[VISTA] Update KB941649 geeft problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.871 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ekkoper
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-11-2024
Hallo,
Sinds een paar dagen wil Windows Vista op mijn pc een update installeren. Uiteraard vind ik dat een goed idee, want die lossen problemen op!
Als-ie `m nu gedownload heeft en geinstalleerd, wil-ie rebooten. Wanneer ik dat toesta en bij het afsluiten alvast wat instellingen worden bijgewerkt, doet-ie iets vergelijkbaars bij het opstarten. Hij configureert de updates. Echter lijkt er dan iets mis te gaan, omdat-ie daarna (dat is na enkele minuten) de pc opnieuw opstart. Bij de tweede boot doet-ie weer iets vergelijkbaars (geloof ik), maar start-ie wel goed op.
Echter heeft-ie dan geen update geinstalleerd. Er staat bij de updategeschiedenis dat de update mislukt is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
KB941649: Update voor Windows Vista
Installatiedatum: ‎19-‎11-‎2007 11:04
Installatiestatus: Mislukt
Foutdetails: Code 80041002
Type update: Aanbevolen
Met deze update wordt een aantal problemen met de compatibiliteit en betrouwbaarheid van Windows Vista opgelost. Het toepassen van deze update leidt tot betere betrouwbaarheid en hardwarecompatibiliteit in verschillende scenario's. Wanneer u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer mogelijk opnieuw opstarten.

Meer informatie: 
http://support.microsoft.com/kb/941649
Help en ondersteuning: 
http://support.microsoft.com

Hierna gaat-ie weer de update downloaden en installeren en, als ik het toesta, gaat-ie weer rebooten en dit gaat zo door..

Heeft iemand ene idee hoe dit op te lossen is?
Ik kon er niets over vinden met Google.

Groeten,
Eduard

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:40

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Ik heb hetzelfde probleem. Deze update wil niet installeren. Via google kreeg ik een site voorgeschoteld waar ze adviseerden om de patch vanaf de MS site zelf te downloaden. Heb het nog niet geprobeerd, had ik gisteravond na de zoveelste reboot geen zin meer in.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Bits!
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb hetzelfde, zal de link van MueR eens proberen.

Update:
Versie 1 van deze update: 5x mislukt (niet doorhebbende dat ik telkens dezelfde aan het installeren was)
Versie 2 (de link van MueR): geslaagd

Het werkt dus!

[ Voor 62% gewijzigd door Bits! op 23-11-2007 10:58 ]

Canon EOS 60D + 24-105mm f/4 L + 70-200mm f/4 L + 430EX II

Verwijderd

Bij mij blijft die zeuren om de installatie van de patch
Bij restarts geeft hij dat hij bezig is met "installeren update fase 1 van 3" en daarna "kan update niet installeren"

Help ?

Verwijderd

ik heb zelfde probleem eerst configureert de update en na opstarten zegt hij dat er iets mis is met de udate of iets en maakt hem zelf ongedaan ben gaan kijken op MS site lukt ook nie

• audioholic
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-09-2022
Heb ook probelemen gehad met deze patch.
Microsoft support gehad. Uiteindelijk kwam het er op neer dat ik de update maar moest verbergen via configuratiescherm (uit mailconversatie met Microsoft):

--------------

Geachte heer Jacobs,

bedankt voor uw reactie,

Ik heb het volgend stappenplan voor u.

Aangezien eind maart ServicePack 1 uitkomt voor Vista,

raad ik u aan de update die niet geinstalleerd wil worden (KB941649 ) te verbergen.

U klikt op de onderstaande link:

http://update.microsoft.com/windowsupdate

U wacht heel even op het updatescherm.
Vervolgens klikt u op: naar updates zoeken (linksbovenin)
Vervolgens klikt u op Beschikbare extra's weergeven
vervolgens geeft u een rechtermuisklik op de betreffende update en verbergt deze.

--------------------

Succes!
Pagina: 1