Toon posts:

Probleem met Intel GM965/X3100 in Asus laptop (resolutie).

Pagina: 1
Acties:
  • 521 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

ik zit met het volgende probleem: Ik heb hier een Asus Z53E laptop. Omdat ik voor applicaties die ik voor school gebruik XP Pro nodig heb, heb ik de HDD geformatteerd en daar XP Pro op gezet. De laptop wordt geleverd met XP Home.

Na de installatie van XP Pro heb ik de driverCD die bij de laptop zat gebruikt om de drivers te installeren, ook de videodrivers.
Nadat ik wat programma’s geïnstalleerd heb (niets bijzonders, alleen Firefox en Nero nog maar), heb ik de laptop opnieuw gestart en sindsdien heb ik alleen nog maar de keuze uit 4bits kleuren en een resolutie van 640x480. De adere resoluties en kleurdiepten zijn wel te selecteren maar wanneer ik op Apply klik flikkert het scherm een keer en is er niets veranderd. Er wordt wel gevraagd of ik de nieuwe instellingen wil behouden, maar er gebeurt dus niets.
Natuurlijk heb ik de drivers opnieuw geïnstalleerd, die van de Intel site geprobeerd, Driver Cleaner gebruikt maar niets lost het probleem op.

Uiteindelijk heb ik de recovery DVD die ook bij de laptop zit gebruikt om alles in oorspronkelijke staat te herstellen, maar hierna heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Ook nu heb ik weer drivers geherinstalleerd, Driver Cleaner gebruikt etc. Nog steeds zonder resultaat.

Als ik de Intel drivers niet installeer en dus de standaard drivers van XP gebruik heb ik wel 32bits kleuren en een resolutie van max. 1024 x 768.

Nu de specs, ik kan zo gauw even geen lijstje online vinden maar dit lijken mij de belangrijkste:

Intel Core 2 Duo T5250 (1.5 GHz) processor
Intel GM965 chipset / ( met X3100 voor video)
2048 Mb (2x 1024 Mb) DDRII667 intern geheugen

Ik heb gezien dat dit geval wel wat lijkt op wat er in deze topic .
Weet iemand de oplossing? Of zit iemand toevallig met hetzelfde of een soortgelijk probleem? Alvast bedankt in ieder geval.

EDIT: Nog wat aanvullende informatie:
In de device manager staat de chip dubbel onder display adapters. twee maal precies hetzelfde. Onder monitors staan drie monitoren, ook allemaal hetzelfde (Plug en Play-monitor, standaard Windows driver?). Of dit kwaad kan weet ik eigenlijk niet, ik vind het gewoon vreemd.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 16:14 ]

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde probleem op mijn desktop, ook met een Intel GMA. Uiteindelijk bleek een andere driverversie te helpen. Via Google kwam ik uiteindelijk mbv de t.net meuktracker op een GMA driver die wel werkte.
Ergo: probeer nog wat andere Intel driverversies.