Exchange stuurt alleen nog intern mail rond

Pagina: 1
Acties:
  • 1.166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hanziboy
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-07-2008
Yeps,

EErst wou mijn exchange server niets meer sturen naar een bepaald domein. Na nog meer zoekwerk moet ik het ergens nog verder verpest hebben... 8)7 Bij gevolg..
Hij stuurd niets meer naar buiten ..Alleen nog interne mail wordt rond gestuurd.

WIe o Wie wil me hier remote me helpen via teamviewer.
Wie teamviewer niet kent : een heel gemakkelijke tool om iemand anders zijn scherm over nemen.

Zo zou ik toe laten dat u mijn scherm over neemt en me helpt dit weer in orde te krijgen ..Ik weet echt geen raad mee.. PLEASE help me !!

misschien eerst toevoegen op msn ?? dit is niet de bedoeling @hotmail.com.. gemakkelijker om af te spreken
of Skype account.

Groetjes Hans

[ Voor 2% gewijzigd door sanfranjake op 12-12-2007 23:49 ]

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-02 21:49
ik mag toch hopen dat het niet om een bedrijf gaat :/

you had me at EHLO

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

hanziboy schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:41:
Zo zou ik toe laten dat u mijn scherm over neemt en me helpt dit weer in orde te krijgen ..Ik weet echt geen raad mee.. PLEASE help me !!

misschien eerst toevoegen op msn ?? xxxx@hotmail.com.. gemakkelijker om af te spreken
of Skype account xxx.
In plaats van help te roepen kun je beter informatie geven, zoals wat je allemaal gedaan hebt. Dat helpt je ook wat gestructureerder te werk te gaan, want zoals je het nu doet gaat het nooit gerepareerd worden, zeker niet op een forum :) .

Oftewel: informatie over je server (SBS, alleen Exchange), welke foutmeldingen, wat heb je gedaan, wat al zelf geprobeerd, etc.

(tip: op een forum vraag je niet om hulp per MSN, want dan kan niemand anders er van leren. In principe gaat alles via het forum :) )

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 12-12-2007 23:48 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik vermoed dat je je smarthost hebt verwijderd. Hebben we het over Exchange 5.5 (:X), 2000, 2003 of 2007?

@modje: gooi dan ook z'n Skype-adres eruit :+ te snel

[ Voor 22% gewijzigd door Alex) op 12-12-2007 23:49 ]

We are shaping the future

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
GoT is geen helpdesk. We helpen elkaar via het forum, zodat iedereen baat heeft bij de posts die hier geplaatst worden. Het algemeen beleid

We zien ook graag wat je zelf zoal hebt geprobeerd, gezocht en gevonden.

[ Voor 19% gewijzigd door sanfranjake op 12-12-2007 23:51 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• hanziboy
Ok, eerst ging alles naar buiten uitgenomen naar een bepaald domein.
hoogts waarschijnlijk omdat ik zo dom geweest ben om een domein in te vullen tijdens de wizard
"Instellingen van e-mail en Internet herstellen" onder "Domeinnaam voor e-mail" daar onder andere telenet.be en andere geprobeerd. Het terug uitvoeren van de wizard en terug blanco invullen van dat veld leverde niets op en ik kon nog steed niets versturen naar één bepaald domein. Die emails kreeg ik terug in de outlook client met error code 5.1.1 alsof de exchange server intern op zoek gaat naar die e-mail adressen. Ik krijg die e-mails heel rap terug zodat ik bijna zeker ben dat ze nooit door de exchange server aan de smtp poort aangeboden worden.

Bij de gebruikers zie je ondertussen wel al die smtp adressen te voorschijn komen. Denkende dat het daar aan zou liggen heb ik die daar ook gewist. en de vink afgezet "Automaticallu update e-mail adresses based on recipient policy"

Doch kan ik nog steeds geen berichten naar dat specifiek domein buiten krijgen ..Nogthans bestaan die adressen..Als ik het verstuur met een hotmail of gmail account dan lukt dat zonder problemen.

Dus even naar de Recipient Policy.. en daar denk ik heb ik het verpest..Daar heb ik onder de E-mail Adresses (Policy). Die adressen ook weggesmeten uitgenomen m'n het "domeinnaam.local" smtp adres en de X400.. De andere dus weg..Denk dat ik sinds dan geen mails meer buiten krijg.

Ondertussen heb ik daar wel weer een reeks adressen @telenet.be en dergelijke terug toegevoegd. Maar onder resultaat. Ook terug uitvoeren van de wizard leverd niets op.

Onder mijn queues zie ik bij SMTP met als smtp connector (uit.telenet.be) die mails klaar staan om te verzenden maar e-mail synchroniseren of force connection leverd niets op.
In de logboek (Toepassingen) geen of weinig fouten . Deze avond falen van Sigfile.exe.

Hopelijk kunnen iemand hiermee verder.

Sorry voor mijn egoïstische poging kan idd niet de bedoeling zijn van dit forum.
Ik wou gewoon rap geholpen worden. Achteraf komt hier zeker de oplossing bij te staan.

Kan trouwens het Exchange gedeelte volledig gedeïnstalleerd worden van de SBS2003 om die dan volledig te herinstalleren??

Jusit ja bijna vergeten OS is dus SBS2003 SP2 met exchange 6.5.7226.0

Bij de SMTP connector heb ik uit.telenet.be als SMTPconnetor en bijocal bridgeheads SBS2003H (mijn sbs hostname) (defaultSMTP Virtual Server)

bedankt voor de moeite!!!!

• hanziboy
bijvoegend..na lezen van nog ee hoop info ..zoude originele fout wel eens niet bij de exchange gezeten kunnen hebben maar bij de migratie van mijn gecrashte SBS4.5 naar SBS2003. Ik heb bij het ingebruik nemen ervan mijn gebackpte mail terug geimporteerd in mijn outlook client...dus ook mijn contactpersonen. Kan daar iets mis meegegaan hebben?? Eigenaar was toen onderanderen dat ik woms wel mails buiten kreeg naar dat domein toen dit verstuurd werd in een mailing lijst (jokes die wen naar elkaa sturen). Maar stuurde ik eentje appart dan lukte dat niet. Nogthans e-mail adres juist en zelfs nog eens opnieuw ingegeven of manueel zonder gebruik van adres boelk verstuurd.. Dat ging niet meer. Maar dati is dus de voorhistorie en later op te lossen ..Eerst moet ik er natuurlijk terug in slagen om er buiten te krijgen naar gelijk wie.

nogmaals bedankt voor de info en moeite !!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 12:44
Maar heb je nou mijn advies gevolgd in de vorige thread? Om te wizard CEICW te gebruiken? Die vraagt alles en stelt het netjes voor je in. Ik weet niet zeker wat je bedoelt met "Instellingen van e-mail en Internet herstellen", daar ik geen nederlandse sbs heb.

Als het dan nog niet werkt, gebruik je logfiles om het probleem op te sporen. Ga niks 'zomaar' veranderen. Dan nog niet, ga dan bijv. via telnet/nslookup het versturen simuleren om wel duidelijke meldingen te krijgen. En post pas hier met je meldingen en wat je gedaan hebt om de oorzaak te vinden. Met de bovenstaande kan niemand zien waar de oorzaak ligt.

• hanziboy
_H_G_ schreef op donderdag 13 december 2007 @ 08:01:
Maar heb je nou mijn advies gevolgd in de vorige thread? Om te wizard CEICW te gebruiken? Die vraagt alles en stelt het netjes voor je in. Ik weet niet zeker wat je bedoelt met "Instellingen van e-mail en Internet herstellen", daar ik geen nederlandse sbs heb.
CEICW wizard is idd gelijk aan de wizard "Instellen van e-mailen Internet herstellen". Alles mooi insgesteld..en het was in die wizard waar ik denk dat het allemaal verkeerd gelopen is toen ik bij één van de schermpjes een domein naam ingevuld heb terwijl dat waarschijnlijk niet mocht. Achteraf wel herdaan en blanko gelaten maar geen verbetering.

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 12:44
Kan zo niet 1-2-3 herinneren welk invulveld je precies bedoelt, maar ik denk dat je de domeinnaam juist wel moet invullen. Standaard zullen je gebruikers alleen een lokaal smtp adres hebben (bijv. user@domein.local), maar door het opgegeven van de domeinnaam in die wizard wordt automatisch externe adressen (user@domein.nl) toegevoegd en resolved.

Ik bedoel dus: je gaat niet zomaar een veld leeglaten terwijl je niet eens weet wat het veld doet, toch?

En zoals sanfranjake zei: "we zijn geen helpdesk". Post je errors, post wat je gevonden hebt wat deze error veroorzaakt en welke fix je geprobeerd hebt. Niet willekeurige fixen (je gaat je spiegels er toch ook niet af slaan, als de motor niet start? ;) )

• hanziboy
_H_G_ schreef op donderdag 13 december 2007 @ 12:59:
(je gaat je spiegels er toch ook niet af slaan, als de motor niet start? ;) )
Die moet ik onthouden LOL. hopelijk deze avond tijd om verder uit te spitten.

• hanziboy
als ik de Wizard opnieuw draai dan krijg ik slechts 1 fout iets die volgend mij niets te maken heeft met wat ik voor heb. Dergens krijg ik meldingen in de logboek waaom die mail in de queue blijft staan.
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: MSExchangeIS
Categorie van gebeurtenis: General
Gebeurtenis-id 1194
Datum: 13/12/2007
Tijd: 22:30:44
Gebruiker: n.v.t.
Computer: SBS2003H
Beschrijving:
Accept clients on external interface MAPIRPC failed with error 0x4b1.

For more information, click http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.

Toen ik de wizard opnieuw uitvoerde heb ik nu terug "telenet.be" als domein ingevuld maar mail blijft in queue stqqn smtop poort is uit.telenet.be en pingen naa uit.telenet.be lukt zonder problemen dus is zeker berijkbaar.

Verwijderd

hanziboy schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:47:
als ik de Wizard opnieuw draai dan krijg ik slechts 1 fout iets die volgend mij niets te maken heeft met wat ik voor heb. Dergens krijg ik meldingen in de logboek waaom die mail in de queue blijft staan.
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: MSExchangeIS
Categorie van gebeurtenis: General
Gebeurtenis-id 1194
Datum: 13/12/2007
Tijd: 22:30:44
Gebruiker: n.v.t.
Computer: SBS2003H
Beschrijving:
Accept clients on external interface MAPIRPC failed with error 0x4b1.

For more information, click http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.

Toen ik de wizard opnieuw uitvoerde heb ik nu terug "telenet.be" als domein ingevuld maar mail blijft in queue stqqn smtop poort is uit.telenet.be en pingen naa uit.telenet.be lukt zonder problemen dus is zeker berijkbaar.
Waar telenet.be ingevoerd als domein??
(of ben je bezig een mailserver bij telenet te implementeren? )

btw zoek en lees: http://www.google.nl/sear...ed+with+error+0x4b1&meta=

Misschien handiger als je van dingen afblijft waar je absoluut geen verstand van hebt ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 22:55 ]

• hanziboy
Hij is terug vetrokken.. sommigen zeggen hier ..niets invullen andere..ah nee je moet er iets invullen.. Geen van beiden heeft iets in de situatie veranderd. uiteindelijk toch nog eens gekeken naar de instellingen van de default recipient Policies. En daar stonden er wel Vet gekleurd maar blijkbaar toch niet meer als standard in gesteld. Even een andere gekozen nu @telenet.be en de boel was terug vertrokken. Nu wel nog enkele berichten gekregen dat hij bepaalde mails niet kon posten maar da zal nog oude "rommel" zijn daar de queue nu terug volledig leeg was.

We zullen zien of hij nu naar behoren werkt.
Pagina: 1