Toon posts:

[Vista]Lijst Windows onderdelen leeg

Pagina: 1
Acties:
  • 867 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi all!

Het volgende (wazige) probleem.

1. Ik open control panel
2. Ik klik Programma's en onderdelen
3. Ik klik Windows Onderdelen in of uit schakelen
4. Nieuw schermpje open met Even geduld.....
5. Even geduld verdwijnt en het schermpje wordt wit, zonder enige weergegeven onderdelen/selectievakjes

Inmiddels geprobeert zonder resultaat:
Als administrator inloggen (de user, niet alleen een andere user met admin rechten).
In safe mode geboot en zelfde stappen als administrator.
Internet security (Kaspersky) uitgeschakeld.
En de stappen uit DIT KB artikel opgevolgd.
Alleen zonder resultaat omdat de reg key die in het KB artikel staat niet in mijn registry voorkomt.

En dit alles kwam aan het licht toen ik IIS eraf wou kletteren omdat ik Apache het geinstalleerd (waar ik inmiddels wel een tussenoplossing heb dat die 2 geen ruzie hebben, maar dat lost dit probleem niet op).
Ohw btw het is een Sony Vaio laptop VGN-FE48E met 1 xtra gig geheugen ten opzichte van standaard specs met Windows Vista Home Premium, alle officiele updates zijn geinstalleerd.

Bedankt alvast voor de hulp!

Greetz,
X

• peeter94
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-01-2022
Helaas heb ik hetzelfde probleem. En ook bij mij werkte het niet. :( Niemand ervaring???

Verwijderd

Startknop, dit intikken: services.msc
(bij evt. UAC prompt op "continue" klikken).
Kijk in het overziht dat je dan krijgt of de service "Windows Modules Installer" draait.
Zoniet, schakel 'm eens in en kijk of je probleem dan is verholpen?

• peeter94
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-01-2022
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 15:26:
Startknop, dit intikken: services.msc
(bij evt. UAC prompt op "continue" klikken).
Kijk in het overziht dat je dan krijgt of de service "Windows Modules Installer" draait.
Zoniet, schakel 'm eens in en kijk of je probleem dan is verholpen?
Super! ;) Bedankt, ik had er al in zitten rommelen, en em volgens mij uitgeschakeld, en daarna niet ingeschakeld :P En nu doet ook gelijk de automatische update het weer :) :)

Verwijderd

Topicstarter
wat is de nederlandse variant van UAC process, of heb ik hem gewoon niet ertussen staan? Ik heb ook een update die het niet doet (KB961419), is dit ook het probleem wat jij had peeter?

Volgens mij heb ik UAC ook al uit staan, als ik goed begrijp dat het die shit is die de schermpjes "je bent admin maar wil je dit zeker" genereren.

Die windows modules installer stond inderdaad uit, welk programma dat heeft veroorzaakt is me ook een raadsel.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 13:46 ]

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:31
Wat die update betreft, probeer eens de mijn update fix tooltje (linkje in mn onderschrift). Deze is eigenlijk gemaakt voor XP maar werkt onder Vista ook best goed :)
Overigens is Windows Modules Installer niet UAC, UAC = User Account Control wat er voor zorgt dat je overal van die 'toestaan' 'doorgaan' etc schermpjes krijgt onder Vista.

Mocht je m in de services lijst niet vinden, probeer dan:
Windowstoets + R > 'cmd' > 'net start trustedinstaller' > 'exit'

edit: zie dat je je post net geedit hebt, mooi dat het is opgelost :)

[ Voor 7% gewijzigd door Noxious op 28-12-2007 13:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
damn nog niet opgelost!

Na een supertrage reboot (ongeveer 10 min) is de service weer uit, ik had hem op automatisch gezet en gestart. Nu heb ik hem automatisch vertraagd gezet en start hij wel (en hij boot weer gewoon). maar de windows update en de onderdelen problemen (die dus duidelijk met elkaar te maken hebben!) blijven gewoon

edit: de modules installer presteerd het om na een minuut of 10 weer uit te schakelen :?
edit2: de modules installer werdt om een door mij overklaarbare reden door Kaspersky afgesloten, tenminste, kaspersky scant nu geen registry meer en het ding blijft aanstaan, probleem echter nog steeds hetzelfde

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 15:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb de KB update eens gegoogled die blijft hangen, op veel forums komt het probleem al voor met als oplossing: herinstall......dus dat is duidelijk :(

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:31
Tooltje nog wel geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
jah geprobeerd en loopt gewoon, maar fixt het probleem niet. Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb als hier [VISTA] Update KB941649 geeft problemen

Edit: en de link die daar wordt gegeven doet het bij mij dus niet :P het ding meldt me vrolijk dat deze update niet geldt voor mijn systeem :( :( ik sta op het punt dat ding uit het raam te sodemieteren! Iemand nog ideeën? anders ben ik bang dat ik maar moet gaan herinstalleren, iets wat ivm werk e.d. niet echt de meest praktische oplossing is :(

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 13:40 ]

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 10:33
Ik heb precies hetzelfde probleem als topic starter.
en Windows Modules Installer starten helpt bij mij niet.

is er een andere oplossing?

[ Voor 62% gewijzigd door NEOeo op 20-01-2008 21:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fixed! contact gehad met update support en die stuurde een fixer, als ze me nou maar nooit meer om half 9 wakker bellen :P
Pagina: 1