Ik ben al heel lang op zoek wat voor videokaarten worden ondersteund door mijn moederbord. Maar het ene ding zegt dat hij 1x AGP heeft en 3x PCI, weer een ander zegt 2x PXI, 1x PCIe X1 en 1x PCIe x16. De website van het bedrijf waar mijn moederbord van is heeft het moederbord dat ik heb geen eens op hun site staan. Ik wordt er stapelgek van. Ik ben van plan mijn computer open te draaien en zelf te kijken. Hoe kan ik zien wat voor sleuven er in zitten?
Verwijderd
Door wat meer info te gevenmarco.meijer schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:45:
Hoe kan ik zien wat voor sleuven er in zitten?
type/model ? als eens 'the internet archive' geprobeerd ?
[ Voor 138% gewijzigd door DukeBox op 11-12-2007 17:47 ]
Over welk moederbord heb je het?
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
^^ -the mask- zo help je natuurlijk niemand he.
beetje stiekem editten
@ topic:
openschroeven is een goede optie om snel te zien welke poorten beschikbaar zijn. Echter de verschillende typen (agp4x/8x, pci etc etc) zijn wat lastiger te zien. Beste optie is toch om te zoeken naar de manual van je moederbord. Die is bijna zeker wel te vinden. Als je niet zeker weet welk moederbord je hebt kun je alsnog je pc openschroeven. Het staat er namelijk vaak op wat het is.
Voor plaatjes van verschillende slots kun je google image search prima gebruiken:
plaatjes pci express > http://images.google.nl/i...8&sa=X&oi=images&ct=title
etc
etc
Ook kun je nog proberen het mobo type hier te posten, wellicht kunnen behelpzame tweakers je op weg helpen.
beetje stiekem editten
@ topic:
openschroeven is een goede optie om snel te zien welke poorten beschikbaar zijn. Echter de verschillende typen (agp4x/8x, pci etc etc) zijn wat lastiger te zien. Beste optie is toch om te zoeken naar de manual van je moederbord. Die is bijna zeker wel te vinden. Als je niet zeker weet welk moederbord je hebt kun je alsnog je pc openschroeven. Het staat er namelijk vaak op wat het is.
Voor plaatjes van verschillende slots kun je google image search prima gebruiken:
plaatjes pci express > http://images.google.nl/i...8&sa=X&oi=images&ct=title
etc
etc
Ook kun je nog proberen het mobo type hier te posten, wellicht kunnen behelpzame tweakers je op weg helpen.
[ Voor 8% gewijzigd door bonzz.netninja op 11-12-2007 17:50 ]
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl
Ten eerste zou je de kast eens open kunnen doen en eens zelf kijken wat je moederbord allemaal heeft. Aangezien je moederbord niet eens meer op de site van de fabrikant staat doet me denken dat je een oud systeem hebt, waardoor de kans op PCI-E behoorlijk klein is.
Edit: Spuit 11 dus.
Edit: Spuit 11 dus.
[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 11-12-2007 17:50 ]
Deze is vrij duidelijk:
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
zoek anders een naar het tooltje "Everest" of "Aida32". Deze kunnen ook weer geven welke hardware in je pc zit, plus de sloten. Google op 1 van de 2 namen en je vindt het wel
Dat soort progs zou ik juist niet gebruiken. Die dingen zitten er imho te vaak naast en het is makkelijker gewoon even in de kast te kijken.GoldenBatt schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:51:
zoek anders een naar het tooltje "Everest" of "Aida32". Deze kunnen ook weer geven welke hardware in je pc zit, plus de sloten. Google op 1 van de 2 namen en je vindt het wel
FAQ! PMG FAQ en PMG FAQ inclusief plaatjes 
Sowieso is het altijd makkelijk aan te geven welk moederbord het betreft, dan is er altijd wel iemand die snel antwoord geeft voordat er een grote boze mod langskomt die het topic dichtgooid omdat het antwoord in de FAQ staat.
Sowieso is het altijd makkelijk aan te geven welk moederbord het betreft, dan is er altijd wel iemand die snel antwoord geeft voordat er een grote boze mod langskomt die het topic dichtgooid omdat het antwoord in de FAQ staat.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()