Budget HD Systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:41
Met de grote kans dat dit topic dicht gegooid word, ga ik het toch proberen...

Ik volg nu al een tijdje de ontwikkelingen niet meer op vlak van componenten en ik geraak er op dit moment niet meer aan uit.

Ik zou dus graag een PC'tje samenstellen voor het afspelen van HD materiaal, maar er zijn zoveel grafische kaarten / processor's / moederborden dat ik er een beetje dol van word.

De bedoeling is dus om mijn projector te voorzien van een mooi HDMI beeld en mijn versterker van dolby geluid, en dit allemaal rond de 400euro, excl kast / os / scherm / keyboard & muis.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

tc982 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:01:
Met de grote kans dat dit topic dicht gegooid word, ga ik het toch proberen...
Sorry, maar als je bij voorbaat al wéét dat het niet mag, waarom doe je dan zoiets ipv even wat rond te zoeken.

ARME AOW’er

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-01 12:29

rg-mohwa

Phoe Hé

ik zou zeggen neem is een kijkje in de HTPC topic's ?

Linkje

[ Voor 6% gewijzigd door rg-mohwa op 12-12-2007 23:05 ]

• tc982
Guardian Angel schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:03:
[...]

Sorry, maar als je bij voorbaat al wéét dat het niet mag, waarom doe je dan zoiets ipv even wat rond te zoeken.
Omdat ik toch hoop dat je af en toe iets mag vragen wat je echt niet weet, ik heb hier reeds opzoek werk voor gedaan, maar ik moet zeggen dat als je als halve component leek eraan begint, het echt niet gemakkeijk is! Kom nu ook niet zeuren, een echt tweaker weet dat, er zijn genoeg domeinen waar ik wel in thuis ben, maar dit nu even niet.
rg-mohwa schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:04:
ik zou zeggen neem is een kijkje in de HTPC topic's ?

Linkje
Die heb ik inderdaad gelezen, maar 1000 euro is nou juist het dubbele van het budget dat ik heb... Ik heb genoeg topics gezien van personen die met een P4 een HD setje maken, en andere die zweren bij een C2D 6600! het verschil is enorm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

tc982 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:20:
[...]
Die heb ik inderdaad gelezen, maar 1000 euro is nou juist het dubbele van het budget dat ik heb... Ik heb genoeg topics gezien van personen die met een P4 een HD setje maken, en andere die zweren bij een C2D 6600! het verschil is enorm!
Je kunt toch gewoon keuzes maken waar je bezuinigd? Voor 1000 euro heb je nu eenmaal iets beters, maar als je maar 500 euro hebt dan neem je een goedkopere processor, kleinere harde schijf, lichtere videokaart etc tot je aan je budget zit. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 11:19
- C2D E6300
- 2GB
- Radeon HD2400 / HD2600

Budget & snel!

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• tc982
gambieter schreef op donderdag 13 december 2007 @ 00:02:
[...]

Je kunt toch gewoon keuzes maken waar je bezuinigd? Voor 1000 euro heb je nu eenmaal iets beters, maar als je maar 500 euro hebt dan neem je een goedkopere processor, kleinere harde schijf, lichtere videokaart etc tot je aan je budget zit. :)
Klinkt logisch, maar dan begint het :

--> Videokaart, de HD2500? of een andere reeeks? Of een Nvidia GeForce 8800? DDR2 of DDR3? Maakt het veel uit voor HD of niet?
--> Geheugen : Welke type? Mhz?
--> Moederbord : Welk type, welke chipsets zijn voor HD materiaal goed en niet?
--> OnBoard geluidskaart, gaat er Dolby geluid door de spdif? Component? etc

Dit zijn nog maar de basics vragen waar ik uren op aan het zoeken ben zonder echt een duidelijk overzicht te houden, ik heb het echt geprobeerd, de best buy guide erbij gehaald, tomshardware gelezen, topics gelezen, maar laten we eerlijk zijn, het is moeilijk door het bos de bomen te zien aangezien er van elke type te veel keus is...
RAILGUNNER schreef op donderdag 13 december 2007 @ 00:04:
- C2D E6300
- 2GB
- Radeon HD2400 / HD2600

Budget & snel!
Kan ik redelijk in volgen, nog een voorstel voor moederbord en een paar stavingen voor de beweringen?

[ Voor 11% gewijzigd door tc982 op 13-12-2007 00:15 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

tc982 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 00:14:
[...]
Dit zijn nog maar de basics vragen waar ik uren op aan het zoeken ben zonder echt een duidelijk overzicht te houden, ik heb het echt geprobeerd, de best buy guide erbij gehaald, tomshardware gelezen, topics gelezen, maar laten we eerlijk zijn, het is moeilijk door het bos de bomen te zien aangezien er van elke type te veel keus is...
Dan moet je het simplificeren, en gestructureerd gaan zoeken. Juist zelf het overzicht houden en benchmarks gaan zoeken. Kijk naar de HTPCs die mensen samenstellen, en zoek naar componenten die goedkoper zijn en dezelfde kwaliteiten hebben. Vraag eventueel in het aangehaalde topic aan mensen waarom ze een bepaalde component hebben gekocht, als dat niet duidelijk is.

Maar blijft staan dat je zelf het werk moet doen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

RAILGUNNER schreef op donderdag 13 december 2007 @ 00:04:
- C2D E6300
- 2GB
- Radeon HD2400 / HD2600

Budget & snel!
Pak dan een E2140 + 2GB + Radeon HD2400/2600. Scheelt weer pleuro's.

En besides: ik vind dit topic ook wel een hele luie, met Guardian Angel dus :/

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Pfff... Wat is HD-materiaal? Is dat avant la lettre volgens de specificaties van een codec of bedoel je daar uncompressed BluRay-materiaal mee? Is nogal een verschil als je daar een PC voor wil aanschaffen qua "processing power".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:22

Thandor

SilverStreak

tc982 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:01:
Met de grote kans dat dit topic dicht gegooid wordt, ga ik het toch proberen...
:z

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.