Harddisk Standby of Niet Standby

Pagina: 1
Acties:

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 09:15
Ik heb 2 topics kunnen vinden met de zelfde vraag als mij. Alleen stammen die alweer uit 2002.
In bijna 6 jaar kunnen er veel dingen veranderen, vandaag mijn vraag of de beweringen in de volgende topics nog steeds juist zijn...

Harddisk levensduur met standby mode
en
[HDD] Standby enz V.S. slijtage...

[ Voor 28% gewijzigd door Saeverix op 12-12-2007 09:42 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Ik heb een paar dagen geleden een gelijkaardige topic gemaakt ivm mijn externe harde schijf nie na een bepaalde tijd in standby gaat. Ik heb geen idee hoe ge da kunt afzetten dus bij deze zijn oplossingen voor mijn probleem nog altijd welkom

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De techniek van hdds is niet verandert in de afgelopen paar jaar als we kijken naar de manier waarop ze werken. Het is nog steeds een leeskop aan een arm en een motor die de disks opspint. Dat we nu andere interfaces hebben en andere lagers als in 2002 doet daar natuurlijk niet aan af. Dus de dingen die toen gezegd zijn kloppen nog steeds.

Straks als we overgaan naar SSDs (die denk ik nu snel gaan opkomen) dan zal het niet meer gelden, omdat het dan geen mechanische apparaten zijn.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 09:15
Terw_Dan schreef op woensdag 12 december 2007 @ 10:30:
De techniek van hdds is niet verandert in de afgelopen paar jaar als we kijken naar de manier waarop ze werken. Het is nog steeds een leeskop aan een arm en een motor die de disks opspint. Dat we nu andere interfaces hebben en andere lagers als in 2002 doet daar natuurlijk niet aan af. Dus de dingen die toen gezegd zijn kloppen nog steeds.

Straks als we overgaan naar SSDs (die denk ik nu snel gaan opkomen) dan zal het niet meer gelden, omdat het dan geen mechanische apparaten zijn.
Dat wist ik, maar misschien zijn de motortjes tegenwoordig wat meer bestand tegen het aan en uit gaan... (Net als dat de motoren uit auto's van 6 jaar geleden toch iets minder geavanceerd zijn als die van tegenwoordig...)

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Saeverix schreef op woensdag 12 december 2007 @ 11:02:
[...]

Dat wist ik, maar misschien zijn de motortjes tegenwoordig wat meer bestand tegen het aan en uit gaan... (Net als dat de motoren uit auto's van 6 jaar geleden toch iets minder geavanceerd zijn als die van tegenwoordig...)
Natuurlijk is het zo dat die dingen vast wel wat verbeterd zullen zijn, maar de principes zijn hetzelfde gebleven, alleen zal de levensduur wat verlengd zijn.

Verwijderd

Door sommige fabrikanten wordt het aantal start-stop cycli vermeld in de specs, waarop een schijf dan ontworpen zou zijn, net zoals de MTBF/MTTF een populaire statistiek is. Ik heb ze eigenlijk nog nooit vergeleken of er tussen fabrikanten grote verschillen zitten. Als je zelf op zoek gaat ben ik zeker benieuwd naar je bevindingen. :)

• wboevink
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02 17:21
Het grote voordeel van een standby stand op een externe hd is dat de koppen dan ook geparkeerd worden, wat beschadiging kan voorkomen.
Pagina: 1