kan de afstand van 15m een nadelige invloed op de beeld/geluidskwaliteit hebben?
Alvast bedankt. Ik weet dat het misschien een beetje gemakzuchtig van me lijkt om dit allemaal maar gewoon te vragen, maar ik kan nergens goede informatie hierover vinden. Ik hoop dat jullie meer weten.
Ik weet namelijk niet precies welke kabels ik het beste kan gebruiken.
De situatie is als volgt:
Uitgangen pc:
2X DVI waarvan 1 bezet door monitor.
1X S-VHS
S/PDIF out
3,5mm jack
Ingangen TV (Philips 32PW9551):
Scart
HDMI
S-VHS
Ingang stereo-installatie:
Stereo-tulp (wit/rood)
De pc en tv/stereo staan 15 meter van elkaar af.
Nu heb ik een aantal vragen:
Hoe krijg ik de beste beeldkwaliteit? Is dit via een S-VHS => S-VHS kabel of via een DVI => HDMI kabel? Kan ik op mijn videokaart (XFX geforce 6800GT) uberhaupt wel een HDMI apparaat aansluiten, of is daar speciale ondersteuning voor nodig?
Maakt het voor de geluidskwaliteit uit of ik de 3,5mm jack of de S/PDIF aansluiting van de PC gebruik? (aangezien ik bij de stereo verder geen andere keus dan tulp heb)
Kan de afstand van 15m een nadelige invloed op de beeld/geluidskwaliteit hebben?
Alvast bedankt. Ik weet dat het misschien een beetje gemakzuchtig van me lijkt om dit allemaal maar gewoon te vragen, maar ik kan nergens goede informatie hierover vinden. Ik hoop dat jullie meer weten.