W2K pc boot niet na installatie harddisk

Pagina: 1
Acties:

• Rude_Roderick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-03-2023
Beste Tweakers

Ik heb net even oude archieven doorgespit en de rest van internet ook maar ik kon het probleem niet vinden.
Mijn probleem:
Vandaag wilde ik een tweede harde schijf installeren in mijn pc
Configuratie:
Asus P4C 800-E deluxe
P4 2,8 ghz
Asus Radeon 9800 XT TVD 256 MB
1024MB Geheugen
120 GB WD SATA Caviar SE gepartitioneerd in een boot partitie en een opslag partitie
Creative Soundblaster Live! 5.1 Digital

De harde schijf die ik erbij wilde doen was een WD 500GB Caviar SE 16 SATA II maar dat moest niet uitmaken had ik gelezen.
Mijn probleem is, na het installeren van de tweede HD wilde de computer niet meer naar windows, hij ging prima langs het bios, begon netjes met opstarten van win2k, soms zelfs tot het wachtwoord scherm, maar steeds stopte hij met booten en begon weer opnieuw met opstarten om hetzelfde te doen.
Het grootste probleem is:
Ik dacht dit weer op te lossen door de nieuwe HD weer los te koppelen en alles weer in originele staat te brengen. Nu raden jullie het al, hij blijft echter hetzelfde doen. Ik heb gekeken of alle kabels goed vast zitten en ik weet het op het moment niet meer. Hij geeft om de zoveel keer opstarten ook een blauw scherm (geen BSOD) met daarop: "Als dit de eerste keer is dat u dit scherm ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als dit scherm weer verschijnt voert u een van de volgende stappen uit:
Controleer of u voldoende schijfruimte hebt. enz..."

Wat is de oorzaak en wat kan ik eraan doen om de PC weer op te laten starten?
Of ben ik veroordeeld tot formateren en een cleane windwos install als dat nog mogelijk is?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kun je nog in de veilige modus komen? Dan kun je wat drivers weggooien en dan die laten herinstalleren. Je kunt eventueel ook een repairinstallatie proberen, maar dat klinkt meer als een software dan een hardware probleem.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Rude_Roderick
Nee als ik de veilige modus probeer op te starten begint hij ook opnieuw met het booten.
Ik heb ook al geprobeerd de vorige juiste configuratie terug te zetten zonder resultaat

• Rude_Roderick
Hij startte net door tot in windows en gaf opeens een extra melding:
windows wordt afgesloten isass.exe is onverwacht gestopt statuscode 1073741819
en toen het timertje weer op 0 ging startte hij uiteraard weer opnieuw op

• Rude_Roderick
Even een update
Ik begin er sterk aan te twijfelen of mijn HD stuk is.
Ik heb geprobeerd om de computr vers te installeren op de nieuwe harde schijf,
Windows 2000 begon fanatiek te formateren (nieuwe schijf), en daarna kreeg ik de installatie opties.
Nadat ik de c-schijf had geselecteerd begon hij te installeren, en na een paar procent stopte hij weer.
Het ligt dus denk ik niet aan de harde schijf, maar waaraan dan wel?
Ik krijg het gevoel dat er wat ernstigers aan de hand is...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er zijn een paar FAQs en tools die je kunt gebruiken:
OM FAQ / Beleid
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Ga eens met de troubleshooter aan de gang en test je componenten.

Verder een tip: het doen van verschillende posts achter elkaar binnen 24u (topic kicken) is niet de bedoeling. Voor het geven van extra informatie of het aanpassen van de informatie is de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gifeditmogelijkheid gemaakt :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Controleer je RAM ook 's even op fouten, je zal niet de eerste zijn.

• Rude_Roderick
gambieter schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:31:
Er zijn een paar FAQs en tools die je kunt gebruiken:
OM FAQ / Beleid
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Ga eens met de troubleshooter aan de gang en test je componenten.

Verder een tip: het doen van verschillende posts achter elkaar binnen 24u (topic kicken) is niet de bedoeling. Voor het geven van extra informatie of het aanpassen van de informatie is de [afbeelding]editmogelijkheid gemaakt :) .
Ik zal me verder aan de tip houden ;), in de FAQ stond echter niks.
Exorcist schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:29:
Controleer je RAM ook 's even op fouten, je zal niet de eerste zijn.
Ik heb een van mijn geheugenbankjes eruit gehaald en dat was het!
De computer draait weer perfect, alleen iets trager maar goed, dat is weer te verhelpen.
Bedankt voor de hulp iedereen!

[ Voor 20% gewijzigd door Rude_Roderick op 14-12-2007 12:56 ]

Pagina: 1