What the fuck...?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 12:15
[quote]
Op donderdag 15 februari 2001 19:18 schreef TgF het volgende:
Poohbeer, op zich kan ik je verhaal wel volgen, maar en wat dan nog als Rick in jouw ogen reageert vanuit de hoge ivoren toren? Moeten wij dan met ons allen op Rick in geen hakken?q]
sjah, voor rechtvaardigheid ben'k bereid te vechten.. voor GoTrechtvaardigheid iets minder maar toch een aardig woordje..
zo zit'k nu eenmaal in elkaar.. zal niet veranderen ook niet.
Dat we onze mening hier uiten is een prima zaak, daar is dit Forum onder andere ook voor, maar ik las even snel pagina 4 en daar werd het weer eens op de man gespeeld, gevolg daarvan is dat er afgeweken wordt van het oorspronkelijke "probleem", dat de zaak escaleert (onnodig IMHO) en dat er al helemaal geen begrip komt voor het "probleem" waarom deze draad werd gestart.
heb geen pagina 4 :)
eneuh.. het hoofdonderwerp komen we dadelijk wel weer aan.. maar hier moet'k je wel gelijk geven (bummer) :)
Een discussie heeft altijd voor- en tegenstanders, voor jet het weet resulteerd dat hier in een Flamewar, mede gezien het feit dat je elkaar iets schrijft en er geen emoties aan te pas komen.
't Zijn net ongecontroleerde emoties die een flamewar ontketenen vind ik.
Discussie voeren via een Forum is moeilijk blijkbaar, maar je (iedereen) moet voorkomen dat het een wellis-nietis verhaal gaat worden.
je kan me natuurlijk altijd gelijk geven he.. een kinderhand is vlug gevuld enzo
Ik ben van mening dat dat laatste hier gaande was (een 255 posts topic -> slotje en probleem niet opgelost).
plaats genoeg in't forum toch?[quote]
Maar ik denk dat ik verstandig ga doen en lekker een andere draad ga opzoeken, zouden meer mensen moeten doen, ik denk niet dat we in algemene zin hier tot elkander gaan komen.
:)

Peace!
amen to that!
btw, erg verstandig postje.. erg netjes

Verwijderd

Hallooooooo..... Jelle is NIET de enige die de fout is ingegaan! Jelle is WEL de enige die er nu de nadelen van onder vind...

wat klopt hier niet???

Verwijderd

Kijk, poohbeer, we komen er wel :)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-02 05:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Zo is het wel genoeg geweest...dit elkaar afbranden en van alles en nogwat verwijten gaat nergens heen

edit: kijk aan...jullie komen er wel :)

Verwijderd

Op donderdag 15 februari 2001 19:28 schreef Paz het volgende:
Hallooooooo..... Jelle is NIET de enige die de fout is ingegaan! Jelle is WEL de enige die er nu de nadelen van onder vind...

wat klopt hier niet???
Er zijn er wel meer gebanned hoor, Jelle is IMHO slechts een voorbeeld van het probleem wat sommigen zien.

Van de gebande users mogen sommigen terugkeren anderen niet, verder blijf ik bij mijn spelletjes-toelichting.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:42

GaMeOvEr

Is een hork.

Op donderdag 15 februari 2001 19:28 schreef Paz het volgende:

wat klopt hier niet???
Als dat zo is, dan maakt het dat Rick nog een fout moet corrigeren (de Ban), maar ik kan daar niet over oordelen omdat :

A.) Ik de thread niet kan lezen...

B.) De historie niet ken....

Dus daar kan en wil ik me niet in mengen, omdat ik daar te weinig gegevens voor heb, en dus alleen maar ongefundeerde uitspraken zou kunnen doen, en dat wil ik niet.

Ik wilde alleen ff de algemene houding wat "nuanceren". (Met betrekking tot "meningen".)

Aannames zijn fataal.

• witchdoc
Op donderdag 15 februari 2001 19:28 schreef Daniel Kegel het volgende:
Zo is het wel genoeg geweest...dit elkaar afbranden en van alles en nogwat verwijten gaat nergens heen

edit: kijk aan...jullie komen er wel :)
mja, al missen we hier wel reactie van erg belangrijk iemand.. da's wel weer jammer..
btw, ik vind nog steeds dat rick onheus is geweest en ik vind nog steeds (off-topic) dat hlpdsk z'n mening VEEL genuanceerder moet verkondigen nu ie mod is..

Verwijderd

Er zijn er idd wel meer gebanned, maar dat was altijd (...) met een legitieme reden. Dit keer is iemand gebanned die gewoon is overgehaald om te ver te gaan. Natuurlijk kan je je daar ook bij afvragen of Jelle dan niet meer zelfregulatie zou moeten hebben, maar nogmaals: dit is hetzelfde als het voorhouden van een biefstuk aan een hond en vervolgens die hond er van beschuldigen dat hij die biefstuk niet had mogen eten.

(daar komt bij dat dit vooral op een prive vete lijkt en niet op beslissing die is gedaan om GoT een dienst te doen (alhoewel sommige anderen daar wel weer aan twijfelen :))

Ik heb alleen rick nog steeds niet gehoord... Ik vind dat een beetje laf. als je ergens volledig achterstaat (en dat moet denk ik wel bij een beslissing om iemand te bannen van een forum), dan moet je ook durven verantwoorden. De mailwisseling van een paar pagina's geleden vond ik ook zwaar beneden peil...

Verwijderd

die gewoon is overgehaald om te ver te gaan
Met alle respect, maar zo slap heb ik ze nooit of zelden gehoord.

Hij laat zich bepaalde uitspraken ontlokken, daar is hij zelf verantwoordelijk voor en daar is alles mee gezegd.

Toelichting (enigzins off topic):

(1)Ik heb een hond (echt) als die hapt naar de voorgehouden biefstuk, krijgt de hond op zijn flikker, niet degene die die bieftuk voorhoud, de hond weet dat ie dat niet mag, da's het regeltje wat ik hem heb geleerd.

(2) als ik 150 op de snelweg achter iemand aanga, dan krijg ik een prent, ik maak de overtreding en da's mijn schuld.

Simpel toch?

Verwijderd

die vergelijking gaat absoluut NIET op. (die met die prent). waarom niet:

Je stelt de situatie verkeerd voor: Wat er gebeurt is dat jij niet achter 'iemand' aangaat, maar achter de politie die een bordje omhooghoudt met "volg ons" en vervolgens 200 km/u gaat, waarna je vervolgens door diezelfde mensen wordt geflitst. uitlokking heet dat.

• witchdoc
Op donderdag 15 februari 2001 19:43 schreef TgF het volgende:
(1)Ik heb een hond (echt) als die hapt naar de voorgehouden biefstuk, krijgt de hond op zijn flikker, niet degene die die bieftuk voorhoud, de hond weet dat ie dat niet mag, da's het regeltje wat ik hem heb geleerd.
als de persoon die die lap vlees voorhoudt dit niet mocht doen moeten beiden bestraft worden!
(2) als ik 150 op de snelweg achter iemand aanga, dan krijg ik een prent, ik maak de overtreding en da's mijn schuld.
en krijg je allebei een bekeuring!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 11-02 20:34

MeNTaL_TO

The future is not set

uhh jullie gaan wel erg offtopic....wat gebeurt er nu met de ban van cj86?

maar simpel ff: iedereen was fout daar, maakt niet uit wie of wat. Er is 1 iemand de dupe van geworden, wat gaat daarmee gebeuren?
En ik vond de woorden van rick in die email nog steeds erg hard, ik vind dat niet kunnen op een forum zoals GoT, niet dat ik vind dat rick geen mod meer mag zijn integendeel, ik vind alleen dat er betere regels moet komen voor de bans, en dat deze ook duidelijk naar buitengebracht worden, niet dat 1 iemand nu in een woede een hele mailserver banned, dit vind ik misbruik maken van macht, alleen de email van CJ was genoeg geweest.
En of ie nu wel of niet gebanned blijft zal me eigenlijk me r33t roesten, ik ken het verhaal niet (of eigenlijk meer de helft, want rick heeft nog steeds niet zijn helft van het verhaal verteld) dus kan nog steeds niet oordelen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

WOW poohbeer, ecteinascidin, CHILL OUT... :7 :7 :7

Tgf, maar uhm... als jij 122 op de snelweg rijdt en ze pakken je je auto en je rijbewijs af... :?

W8 Up, tot Rick d'r is ... maar die snapt ook wel dat zolang hij niet reageert, ik gebanned blijf.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Tja, mijn mening (die er dus niet toe doet) is dat deze ban wellicht onrechtvaardig is (mits de LAtopic van 2 dagen terug de reden was). Maar ik zal niet zeggen dat CJ286 zo'n lievertje was.

Deze ban zal wel een afkoel-ban moeten zijn. CJ286 post namelijk gewoon door terwijl de gebruikers dus gedupeerd zijn. Om constructieve bijdragen te leveren stel ik voor om de ban (nu direct (afkoelban)) op te heffen na een persoonlijke toezegging niet meer naar biefstuk te happen.
Bij de volgende hap kan de ban wel definitief worden (voor die arme users dus) en dan is de directe oorzaak zuiver en uitsluitend de gebande z'n schuld. (hierin in aanmerking nemend dat er dus niet met lappen vlees wordt geslingerd).

* Delerium is weer 's diplomatiek. :)

Ik zou het op prijs stellen als er voortaan ook andere constructieve bijdragen worden geleverd. Om neutraliteit te waarborgen moet ik straks Belgische reten gaan likken en daar pas ik voor.

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02-2025

RvdH

Uitvinder van RickRAID

'k Heb deze thread niet gevolgd, werd er net pas op gewezen door de zoveelste CyberJunk clone.
In de draadjes die daar op volgden was CJ86 ook behoorlijk fel geloof ik. Zo zal hij wel in elkaar zitten, ik geloof dat Rick ook behoorlijk fel is. Dus als je die bij elkaar zet krijg je deze ongelukjes ;).
True, true..
Ja, ik denk ook dat adjes een beetje te snel een ban opleggen. Als je een keer een dagje slechte zin het, en zo gaat reageren als cyberjunk, dan heb je direct al een ban aan je broek hangen. Terwijl cyberjunk normaal nooit zo'n gedrag vertoont vind ik.
Sinds de sluiting van de Kroeg is er een -1 tolerance policy. Wie het ook doet. Al was het m'n beste vriend, dan had ik hem nog gebanned.
ik vraag me af waarom gebruikers (lees cyberjunk 86) meteen worden gebanned als ze wat fout doen.
-1 tolerance policy.
En admins die lopen te flamen geen probleem is.
*zing* It wasn't me *zing*
Ps.. waarom is zijn mailserver gebant?
Voorkomen van nieuwe registraties, clones.
Ik vind dat wij eigenlijk geen flikker te maken hebben met wat de adjes doen. Laat ze toch lekker mensen bannen, als hen dat goed lijkt. Wees blij wij niet hoeven te beslissen over of iemand wel of niet gebanned moet worden. Oftewel, laat de adjes gewoon eens rustig hun werk doen.
Wauw, is er toch 1 die het met me eens is! :P
Helemaal lame is dan ook nog dat ze gewoon het bewijs deleten. Waarmee ze gewoon toegeven dat ze fout waren dus!
En gister zag rick weer een klein kansje waar die met veel poeha misschien wel een ban uit kon sleuren. In plaats van te overleggen bant Rick me weer meteen. Wat dus tegen de afspraken is die de adjes onderling hebben.
Begrijp me goed knul, jij weet niets van de afspraken die wij onderling hebben, als die er uberhaubt al zijn. Had ik moeten overleggen? Hmja, als ik het naderhand bekijk misschien wel. Was je er dan zonder consequenties afgekomen? Nee. Wat je deed was gewoon fout, hoe je het ook wendt of keert.
Maar wat doet Rick: hij bant die server meteen! En dat is dus echt niet tof, want nu zitten +/- 40 mensen zonder de mogelijkheid zich op GoT te reggen (Alleen omdat ik een sowieso al twijfelachtige ban heb gekregen?)
Die ban is verwijderd (een halve dag erna al..).
Ik begin te mailen, alle gerenomeerde adjes heb ik een mail gestuurd.
Misschien wel eerlijk om te zeggen dat je mij een mail stuurde van 1 regel (later gevolgd door nog twee andere mailtjes..), en de andere adjes een mail van een half A4tje met kritiek op mij. Goed, begrijpelijk, maar wees dan zo degelijk om mij dat mailtje ook te sturen.

Wat betreft die andere twee emailtjes: daar hoef je geen antwoord op te verwachten. ccc4u.net domain is unbanned.
Rick snapt dat dit een overtrokken reaktie is geweest van em, en besluit snel de threads te deleten, zodat er alle kans is dat mensen het vergeten en niet meer kunnen bijdragen aan de discussie.
Lame. Vraag effe na voordat je mensen gaat beschuldigen van dingen die ze niet gedaan hebben.
- Rick reageert "CyberJunk86 is nu gebanned" ... WHAT THE FUCK... ? Hoe bedoel je verschillen.. nul-komma-nul-overleg?!
Zie eerder. -1 tolerance beleid. Dat Daniel zich daar niet aan houdt kan ik niks aan doen.
Ik start een topic waar ik in om uitleg vraag, Rick begint meteen weer te flamen en bant die Jelle ook.
A. Vraag om uitleg via mails/icq/whatever.
B. Wijs mij een keer aan waar ik flame?
C. Jelle == clone. Ook al was die user eerder aangemaakt.
Rick, je bent wel zo'n godvergeten looser!
Yep, zo krijg je mij wel zover je te unbannen... |:(
Echt, dat je A) privé / werk niet gescheiden kunt houden B) niet op een andere manier je kunt uitten.
Nou sorry hoor, maar mag ik nog ff lachen? How the HELL kan dit iets te maken hebben met mijn privé leven? Denk je nou echt dat ik aan jou denk, als ik niet aan het werk ben? Get real.. 'k heb wel wat beters te doen.
Niet van mijn ban, maar wel van de mailserver. Ik wil dat deze a.s.a.p unbanned wordt, dit is gewoon oneerlijk
True, true.
TgF: maar er zit 1 groot verschil: wat hier is gebeurt is dat Rick een andere mening had dan Jelle, en dat hij Jelle dus maar gebanned heeft. (is kort de bocht, maar daar gaat het wel om: dat is te vergeljken met het voorhouden van een biefstuk aan een hond, en die vervolgens beschuldigen van happen).
Onzin, CyberJunk had gewoon niet 200 keer achter elkaar moeten posten. Ieder persoon die dat doet, verdient een ban in het -1 tolerance beleid.

Zow, flinke reply, maar 'k hoop dat mijn beweegredenen nu een beetje duidelijk zijn.

Ik zal CyberJunk86 (zonder punt, Jelle) unbannen, om vervolgens in het Adjes forum een discussie te starten.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

+4 professioneel. :)

Verwijderd

-never mind-

• witchdoc
En admins die lopen te flamen geen probleem is.
------------------------

Als het IEMAND was verdient die dan ook geen ban :?

noujah, ik kap ermee.. thx voor de reply rich, al had ie ietsje noujah.. minder zangerig gemogen? :)

Verwijderd

Op donderdag 15 februari 2001 21:38 schreef RickJansen het volgende:
Die ban is verwijderd (een halve dag erna al..).
Ik zal CyberJunk86 (zonder punt, Jelle) unbannen, om vervolgens in het Adjes forum een discussie te starten.
Ja, dat kon ik niet weten natuurlijk, had je ook kunnen mailen, maar goed :P

'CyberJunk86' was toch niet gebanned? Da's mijn eerste account waarvan ik e-mail+passw. kwijt ben. Maar die doet het nu dus weer? (*WOUW*) Kan e-mail -> cyberjunk86@tweakers.org geset worden dan?

Bedankt dat je bereid bent op een beslissing terug te komen. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht... :)

Dat van die afspraak over overleggen wist ik van Femme, dus niet zomaar geluld.

Verwijderd

Misschien dat iemand anders dat password/email even kan resetten? Lijkt me niet nodig om er een nieuw topic voor te starten... UID:CyberJunk86 Email:cyberjunk86@tweakers.org :) (tis vrij logisch :P)

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 11-02 20:34

MeNTaL_TO

The future is not set

pffft je ondertitel mag wel wat minder cj
-- Ik ben in mijn missie geslaagd! -- Rick Jansen ook bedankt! --
Maar Rick keurig opgelost... nu beide partijen nooit meer op elkaar reageren ok? :)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 13:47
Ok. Ban is dus verwijderd. Ik hoop dat iedereen nu wat genuanceerder op CJ reageert. Maar OOK dat CJ even tot 10 telt voor hij wat 'gevoelige' uitspraken doet. Ik heb ook incorrect gereageerd in dat topic (denk ik).

Voor de duidelijkheid: ik wil nu niet weer gaan flamen, ik wil alleen proberen duidelijk te maken dat iedereen hier minder correct heeft gehandeld, en dat we dus wat LEREN van deze geschiedenis.

Verwijderd

Op vrijdag 16 februari 2001 10:14 schreef msturm10 het volgende:
Ok. Ban is dus verwijderd. Ik hoop dat iedereen nu wat genuanceerder op CJ reageert. Maar OOK dat CJ even tot 10 telt voor hij wat 'gevoelige' uitspraken doet. Ik heb ook incorrect gereageerd in dat topic (denk ik).

Voor de duidelijkheid: ik wil nu niet weer gaan flamen, ik wil alleen proberen duidelijk te maken dat iedereen hier minder correct heeft gehandeld, en dat we dus wat LEREN van deze geschiedenis.
Okay. :)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 08:48

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Hee CJ, nu even je signature kerel... Verzin er maar iets leuks voor... :)

Verwijderd

Jippie! :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.