VGA Driver Reset na Reboot

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10-2025
Hallo,

ik heb een raar computerprobleem wat ik zelf niet kan verhelpen, en ik kom er verder ook niet uit.
Ik heb sinds 2 weken een 8800gt van Sparkle. Die heeft het tot gisteren prima gedaan. Echter, ik weet niet hoe het komt, starte mijn pc inneens op in een mode zonder echte drivers. Hij stond op 4 bit op 800x600. Ik gooide mijn oude drivers eraf, nieuwe erop gezet. Althans dat wilde ik. Als ik direct de nieuwe forceware erop wil zetten, vind hij de 8800GT niet. Ik doe eerst die van de CD van sparkle, en die doet het wel. Ik had ook de laatste update van Forceware er tegen aangegooid daarna, en dat leek te werken. Maar na een restart ging het weer mis, en zag het er weer niet uit. 4 bit. Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen? Ik hebhet gevoel dat de drivers niet echt worden gestored ergens. Ik heb een system restore gedaan maar dat haalde niks uit. Ik kan ook niet bij mijn instellingen iets veranderen, omdat er gewoon geen opties worden weergeven.

Afbeeldingslocatie: http://xs222.xs.to/xs222/07502/tesasdasdadt.JPG
Zo ziet het eruit als ik m opstart, best brak dus.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-07 20:17

mace

Sapere Aude

Dat lijkt verdacht veel op veilige modus.
Als windows teruggaat naar driverloos VGA dan kan hij nog altijd op 800x600x16bpp draaien, en nog wel hoger geloof ik. Ik denk dat er dus meer aan de hand is.

Maar probeer eens driver cleaner. en daarna de laatste forceware.

[ Voor 25% gewijzigd door mace op 12-12-2007 14:24 ]

• Coeluh
MaCe1337 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:23:
Dat lijkt verdacht veel op veilige modus.
Als windows teruggaat naar driverloos VGA dan kan hij nog altijd op 800x600x16bpp draaien, en nog wel hoger geloof ik. Ik denk dat er dus meer aan de hand is.

Maar probeer eens driver cleaner. en daarna de laatste forceware.
BTW: Veilig modus doet het wel altijd goed, zonder problemen. Ik zal eens kijken met driver cleaner.

• mace

mace

Sapere Aude

Ik zie net dat driver cleaner betaalde software is geworden. :(

Dat vind ik altijd zo jammer als gratis software betaalde software wordt. :/
Misschien kan je een iets oudere versie gebruiken, ik zal even kijken of ik wat voor je kan vinden.

Edit: deze is nog voor nop: klik

[ Voor 16% gewijzigd door mace op 12-12-2007 14:33 ]

• Coeluh
MaCe1337 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:30:
Ik zie net dat driver cleaner betaalde software is geworden. :(

Dat vind ik altijd zo jammer als gratis software betaalde software wordt. :/
Misschien kan je een iets oudere versie gebruiken, ik zal even kijken of ik wat voor je kan vinden.

Edit: deze is nog voor nop: klik
Danke, ik was al aan t zoeken. Hij is ze nu aan t cleanen. Hoe weet ik of dat goed gaat zo? Ik heb op Nvidia geklikt en dan clean gedaan. Hij zegt cleaning complete. Eerst restarten en dan installen (forceware), of andersom?

[ Voor 10% gewijzigd door Coeluh op 12-12-2007 14:37 ]

• mace

mace

Sapere Aude

Coeluh schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:36:
[...]

Danke, ik was al aan t zoeken. Hij is ze nu aan t cleanen. Hoe weet ik of dat goed gaat zo? Ik heb op Nvidia geklikt en dan clean gedaan. Hij zegt cleaning complete. Eerst restarten en dan installen (forceware), of andersom?
Ja eerst effe restarten, heb je gecleaned volgens de instructies? Veilige modus etc...

• Coeluh
MaCe1337 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:39:
[...]

Ja eerst effe restarten, heb je gecleaned volgens de instructies? Veilige modus etc...
Ik denk dat ik gecleaned heb volgens de instructies. Nvidia selecteren en op clean klikken?

Net drivers geupdate in Safe Mode. Gereboot en hij lijkt het te doen. Ik reboot nog een keer. En hij doet het weer niet. Dat vind ik heel vreemd. Hij leek het te doen, en een reboot na een reboot na de installtie doet ie het weer niet. Wat is er toch aan de hand?

[ Voor 30% gewijzigd door Coeluh op 12-12-2007 14:57 ]

• Coeluh
Heb nogmaals geprobeerd om de drivers te cleanen enzo. Wederom geen resultaat.

• mace

mace

Sapere Aude

Dan heb ik nu even ook geen oplossing, behalve misschien het opnieuw installeren van windows.

• Coeluh
MaCe1337 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:18:
Dan heb ik nu even ook geen oplossing, behalve misschien het opnieuw installeren van windows.
Dat vind ik erg extreem. Ik hoop dat er nog iemand een tip heeft ofzo. Ik ga zowiezo even mn pc scannen op een virus, het lijkt me sterk, maar misschien is het zo.

• Coeluh
Kan het een hardware-probleem zijn, dat mijn kaart defect is?

Verwijderd

Kan je testen door de kaart in een andere PC te zetten.

• Coeluh
Heb nog iets uitgevonden daarbij: Als ik geen drivers installeer en ik reboot, doet ie daarna ook niet die verneukte modus...

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:43
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:24:
Kan je testen door de kaart in een andere PC te zetten.
beter andere kaart in zelfde pc.. gewoon een oude, als die kapot gaat kost het minder om te vervangen dan als je de kapotte kaart in een andere pc zet ;)

• Coeluh
Ik ga mn pc binnenkort toch al reinstallen. Van het weekend dus. C Partitie formateren. En dan post ik nog wel wat het verder is

• Coeluh
PC opnieuwe geinstalleerd, en het werkt...
Pagina: 1