:( ik verdwijn uit Workgroup // Werkgroep

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Charx
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-06-2025
ik zit thuis op een netwerk met de naam WORKGROUP met 2 andere pc's 1 daarvan is een xp pc de andere een vista(mijn pc is ook xp). Allemaal verbonden aan een Zyxel router.

Voordat de Vista pc er was deed mijn pc normaal waren alle pc's gewoon zichtbaar in de netwerkgroep.

Omdat er een vista pc bij kwam heb ik wel ee LLTD patch van microsoft moeten installeren.
1 xp pc werkt. maar mijn (xp)pc niet.

Het probleem is als ik mijn pc opstart ben ik ook zichtbaar in de workgroup als ik op Mijn Netwerklocaties --> Werkgroepen druk. maar alt tab ik of refresh ik ben ik niet meer zichtbaar in de workgroep en zien de andere pc's mij ook niet meer.
Maar laat ik mijn pc aanstaan en mijn scherm openstaan en refresh ik niet blijf ik zichtbaar ook voor de andere pc's.

Voordat de Vista pc er was deed mijn pc normaal was ik gewoon zichtbaar in de netwerkgroep en bleef ik ook zichtbaar/bereikbaar.

Ik heb laatst wel een LLTD patch van microsoft moeten installen om de vista pc te kunnen zien op het netwerk. ik denk dus dat dat het probleem is.

mvg,

Charx

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-03 22:07
Last van een firewall, misschien.

[ Voor 85% gewijzigd door cornfed99111 op 11-12-2007 23:30 ]

• Charx
zat ik ook te denken maar waarom zou de andere xp pc het dan wel doen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Omdat je PC's aan het bekvechten zijn wie de Master Browselist bij moet houden, en uiteindelijk ééntje de anderen wijsmaakt dat ze die lijst niet moeten vasthouden? :)
[search=Master Browser netbios] voor wat meer info.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad. Ik heb gekeken bij firewalls, accounts, Netbios, enz. helaas geen bevredigend antwoord gevonden. Dan zag de een de andere wel in deze driekhoeksverhouding, maar de andere weer niet. Of de ene keer wel en de andere keer niet. En na diverse keren opstarten ging het wel werken. Vraag me niet waarom.

Wintendos he? >:)

Aanvulling:

Dankzij het commentaar van alt-92 weet ik het nu wel zeker. Ik vermoede dat het aan de netbios lag maar wist het niet zeker. Nu wel.

Dus de oplossing is geduld hebben totdat de pc's uitgevochten zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 00:48 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 00:36:
Dus de oplossing is geduld hebben totdat de pc's uitgevochten zijn.
Nee.
Bekijk die search resultaten nou gewoon eens.
\[2003] 98SE Masterbrowser in het domein? bijvoorbeeld.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Charx
Zodra ik thuis ben ga ik het gelijk uitproberen, bedankt.

• Charx
ik heb het gelezen maar ik kom er niet uit

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04:07

Reptile209

- gers -

Kijk eens naar mijn posts in Lijst met netwerkshares niet meer benaderbaar.* voor de algemene werking van een lokaal netwerk met shares en wat dingen die je kan nazoeken op je eigen netwerk. Check vooral eens of het probleem ook ontstaat als je *alle* firewalls op *alle* PC's uitzet.

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1