Toon posts:

DVB-T op laptop naar Plasma?

Pagina: 1
Acties:
  • 580 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb volgende vraag?
Ik ben in bezit van een laptop die is uitgerust met Media Center met een igebouwde tv kaart en DVB-T antenne.
Daarmee kan ik volgende zenders ontvangen
- TV EEN
- Canvas/Ketnet
als ik nu met een verbinding van mijn Laptop naar Plasma ga via een DVI-D / HDMI aansluiting, kan ik dan deze 2 zender voledig in HD bekijken op mijn Plasma zonder dat er enige kwaliteitsverlies zou zijn?

Verwijderd

Ja, de resolutie van het beeld dat je ontvangt met DVB-T is vele malen kleiner dan de resolutie waarnaar je hem output naar je Plasma over DVI/HDMI. Als je dat digitaal houdt is er geen kwaliteitsverlies (je kan zelfs nog gaan upscalen met ffdshow bijvoorbeeld).

edit
DVB-T is toch geen HD-kwaliteit trouwens?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 16:46 ]

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-02 22:11
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 16:42:
als ik nu met een verbinding van mijn Laptop naar Plasma ga via een DVI-D / HDMI aansluiting, kan ik dan deze 2 zender voledig in HD bekijken op mijn Plasma zonder dat er enige kwaliteitsverlies zou zijn?
Als de uitzending van de zenders in HD is en jij die ook zo kan ontvangen met je laptop (wat ik nog niet heb gezien over DVB-T) dan kan je hem kijken in HD kwaliteit op je Plasma-tv via een digitale verbinding.
Maar ik denk dat je een standaard uitzending bedoelt die je op je Plasma-tv wil bekijken. Ja, dat gaat zonder kwaliteitsverlies als je DVI-D/HDMI gebruikt. Je Plasma-tv schaalt de lagere resolutie gewoon op naar zijn native resolutie als je hem geen native resolutie geeft, neem ik aan. Anders doe je dat zelf door in je software aan te geven dat het fullscreen moet.

[ Voor 7% gewijzigd door gertvdijk op 13-12-2007 16:48 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
oeps 8)7
Ik verwarde efkes het digitaal kijken met HD kijken.
Maar wel zou het dus zo zin dat ik dan via deze aanluiting de 2 zenders digitaal kan gaan bekijken op mijn plasma en dat ik daar dan de mogelijkheid zou hebben deze 2 zenders te pauzeren of terug te spoelen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 17:37:
oeps 8)7
Ik verwarde efkes het digitaal kijken met HD kijken.
Maar wel zou het dus zo zin dat ik dan via deze aanluiting de 2 zenders digitaal kan gaan bekijken op mijn plasma en dat ik daar dan de mogelijkheid zou hebben deze 2 zenders te pauzeren of terug te spoelen?
Het komt er eigenlijk op neer dat je alleen je display verandert, wat betreft functionaliteit blijft alles uiteraard hetzelfde. Dus ja, dat kan :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 18:21:
[...]

Het komt er eigenlijk op neer dat je alleen je display verandert, wat betreft functionaliteit blijft alles uiteraard hetzelfde. Dus ja, dat kan :)
bedankt voor de uitleg _/-\o_

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Pauzeren en/of terugspelen ligt natuurlijk geheel aan welke software je gebruikt om tv te kijken......

Verwijderd

Topicstarter
kaajee schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:26:
Pauzeren en/of terugspelen ligt natuurlijk geheel aan welke software je gebruikt om tv te kijken......
Het gaat hier totaal niet om een opname maar om de eigenschap te benutten van digitale ontvangst waar dit dan tot de mogelijkheid behoort om te pauzeren of door of terug te spoelen.
De software zit standaard ingebouwd van Acer

• kaajee
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 16:52:
[...]

Het gaat hier totaal niet om een opname maar om de eigenschap te benutten van digitale ontvangst waar dit dan tot de mogelijkheid behoort om te pauzeren of door of terug te spoelen.
De software zit standaard ingebouwd van Acer
Maar ook dat aspect (pauzeren of terugspoelen) heet feitelijk niets met digitale tv te maken. Dat is, zoals gezegd, puur een software issue. Kan bijv. met analoge tv ivm Windows MCE ook al.

Ik weet niet welke software jij gebruikt en/of al op je Acer staat.........

[ Voor 7% gewijzigd door kaajee op 15-12-2007 09:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
toch wel ;)
zie DEZE TOPIC na
Time-shifting - Op een willekeurig moment live televisie pauzeren of terugspoelen.

• kaajee
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 16:49:
toch wel ;)
zie DEZE TOPIC na
Time-shifting - Op een willekeurig moment live televisie pauzeren of terugspoelen.
Ja, dat gaat dus over TV op/via je PC. PC staat voor Personal Computer. Een computer dus, en wat draait er op een computer? Juist ja. Software!!

Het is de software op een computer die dit soort dingen mogelijk en heeft dus sec gezien helemaal NIETS (nogmaals) met digitale TV ansich te maken. Als jij dat niet wilt inzien, prima ga je gang.

Als jij geen software op je PC installeert kun je ook geen tv kijken via/op een computer. Als jij software installeert die dat hele timeshifting niet kent kun je ook geen live tv pauzeren of terugspoelen.......

Jij bent degene die dat hele topic eens goed zou moeten doorlezen.....

[ Voor 4% gewijzigd door kaajee op 15-12-2007 17:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
als je een tv bezit die een ingebouwde DVB-T antenne bezit zal je ook gebruik kunnen maken van Time Shifting en dit zonder pc ;)

Verwijderd

Topicstarter
wel is het zo dat je idd software nodig hebt om tv te kunnen zien op je pc maar zelfs al heb je een tv kaart zitten in je pc dan kun je wel tv kijken via pc maar dan heb je nog steeds een DVB-T atenne nodig om gebruik te kunnen maken van Time Shifting en das wat ik bedoel

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-02 22:11
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 18:57:
als je een tv bezit die een ingebouwde DVB-T antenne bezit zal je ook gebruik kunnen maken van Time Shifting en dit zonder pc ;)
Als je slechts een DVB-T tuner in je TV hebt, heb je echt geen time-shifting per definitie! Je TV moet in staat zijn simultaan op te nemen en weer te geven.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 19:05:
wel is het zo dat je idd software nodig hebt om tv te kunnen zien op je pc maar zelfs al heb je een tv kaart zitten in je pc dan kun je wel tv kijken via pc maar dan heb je nog steeds een DVB-T atenne nodig om gebruik te kunnen maken van Time Shifting en das wat ik bedoel
Nope, ook met een analoge TV-tuner kan je prima timeshiften. Time-shiften is niks meer dan het live beeld opnemen en het weergeven van een beelden van een x-minuten geleden.

Dit raakt aardig off-topic. Maar de onwaarheden van spykiller moeten echt worden rechtgezet, vind ik. :+

[ Voor 5% gewijzigd door gertvdijk op 15-12-2007 19:29 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Pagina: 1