Toon posts:

verkeerd ipadres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien op de verkeerde plaats? voip of netwerk?

Ik heb gisteren twee routers draadloos verbonden via hulp van tweakers. _/-\o_

2 draadloze routers draadloos verbinden

kort samengevat heb ik nu het volgende

zyxel modem/router (beneden )192.168.0.1----> linksys wrt54gl (boven) 192.168.0.129---> dan verdeeld ie het met iprange 192.168.0.140 tot 150

Maar ik heb nu het volgende probleem.

Als ik mijn E-tech ATA VPAD1 boxje aan de linksys hang dan zie ik hem niet bij devices staan. Als ik dan het ipadres opvraag (via spraak) dan zegt ie 192.168.0.2 door de telefoon. Maar dit kan omdat ik heb ingesteld dat de linksys ipadres verdeeld van 140 tot 150...

als ik een andere pc met de router verbindt dan krijgt ie een ip-adres ergens tussen de 140 en 150.

hoe kan ik dit verhelpen? er is nergens een reset knop te vinden op dat ding. Ding heeft het altijd gedaan en is denk ik niet kapot.

Verwijderd

Topicstarter
btw als ik het ip adres in de browser tik, dan kom ik niet uit bij de webconfiguratie van e-tech

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Al eens geprobeerd de ip range van 140 tot 150 te proberen in je browser?

(btw: je topic kicken binnen een paar minuten is niet de bedoeling)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
(excuses voor het kicken)

maar, ja ik heb 140 tot 150 ingetikt...ik vind het echt raar dat ie steeds 192.168.0.2 geeft...
is het mogelijk dat ie dan kapot is?lijkt me stug, aantal dagen geleden werkte ie nog.
iemand enig idee hoe te resetten? hij stond voorheen waarschijnlijk op 129.168.0.2

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:01

samo

yo/wassup

Misschien heeft het apparaat een static ip als default, en houdt zich dus niet aan de dhcp range? Staat dat in de handleiding?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
De wirelessrouter moet geen dhcp uitdelen, dat moet de eerste router met internet.
De eerste router moet bijvoorbeeld een gateway en ip hebben van 192.168.1.254 en de range die hij uitdeelt van 192.168.1.50-192.168.1.60. De wireless router moet gewoon gewoon een ip krijgen van de eerste router, of indezelfde reeks 192.168.1.253 bijvoorbeeld(ip van router) en de gateway van de eerste router gebruiken.

Als je dan via je laptop op de wireless router komt, krijgt hij eigenlijk via de dhcp van de eerste router een ip adres in de reeks van 192.168.1.50-192.168.1.60.

Verwijderd

Topicstarter
samo schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:20:
Misschien heeft het apparaat een static ip als default, en houdt zich dus niet aan de dhcp range? Staat dat in de handleiding?
ja, dat klopt!ik zie het nu staan....djeee....dank je wel! oh man...wat ben ik blij...ff veranderd op 145 en doet het meteen!thanx!
Pagina: 1