Ik heb 'n Asus mobo P4C800E deluxe met daarop 1 GB ram. Het bestaat uit 2 DIMM's van 512, DDR400. Nu heb ik ook uit een wat oudere pc 1 GB (2x 512) DDR 266 liggen. Als ik die erbij stop kom ik samen op 2GB. De pc zal terugschakelen naar 266MHz. Zou de pc evengoed sneller worden ??
Ga er maar vanuit dat het langzamer wordt. Netburst cpus (zoals jij hebt) vinden geheugen bandbreedte geweldig, als je dat nog eens flink gaat verminderen dan blijft er gewoon minder over. Dat je dan 2GB hebt is leuk, en zal wel eea besparen aan tijd die je kwijt bent om te swappen, maar doordat het geheel langzamer draait schiet het nog weinig op.
Maar als je het toch hebt liggen, probeer het gewoon uit, misschien is het snelheidsverlies marginaal, maar heb je toch flink wat geheugen dat je nodig hebt, waardoor je netto misschien wat sneller uitbent. Omdat dit zeer specifiek is is moeilijk te zeggen hoe de snelheid zal uitvallen.
Maar als je het toch hebt liggen, probeer het gewoon uit, misschien is het snelheidsverlies marginaal, maar heb je toch flink wat geheugen dat je nodig hebt, waardoor je netto misschien wat sneller uitbent. Omdat dit zeer specifiek is is moeilijk te zeggen hoe de snelheid zal uitvallen.
Waarom haal je anders niet gewoon 2 x 512MB pc3200 erbij? Kost helemaal neit zo veel meer tegenwoordig en anders via en Vraag&Aanbod.
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Met Terw_Dan. Overigens kun je ook kijekn hoeveel geheugen je gebruikt. Zoals gezegd zal je wss iets minder snel zijn. Maar geheugen si nog altijd veel en veel sneller als swappen met je HDD. Als je nu constant aan 800MB+ geheugenverbruik zit is het bijvoorbeeld wel aan te raden.
Verwijderd
Maar met die borden is 4x 512mb al geen dual channel meer toch? Of heb ik het mis? Dan draait hij 4x 512mb op single channel is wel jammer
Hij hoeft natuurlijk geen netburst te hebben. P-M is ook nog een mogelijkheidTerw_Dan schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:23:
Ga er maar vanuit dat het langzamer wordt. Netburst cpus (zoals jij hebt) vinden geheugen bandbreedte geweldig, als je dat nog eens flink gaat verminderen dan blijft er gewoon minder over. Dat je dan 2GB hebt is leuk, en zal wel eea besparen aan tijd die je kwijt bent om te swappen, maar doordat het geheel langzamer draait schiet het nog weinig op.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
De extra hoeveelheid geheugen is nuttig voor zwaardere apllicaties of spellen. Helaas moet de pc dan ook redelijk snel zijn om er van te kunnen profiteren. Ik denk dat in de opstelling van de TS het weinig nut heeft.
Wel voor applicaties natuurlijk, die veel geheugen vragen en respectievelijk minder CPU en/ of videokaart resources..
Wel voor applicaties natuurlijk, die veel geheugen vragen en respectievelijk minder CPU en/ of videokaart resources..
Ok, daar heb je gelijk in, maar dat zijn doorgaans niet de configs die je veel zit, dus ik denk dat we redelijk zeker kunnen zijn van een netburst procje.Razor.Timo schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:20:
[...]
Hij hoeft natuurlijk geen netburst te hebben. P-M is ook nog een mogelijkheidMaar ik gok er inderdaad wel op.
Deze vraag komt regelmatig voorbij - zo regelmatig zelfs dat we sinds enige tijd een kopje in de PMG FAQ exact hierover hebben. Lees die eens door zou ik zeggen
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()